Hur använder DU facebook?
97 inlägg
• Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Hur använder DU facebook?
Gillar spelen där, särskilt de där man "bygger samhällen". De kräver dock nästan att man har många ´"grannar" för att man ska lyckas. Har väldigt få FB-vänner och undrar om någon har några tips på hur man skaffar fler utan att träffa dem IRL. Var hittar man dem? Någon som vet?
Snowwhite skrev:Gillar spelen där, särskilt de där man "bygger samhällen". De kräver dock nästan att man har många ´"grannar" för att man ska lyckas. Har väldigt få FB-vänner och undrar om någon har några tips på hur man skaffar fler utan att träffa dem IRL. Var hittar man dem? Någon som vet?
Nästan varje spel har en "gilla sida", skriv ett inlägg där att du behöver grannar till ditt spel. Gör du det så får du vän-förfrågningar från blivande spelkompisar. du kan även skicka vän-förfrågningar till folk som själv skrivit där att de behöver grannar.
- Corpse Bride
- Anslöt: 2012-01-20
Jag använder facebook för att "småprata" med vänner och släktingar. Och jag klickar ibland på "Gilla"-knappen, och skriver korta kommentarer till de ibland. Inget annat.
Jag registrerade mig för att se vad det var för något. Men jag förstår inte meningen med det. Så jag loggar aldrig in.
Den som ackumelerar mest kontakter att utbyta skitsnack innan dom dör VINNER!
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Corpse Bride skrev:Snowwhite skrev:Gillar spelen där, särskilt de där man "bygger samhällen". De kräver dock nästan att man har många ´"grannar" för att man ska lyckas. Har väldigt få FB-vänner och undrar om någon har några tips på hur man skaffar fler utan att träffa dem IRL. Var hittar man dem? Någon som vet?
Nästan varje spel har en "gilla sida", skriv ett inlägg där att du behöver grannar till ditt spel. Gör du det så får du vän-förfrågningar från blivande spelkompisar. du kan även skicka vän-förfrågningar till folk som själv skrivit där att de behöver grannar.
Tack så mycket!
Bra sätt att läsa nyheter från sidor/personer man tycker bra om. Men jag har bara personer som jag verkligen känner till på min sida, plus någon som jag inte känner till alls lika bra.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Använder FB främst för att det är lättare att hålla kontakten med syrrorna så och jag slipper då massa sms och telefonsamtal samt för ett par grupper jag är med i där. Jag läser inte så mkt statusuppdateringar och funderar på att göra en vårrensning bland mina FB-vänner, för det är vissa där jag inte har nån direkt kontakt med eller har kontakt med på annat sätt och som jag då anser inte behövs på FB också.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Jag använder knappt Facebook.
Dels så gillar jag inte deras sätt att spara information, och att allt som läggs upp där tillhör dem. Dels så gillar jag inte att de har möjlighet att spåra hela ens liv. Dessutom så tycker jag hela konceptet är lite krokat. Skriva vad man gör för tillfället, lite privatliv ska man väl ha. Det enda som jag använder någon gång ibland är chatten, men det är sällan, då det finns betydligt bättre chattprogram.
Spelen på Facebook gillar jag inte heller. Dåliga onlinespel med dålig grafik i min smak, och dessutom är det en jävla virusspridare.
Så sammantaget så använder jag Facebook ytterst restriktivt och sällan. Deras chans till kartläggning av personers liv, deras sparande av all information, dessutom det avtal man förbinder sig till, att allt du lägger upp i form av bilder osv tillhör dem gör så jag ogillar Facebook om jag ska vara ärlig.
Dels så gillar jag inte deras sätt att spara information, och att allt som läggs upp där tillhör dem. Dels så gillar jag inte att de har möjlighet att spåra hela ens liv. Dessutom så tycker jag hela konceptet är lite krokat. Skriva vad man gör för tillfället, lite privatliv ska man väl ha. Det enda som jag använder någon gång ibland är chatten, men det är sällan, då det finns betydligt bättre chattprogram.
Spelen på Facebook gillar jag inte heller. Dåliga onlinespel med dålig grafik i min smak, och dessutom är det en jävla virusspridare.
