Social ork

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Social ork

Inläggav Henkkalexi » 2012-02-07 18:40:29

Moloch skrev:http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/ekonomi_lordag/article1382956/Varning-for-de-sociala.html

En läsvärd artikel. (Kanske har denna varit uppe tidigare, kommer nämligen inte ihåg vart jag fått den ifrån...)

Har läst något liknande, och det var så skönt att läsa om någon som slagit hål på den där myten. Idag hade vi en person på jobbet som sköter en del av sitt arbete i en av våra lokaler - och alltså inte har något med vårt jobb att göra - och hon är så fruktansvärt jobbig att ha och göra med, för hon är översocial.

Likaså har vi en översocial vaktmästare och min ljuvliga psykolog sade åt mig att testa att göra en "Stör ej"-skylt och sätta upp på glasrutan på dörren, men jag har inte vågat mig på det än...
Henkkalexi
Inaktiv

Anslöt: 2011-05-17

Inläggav plåtmonster » 2012-02-07 18:46:15

Om det är teknikjobb så kan man ju alltid sätta upp en mattefråga som måste lösas kopplat till dörrlåset. Lite som en spamcaptcha. :twisted:
Eller på annat sätt få dom att redogöra för varför du ska bruka din tid.
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav Henkkalexi » 2012-02-07 18:49:13

plåtmonster skrev:Om det är teknikjobb så kan man ju alltid sätta upp en mattefråga som måste lösas kopplat till dörrlåset. Lite som en spamcaptcha. :twisted:
Eller på annat sätt få dom att redogöra för varför du ska bruka din tid.

AWWWW! :-)154

Nu blev jag nästan kär.

Jag SKULLE ju kunna kräva tribut till AIK och total nedsvärtning av FBK, eftersom karln är värmlänning... Alternativt kräva att få höra en finsk översättning av:

"Tre händer och sex penisar. Jag är en mutant."
Henkkalexi
Inaktiv

Inläggav plåtmonster » 2012-02-07 18:57:42

Är det ekonomi, vård, humaniora, konstruktion, vaktmästeri/hantverkeri eller vad slags arbetsplats?
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav Henkkalexi » 2012-02-07 20:15:49

plåtmonster skrev:Är det ekonomi, vård, humaniora, konstruktion, vaktmästeri/hantverkeri eller vad slags arbetsplats?

Ekonomi, journalistik, reklam, försäljning, tryckeri mm. :-)Happy
Henkkalexi
Inaktiv

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in