SVT1: Invention of lying.

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

SVT1: Invention of lying.

Inläggav Noli » 2012-01-28 21:20:01

Det är en amerikansk komedi som redan har börjat kl 20.00 nu i kväll i SVT1. så här står det i programtablån; " Filmen utspelar sig i en alternativ verklighet där lögner inte existerar. Alla sänger sanningen och ingenting annat än sanningen".

I text-TV:s programbeskrivning står det att även politiker också säger sanningen. Filmen handlar om att en person börjar ljuga men alla tror att han fortfarande säger sanningen.

mvh Noli
Noli
 
Inlägg: 778
Anslöt: 2009-05-12

Re: SVT1: Invention of lying.

Inläggav Moggy » 2012-01-28 21:40:57

http://www.imdb.com/title/tt1058017/

I thought this movie was fantastic, The truth is that people at their core are to that extent superficial and "rude" to put it lightly. This movie revolves around how the world would word if absolutely everything you thought to say but suppressed out of courtesy instead came flying off your tongue without a thought. To put it bluntly I think this movie was being far too kind compared to what would really happen if a world like this actually existed, but on top of that the actors in it played perfectly. It had just the right mix of comedy and drama to make it a success.

Ten out of ten, I recommend you don't miss this one.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: SVT1: Invention of lying.

Inläggav Alien » 2012-01-28 22:50:42

I en värld utan lögner finns tydligen heller ingen religion; den uppkommer när den första lögnaren kommer med tröstande lögner om ett liv efter detta.

Tyvärr missade jag början av filmen där alla går omkring och säger obehagliga sanningar till varann utan att inse att det går att göra annat.

Det är väl typiskt att den förste lögnaren visas som den mest sympatiske. Han lovar evig kärlek "du kommer aldrig att bli ful" till den vackra flickan, medan den snygge och långe killen säger "du kommer att bli gammal, ful och rynkig, se till att du inte blir tjock i förväg". Men frågan är hur hon kan veta när den snälle talar sanning.

I den sanningsenliga världen är folk lika ytliga som i denna, så den låter iaf inte så trevlig att leva i. "Du är snäll och jag trivs i ditt sällskap men hälften av dina barns DNA kommer från dig, och jag vill inte ha tjocka trubbnosiga barn". Och det är alltid flickan som ske se förbi det yttre, aldrig behöver killen göra det. (Utom i filmen Min stora kärlek.)
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47136
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: SVT1: Invention of lying.

Inläggav benke » 2012-01-29 16:57:30

bra film, sevärd helt klart. konstigt nog relativt okänd! trots att ricky gervais är huvudpersonen
benke
Bannad
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2012-01-29
Ort: Runt Jönköping, född stockholmare däremot!

Re: SVT1: Invention of lying.

Inläggav Iridia » 2012-01-29 17:49:46

Var inte hemma så jag missade den. :(

Men tack för tipset i alla fall, kommer den igen så kommer jag titta.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: SVT1: Invention of lying.

Inläggav lillgrisen » 2012-01-29 18:24:19

riktigt bra var den, mycket rolig humor i denna film :)
lillgrisen
 
Inlägg: 46
Anslöt: 2011-05-24

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in