Pratshowen "Robins" ikväll
14 inlägg
• Sida 1 av 1
Pratshowen "Robins" ikväll
Skämt av det slag som de mest lättstötta skulle se som plumpa om både ADHD och Aspergers i kvällen program. Själv vacklar jag på gränsen, men tycker man måste se programmet för vad det är, och humornivån just där som "det som inte går att skämta om går inte att ta på allvar".
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:38:38, redigerad totalt 1 gång.
Tittade just på programmet på nätet, och det var inte alls några plumpa skämt. Garvade själv åt både ADHD-kortet & aspergerskämtet.
Men även om jag inte gjorde det, även om det skulle ha varit råa & plumpa skämt, tycker jag det är bra att man skämtar om det. Man ska skämta om ALLT. Det avdramatiserar och åskådliggör.
Men även om jag inte gjorde det, även om det skulle ha varit råa & plumpa skämt, tycker jag det är bra att man skämtar om det. Man ska skämta om ALLT. Det avdramatiserar och åskådliggör.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 11:38:38, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
underjord skrev:Kanal? Tid?
Ja, sant... hade ju tänkt lägga till en länk... verkar inte så komplicerat, ser jag, http://www.svt.se, klicka på länken "Play" så öppnas SVT Play-fönstret, Robins ligger under länken "Kultur & nöje".
KrigarSjäl skrev:Tittade just på programmet på nätet, och det var inte alls några plumpa skämt. Garvade själv åt både ADHD-kortet & aspergerskämtet.
Jepp. Precis min tanke. Mitt "vacklande på gränsen" har tippat över helt till samma linje. Det var positiv humor, där man skrattade med ADHD-are respektive aspergare, inte åt dem.
Pemer skrev:underjord skrev:Kanal? Tid?
Ja, sant... hade ju tänkt lägga till en länk... verkar inte så komplicerat, ser jag, http://www.svt.se, klicka på länken "Play" så öppnas SVT Play-fönstret, Robins ligger under länken "Kultur & nöje".
Fel på länken Robin é förresten skåning.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 11:38:38, redigerad totalt 1 gång.
07:45 fanns ett adhdskämt iaf. Ett kort ett.
13:00 ett aspergerskämt.
Det var ett stort "jaha..." från mig. Aspergerskämtet är säkert roligare om man känner till tv-snubben dom pratar om.
13:00 ett aspergerskämt.
Det var ett stort "jaha..." från mig. Aspergerskämtet är säkert roligare om man känner till tv-snubben dom pratar om.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:38:40, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Samma fel som när jag första gången länkade till min sida med bilder från träffar, ett kommatecken direkt efter adressen. Hade jag lagt länken i en URL-tagg hade det löst sig. Klantigt, jag minns ju det där så väl och har brukat tänka på sådant när jag har lagt in länkar.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:38:40, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:Samma fel som när jag första gången länkade till min sida med bilder från träffar, ett kommatecken direkt efter adressen. Hade jag lagt länken i en URL-tagg hade det löst sig. Klantigt, jag minns ju det där så väl och har brukat tänka på sådant när jag har lagt in länkar.
Ingen fara! Jag brukar oxå klanta vad gäller sådant. Jag hade ett fasligt bry innan jag fick rätt på hur man länkar, men nu går det! Jag är nästan totalt oteknisk.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 11:38:40, redigerad totalt 1 gång.
Det är lite komiskt i det första fallet, där anpassade jag alltså adressen till sidan efter misstaget. Sidan med bilderna ligger alltså i en katalog som heter , under katalogen asp på det aktuella domännamnet.
Och för den som hittar adressen utan kommatecken lade jag en index-sida i katalogen asp som skickar vidare till index i katalogen "kommatecken".
Och för den som hittar adressen utan kommatecken lade jag en index-sida i katalogen asp som skickar vidare till index i katalogen "kommatecken".