Hur bor du?
Re: Hur bor du?
Jag bor i en skitsnygg gammal 3,5:a, byggd på 30-talet i centrala Stockholm, med en underbar utsikt. Tror ibland inte det är sant, efter 20 år i Täby, att jag bor så bra.
Jag bor fortfarande hemma hos mina föräldrar och syskon i en villa, har mitt eget rum och behöver inte betala någon hyra så jag är ganska nöjd för tillfället. Planerar att bo här tills jag har utbildat mig så jag slipper att bli skuldsatt pga studielån.
- Corpse Bride
- Anslöt: 2012-01-20
Jag bor i en friköpt enplansvilla på 95 kvm i Paradiset. (Slipper betala hyra!)
4 rum, kök, tvättstuga, badrum och toalett. Relativt stor trädgård med uteplatser på både fram och baksida.
Trivs riktigt bra med läget!
Har en hund (och snart 4 valpar efter henne).
En inneboende, jämnårig tjej - nyutexaminerad veterinär.
Jag har dessutom flera superbra grannar som jag har väldigt bra kontakt med. Men så finns det en festprisse som man ser/hör på fredag-lördagskvällar Han har passerat 30, men inte vuxit upp ännu.
4 rum, kök, tvättstuga, badrum och toalett. Relativt stor trädgård med uteplatser på både fram och baksida.
Trivs riktigt bra med läget!
Har en hund (och snart 4 valpar efter henne).
En inneboende, jämnårig tjej - nyutexaminerad veterinär.
Jag har dessutom flera superbra grannar som jag har väldigt bra kontakt med. Men så finns det en festprisse som man ser/hör på fredag-lördagskvällar Han har passerat 30, men inte vuxit upp ännu.
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Ingen hyra.. bara amortering
(och reparationer, uppvärmning, el, sophämtning, telefon)
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
plåtmonster skrev:Ingen hyra.. bara amortering
Ingen amortering, ingen ränta.
Reparationer när/om något går sönder ja, el/värme/vatten/sophämtning ja (900:- - 4000:-/mån), telefon ja. Men el och telefon lär du ju få betala även i en hyresrätt.
- Fighterbabe
Betalades fastigheten med egna pengar?, dom flesta lån kostar ju
- plåtmonster
plåtmonster skrev:Betalades fastigheten med egna pengar?, dom flesta lån kostar ju
Ja, jag betalade den med egna pengar. Har inte ett enda lån eller nån kredit nånstans...
- Fighterbabe
biologic skrev:Hyrestrea, 62 kvm, med en katt. I "stan" (om det räknas som det). I sommar bär det av till hus med trädgård, hoppas att jag klarar det...
Det räknas , fast en kossa på gräsmattan utanför för huset vore inte dumt samt en del andra lantdjur ska fråga Stockholmshem om jag får ha det
Huggorm skrev:Jag bor i en egenhändigt byggd liten stuga i skogen. Tyst och lugnt och naturen bokstavligen runt knuten.
Får man komma å hälsa på?
@Fighterbabe, Ingen >3 miljonersvilla då?
Banken lär ju gråta floder..
- plåtmonster
plåtmonster skrev:@Fighterbabe, Ingen >3 miljonersvilla då?
Nej, inte riktigt så dyr... Men ändå inget ruckel! Finns bilder i tråden "hur ser det ut hemma hos er? Bildtråd" på sida 11.
Banken är så glad så, att jag har mina aktier och fonder hos dem
- Fighterbabe
Jag bor i en etta på 40 kvadrat i ett miljonprogramsområde i nordöstra Göteborg. Har bott här i hela mitt liv (32 år) men känner att det börjar bli dags att börja röra på sig. Hjälpte syrran att flytta (till Stockholm) igår och jag vill nog göra som hon. Den kungliga hufvudstaden kallar.
Vad är det som gör att du känner behovet att flytta?
- plåtmonster
Det är långt, långt från Stockholmmikael skrev:Huggorm skrev:Jag bor i en egenhändigt byggd liten stuga i skogen. Tyst och lugnt och naturen bokstavligen runt knuten.
plåtmonster:
Frågade du mig? Jag känner att jag är trött på att bo i samma stad efter 32 år. Åka samma buss eller spårvagn varje dag, se samma hus, hälsa på samma grannar. Och jag vill inte flytta inom staden t ex till Frölunda eller Hisingen, jag har funderat på det men det vill jag inte. Morsan bor ganska nära mig och hon tar hand om mina katter och hälsar på dom och ger dom mat och vatten när jag är och reser och om jag flyttade till Frölunda hade hon fått åka 1 timma fram och 1 timma tillbaks för att göra det och hon är snart pensionär. Så länge jag bor i Göteborg kommer jag nog bo kvar i Angered.
