Asperger-träff fred. 27 januari fr o m kl 18 i Uppsala!
56 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Re: Ev. Asperger-träff fred. 27 januari på kvällen i Uppsala
Jag räknar med dig också Zombie!Glimma skrev:Självklart går det för sig HGJ!
Re: Asperger-träff fred. 27 januari på kvällen i Uppsala!
Och vi träffas fr o m kl 18? Antar att man kan komma lite senar men helst inte tidigare.
Får man ta med sig en bebis?
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Jag kan tyvärr inte komma, hade så gärna velat!
Abbreviation: För min del får du gärna ta med dig bebisen om du tror den klarar av situationen. Diskussionerna kan bli rätt högljudda. Annars kan du ju komma & vara med ett tag bara. Som Alien skriver: Det är fritt fram att komma fr o m kl 18. Jag kommer vara där strax innan då det är jag som ordnar träffen. Man får komma & gå som man vill restauranten är öppen till kl 23. Men det är viktigt att jag får veta ett ungefärligt antal så man vet hur många platser man ska boka bord till. Tråkigt Miche! Men det kommer fler chanser. Hade sett fram emot att ses.
När behöver man anmäla sig definitivt?
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Jag tror jag skrev senast tisdag 24 januari innan kl 18 helst!
Jag kommer om jag inte får reda på något fasansfullt hos läkaren på onsdag.
Vi ses alltså på China Garden 18:00 (eller senare)?
Re: Asperger-träff fred. 27 januari fr o m kl 18 i Uppsala!
Stämmer bra Kahlokatt!Kahlokatt skrev:Jag kommer om jag inte får reda på något fasansfullt hos läkaren på onsdag.
För er som inte träffat mig förut så kommer jag ha en lila t-shirt där det står: Jag har Aspergers Syndrom & är stolt över det. Lätt att känna igen med andra ord. Jag vet att en del av er inte är lika öppna med det, men jag hoppas ändå att det ska kännas ok. Ser fram emot att få träffa er.
Glimma skrev:