Tårta på tårta
96 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Tårta på tårta
Iridia skrev:Om man säger Saharaöknen så ska det i alla fall inte var särskrivet.
Om man säger Saharaöknen är det inte säkert att det är skrivet alls. Och "var" såg rätt ogrammatiskt ut där. Men visst, känner inte alltid för att påpeka andras stav- eller skrivfel.
Zombie skrev:Iridia skrev:Om man säger Saharaöknen så ska det i alla fall inte var särskrivet.
Om man säger Saharaöknen är det inte säkert att det är skrivet alls. Och "var" såg rätt ogrammatiskt ut där. Men visst, känner inte alltid för att påpeka andras stav- eller skrivfel.
Vad säger saharaöken?
Aj djävlars fan. Glömde komma och komma:
Inte tidigare jag skrev:Om man, säger Saharaöknen, är det inte säkert att det är skrivet alls.
Men nu blev det väl lite fel ändå? "Om man säger Saharaöknen.." ska det väl vara? Eller blajar du bara nu?
Zombie skrev:Dagobert skrev:Återupprepning.
... om man inte avser upprepning en andra gång.
Det är ändå bara en upprepning. Eller ska tredje gången kallas återåterupprepning?
Dagobert skrev:Zombie skrev:Dagobert skrev:Återupprepning.
... om man inte avser upprepning en andra gång.
Det är ändå bara en upprepning. Eller ska tredje gången kallas återåterupprepning?
Det går att fatta en andra upprepning som en upprepning av den första. Beror på både omständigheter och hur man uppfattar ordet "upprepning".
Först utför man något.
Om man gör det igen blir det en upprepning.
Om man gör det fler gånger blir nummer tre och framåt återupprepningar.
Det är så jag uppfattar det. Stämmer det?
nallen skrev:Först utför man något.
Inte riktigt tycker jag. Tycker mer det är serier av upprepningar som sker upprepade gånger.
nallen skrev:Först utför man något.
I mina öron, ja.
Björn Ranelid: "litteraturförfattare"
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/m ... 4397029.ab
– I dag har jag tagit ett svensk rekord som författare. För första gången står en svensk litteraturförfattare på scenen och går till final i Melodifestivalen.
Iridia skrev:Björn Ranelid: "litteraturförfattare"– I dag har jag tagit ett svensk rekord som författare. För första gången står en svensk litteraturförfattare på scenen och går till final i Melodifestivalen.
Akademiledamot Lars Forssell då? Stod kanske inte på scenen och skrev kanske inte "litteratur".
Lyxfällan: "...måste separera på firman och privatekonomin"
Antingen "separera firma och privatekonomi" eller "dela på firma och privatekonomi".
Separera på blir typisk tårta på tårta.
Antingen "separera firma och privatekonomi" eller "dela på firma och privatekonomi".
Separera på blir typisk tårta på tårta.
Senast redigerad av Iridia 2012-03-22 21:23:13, redigerad totalt 1 gång.
Biologic: din brorson.
Vänta nu. Detta är inte språkfelstråden ju.
On topic: IC-krets.
Vänta nu. Detta är inte språkfelstråden ju.
On topic: IC-krets.
Brandman på nyheterna: "Vi fick evakuera ut elva personer".
(Antingen evakuerar man byggnaden eller så hjälper man personerna ut.)
Fast att bli intervjuad av nyheterna när man inte är van kan ju vara nervöst, så det är rätt företåeligt. Den andra intervjuade brandmannen gjorde också en mindre språklig groda.
(Antingen evakuerar man byggnaden eller så hjälper man personerna ut.)
Fast att bli intervjuad av nyheterna när man inte är van kan ju vara nervöst, så det är rätt företåeligt. Den andra intervjuade brandmannen gjorde också en mindre språklig groda.
Anledningen orsakades av (när man faktiskt inte menar vad anledningen orsakades av, utan vad anledningen var).
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18