Omröstning: Vilken sorts nörd är du?
77 inlägg
• Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Omröstning: Vilken sorts nörd är du?
Henkkalexi skrev:Kan du inte väcka vårt intresse då, med lite "reklam" för dina pipor?
Jag har för mig att KS har startat en tråd om det sen tidigare...
Titta här: Pipor och piptillverkning och här: Allt om pipor
Japannörd Borde läggas till i listan ju!
- Thanatos84
- Anslöt: 2010-02-13
Hej!
Jag svarade handarbetsnörd, datornörd, litteraturnörd och djurnörd.
Jag har alltid läst mycket böcker och gillar böcker. Men jag kan nog inte rabbla upp en massa författare och deras verk.
Har haft egen dator sedan 1995. Kan väl en del, kompisar/bekanta brukar fråga mig när datorn krånglar. Numera blir det väl mest surfande, betala räkningar, hänga på forum, vara på Facebook, kolla mejl och sånt.
Djurnörd i bemärkelsen kattälskare. Kan inte tänka mig leva utan katter.
Handarbetsnörd, gillar att sticka och virka. Broderar även lite ibland.
Hälsningar
Lilla Gumman
Jag svarade handarbetsnörd, datornörd, litteraturnörd och djurnörd.
Jag har alltid läst mycket böcker och gillar böcker. Men jag kan nog inte rabbla upp en massa författare och deras verk.
Har haft egen dator sedan 1995. Kan väl en del, kompisar/bekanta brukar fråga mig när datorn krånglar. Numera blir det väl mest surfande, betala räkningar, hänga på forum, vara på Facebook, kolla mejl och sånt.
Djurnörd i bemärkelsen kattälskare. Kan inte tänka mig leva utan katter.
Handarbetsnörd, gillar att sticka och virka. Broderar även lite ibland.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Fordens intressen är definitivt aspiga, om jag får säga det själv. Skulle vilja kalla mig...
*Naturnörd (främst på träd o växter, men även landskapstyper/naturfenomen, stjärnhimlen m.m. : har dock aldrig vait någon riktig djurnörd, även om vilda djur också kan vara intressanta)
*Geografinörd (specialitet: f.d. Sovjetunionen, men hela världen är av intresse)
*Sovjetnörd
*Kärnkraftsnörd (främst rysk/sovjetisk sådan)
*Politiknörd
*Naturnörd (främst på träd o växter, men även landskapstyper/naturfenomen, stjärnhimlen m.m. : har dock aldrig vait någon riktig djurnörd, även om vilda djur också kan vara intressanta)
*Geografinörd (specialitet: f.d. Sovjetunionen, men hela världen är av intresse)
*Sovjetnörd
*Kärnkraftsnörd (främst rysk/sovjetisk sådan)
*Politiknörd
Språknörd med intresse för konst och historia -> runstensnörd. Oui, c'est moi!
Twhippix skrev:Rollspels-nörd saknas!
Intressant. Är det mest lajv eller hur rollspelar du?
Hade själv velat testa, men vet ytterst lite om "hur det går till"!
- MolkomAnnor
- Anslöt: 2010-12-08
Psykologi, biologi och politik hör till de främsta.
Just nu även Titanic
Just nu även Titanic
- MolkomAnnor
- Anslöt: 2010-12-08
är en japannörd, främst manga, anime, japanska spel som final fantasy.
- totizedger
- Anslöt: 2011-05-22
Det verkar finnas väldigt många aspergare som dras till just Japan och japanska saker, kanske 25-30% av de aspergare jag träffat. Är det japanska kulturen aspigare/aspergervänligare?
totizedger skrev:är en japannörd, främst manga, anime, japanska spel som final fantasy.
Good stuff ^^
Tallerger skrev:Det verkar finnas väldigt många aspergare som dras till just Japan och japanska saker, kanske 25-30% av de aspergare jag träffat. Är det japanska kulturen aspigare/aspergervänligare?
Jag har träffat betydligt fler som är intresserad av datorer och teknik än Japan. Själv har jag haft det intresset sedan jag var 3 år och av de jag snackar med som har det intresset är det bara jag som har en AST diagnos.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Musik
Skådespelare
Regissörer
Matlagning
...nörd i allt jag gör, simmar nu och måste kolla filmer om hur man simmar bäst... Och följer det hårt också. Annars känner jag att det blir värdelöst och oviktigt
Skådespelare
Regissörer
Matlagning
...nörd i allt jag gör, simmar nu och måste kolla filmer om hur man simmar bäst... Och följer det hårt också. Annars känner jag att det blir värdelöst och oviktigt
Senast redigerad av Pieohpah 2012-02-25 22:46:32, redigerad totalt 1 gång.
Pieohpah skrev:Musik
Skådespelare
Er
Matlagning
Inte domedagsnörd då?Richard skrev:Jag saknar vetenskaps-nörd på listan.
Själv är jag nog en hel del datornörd.
Richard skrev:Jag saknar vetenskaps-nörd på listan.
Jag också, men det fick bara plats 18 alternativ. Om ens intressen inte finns med så väljer man "Annan" och skriver vilket här i tråden (om man vill).
Iridia skrev:Jag också, men det fick bara plats 18 alternativ. Om ens intressen inte finns med så väljer man "Annan" och skriver vilket här i tråden (om man vill).
Ok, jag valde iaf. Psykologinörd o annan nörd (tänkte på mitt fysik-intresse), men sen missade jag att kryssa i filmnörd, det är jag ju också.
Jag har fått förklarat för mig att jag är beteendenörd. Det är man när man är en så'n där knäpp en som är specialintresserad av just det som man har ett kroniskt och kliniskt signifikant funktionshinder inom: mänskligt samspel.
Och till och med doktorsexamen på området. Då är man illa däran.
Och till och med doktorsexamen på området. Då är man illa däran.
- Tintomara Ariadne
- Anslöt: 2009-03-04
Jag spelar piano också och brukar spela zelda, final fantasy, chrono trigger, mario låtar på den så det är mycket möjligt att jag är en japannörd. Gillar också pokemon.
- totizedger
- Anslöt: 2011-05-22
Jag skulle nog kalla mig själv datornörd,tvspelsnörd samt Japannörd.Och möjlitvis gymnörd.
- Kricke1980
- Anslöt: 2012-03-04
pointblank skrev:Svarade musiknörd och sportnörd. Skum kombination kanske. Blandad konstnärsnörd är jag nog också - gillar det mesta där jag får uttrycka mig med färg och form.
(Är dock inget konstnörd i bemärkelsen stort intresse av, eller kunskap om, konsthistoria tex. Är nog så med alla mina specialintressen egentligen, att jag gillar att praktisera dem snarare än prata en massa om dem.)
Underbart, trodde det var fel på mig som har fått diagnosen AS, en annan som är beroende av praktiskt utövande. Jo man har speciella intressen som man utövar och det mesta andra blir lidande eller iaf försummar, men det genom praktiskt utövande, som mitt fall spela dataspel, se en match med favoritlag i fotboll samt gymma. Men inte nödvändigtvis har jag behov att kunna "allt" genom teoretiskt kunnande inom mina favoritgenrer även om jag värdesätter det.
Återgå till Att leva som Aspergare