Stockholm känns bara mer spännande och häftigt, jag har alltid gillat Stockholm. Sen flyttade ju syrran dit nyss och hon är viktig för mig. Sen så är jag AIK:are och det hade varit grymt att kunna gå på alla matcherna (fotboll, inte hockey). Det var väl det.
Frågade du mig? Jag känner att jag är trött på att bo i samma stad efter 32 år. Åka samma buss eller spårvagn varje dag, se samma hus, hälsa på samma grannar. Och jag vill inte flytta inom staden t ex till Frölunda eller Hisingen, jag har funderat på det men det vill jag inte. Morsan bor ganska nära mig och hon tar hand om mina katter och hälsar på dom och ger dom mat och vatten när jag är och reser och om jag flyttade till Frölunda hade hon fått åka 1 timma fram och 1 timma tillbaks för att göra det och hon är snart pensionär. Så länge jag bor i Göteborg kommer jag nog bo kvar i Angered.
Stockholm känns bara mer spännande och häftigt, jag har alltid gillat Stockholm. Sen flyttade ju syrran dit nyss och hon är viktig för mig. Sen så är jag AIK:are och det hade varit grymt att kunna gå på alla matcherna (fotboll, inte hockey). Det var väl det.
Huggorm skrev:Det är långt, långt från Stockholmmikael skrev:Huggorm skrev:Jag bor i en egenhändigt byggd liten stuga i skogen. Tyst och lugnt och naturen bokstavligen runt knuten.
spelar ingen roll gillar småstäder samt landet.
Jag hadde nog kikat mer på Köpenhamn och Oslo
- plåtmonster
plåtmonster skrev:Jag hadde nog kikat mer på Köpenhamn och Oslo
Har bott i Borlänge ,Falun, Helsingfors samt nu senast särbo i Södertälje,
det var en mycket trivsam stad.
Bondgårdar funkar det med.
Jag skulle vilja "provbo" i Stockholm, bara nån månad. Har ju varit där enstaka dagar och helger. Finns så mycket jag skulle vilja göra, samt ta min träning till nya nivåer. Typ som ett träningsläger.
Kikar på lgh på blocket efter möblerad lgh/rum som hyrs ut för kortare tid...
Kikar på lgh på blocket efter möblerad lgh/rum som hyrs ut för kortare tid...
- Fighterbabe
Corpse Bride skrev:Jag bor fortfarande hemma hos mina föräldrar och syskon i en villa, har mitt eget rum och behöver inte betala någon hyra så jag är ganska nöjd för tillfället. Planerar att bo här tills jag har utbildat mig så jag slipper att bli skuldsatt pga studielån.
Fler borde göra så, dom gör så i polen och Italien.
Vi bodde så för inte så länge sedan.
Själv blev jag utkastad och fick fosterhem, elaka föräldrar, jag kom till paradiset.
Utanför ämnet.
Vanlig fortfarande i Jämtland på landet.
Tids nog ska man ju ändå flytta ut!
mikael skrev:Corpse Bride skrev:Jag bor fortfarande hemma hos mina föräldrar och syskon i en villa, har mitt eget rum och behöver inte betala någon hyra så jag är ganska nöjd för tillfället. Planerar att bo här tills jag har utbildat mig så jag slipper att bli skuldsatt pga studielån.
Fler borde göra så, dom gör så i polen och Italien.
Vi bodde så för inte så länge sedan.
Själv blev jag utkastad och fick fosterhem, elaka föräldrar, jag kom till paradiset.
Utanför ämnet.
Vanlig fortfarande i Jämtland på landet.
Tids nog ska man ju ändå flytta ut!
Elaka föräldrar i Paradiset, eller kom du till Paradiset sen?
- Fighterbabe
Fighterbabe tar varje chans till att skryta. Ett tips: Det är otroligt oattraktivt och någon gång ibland kanske du skulle satsa på att skriva ett inlägg som inte handlar om hur fantastisk du tycker att du och ditt liv är.
Jag bor i en fin, ganska nybyggd trea med dubbla balkonger och blablabla i ett trevligt område strax utanför Stockholm. Det är trivsamt.
Jag bor i en fin, ganska nybyggd trea med dubbla balkonger och blablabla i ett trevligt område strax utanför Stockholm. Det är trivsamt.
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Abbreviation skrev:Jag bor i en fin, ganska nybyggd trea med dubbla balkonger och blablabla i ett trevligt område strax utanför Stockholm. Det är trivsamt.
Skulle gärna ha bott i stockholm, men min sambo är inte förtjust i idén och nu när jag har ett jobb jag trivs med här så har jag slagit de planerna ur hågen. Älskar stockholm, men man kan inte få allt.
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Återgå till Att leva som Aspergare