Så sammantaget så använder jag Facebook ytterst restriktivt och sällan. Deras chans till kartläggning av personers liv, deras sparande av all information, dessutom det avtal man förbinder sig till, att allt du lägger upp i form av bilder osv tillhör dem gör så jag ogillar Facebook om jag ska vara ärlig.
använder det mest för att hålla kontakten med vänner och skriva av mig ibland. var smart nog att regristera mig under annat namn haha inga stalkers efter mig inte.. visst råkar ju spela några av de där egentligen dumma spelen med men kan inte låta bli alla gånger...
Går in någon gång om dagen, lägger in en statusuppdatering om jag kommer på någon, kommenterar om jag ser något särskilt intressant, skriver ibland vad jag gör och ibland tipsar jag om länkar. Jag lägger mycket sällan upp bilder men är inte lika restriktiv när det gäller text. Dock brukar jag ju inte skriva om när jag har magsjuka typ.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
xayide skrev: var smart nog att regristera mig under annat namn haha inga stalkers efter mig inte..
Verkar smart
- plåtmonster
plåtmonster skrev:xayide skrev: var smart nog att regristera mig under annat namn haha inga stalkers efter mig inte..
Verkar smart
Det går att byta namn efter att man har registrerat sig också. Jag gjorde det på mitt konto för kanske två år sedan.
- Sammelsurium
- Anslöt: 2009-11-29
@Sammelsurium, Fast då sitter du ändå i smeten. För deras databas lär inte glömma, eller timeline, logg osv..
- plåtmonster
Sen vadå byta namn efter ett år eller så? Folk känner igen en med ett namn och byter man blir dom ju förvirrade.
calima skrev:Jag är mobilkonservativ ...
Syftet med mobil är att kunna ringa, ta emot samtal samt skicka/ta emot mess.
Amen, sister!
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Jag använder det för att hålla lite koll på vad som händer i min familj, för att slippa prata för mycket i telefon. Använder det även en smula i jobbet, men inte särskilt mycket och då, naturligtvis, från mitt jobbs FB-sida.
FB är alldeles för öppet för att man ska kunna föra några givande diskussioner där.
FB är alldeles för öppet för att man ska kunna föra några givande diskussioner där.
- Henkkalexi
- Inaktiv
plåtmonster skrev:@Sammelsurium, Fast då sitter du ändå i smeten. För deras databas lär inte glömma, eller timeline, logg osv..
För dem på FB lär det inte spela någon roll, nej, men xayide skrev att hon gjorde det för att slippa stalkers.
@kullan
Visst blir kanske en och annan förvirrad när ett nytt namn dyker upp på vänlistan, men det är ju bara att gå in på profilsidan så förstår man snart vem som ligger bakom det nya namnet.
- Sammelsurium
- Anslöt: 2009-11-29
Jag brukar ju skicka rätt mycket privata meddelande till vissa av min fb-vänner så då blir det ju inte så öppet. Det är den vägen jag har mer djupa diskussioner med dom jag har kommit närmast.
Sedan använder jag min facebook till att skriva av mig lite. Och ibland får man ju reaktioner förstås men det är nog det som är meningen lite.
Sedan använder jag min facebook till att skriva av mig lite. Och ibland får man ju reaktioner förstås men det är nog det som är meningen lite.
Man ska vara lite försiktig med vad man skriver på FB. Privata konflikter, klaga på jobb, vara för öppen med sjukdomar, sexliv osv. är direkt o-bra.
- Henkkalexi
- Inaktiv
Jo det jag skriver på min logg är väl en sak men sen har man ju den mer privata dialogen man kan ha på chatten eller via PM-växlingen. Den ser ju ingen annan.
kullan skrev:Jo det jag skriver på min logg är väl en sak men sen har man ju den mer privata dialogen man kan ha på chatten eller via PM-växlingen. Den ser ju ingen annan.
Hur vet du att FB inte ändrar på det retroaktivt. De äger ju allt du skrivit och laddat upp. ..?
- plåtmonster
plåtmonster skrev:kullan skrev:Jo det jag skriver på min logg är väl en sak men sen har man ju den mer privata dialogen man kan ha på chatten eller via PM-växlingen. Den ser ju ingen annan.
Hur vet du att FB inte ändrar på det retroaktivt. De äger ju allt du skrivit och laddat upp. ..?
Ja jag ser då ingen privata meddelanden som andra skickar mellan varandra. Så jag är rätt säker på att mina meddelanden förblir privata. Jag skickar mobilnummer och dyligt via den vägen.
PM på facebook ska ju funka som PM på detta forumet. Det är alltså privat precis som namnet antyder.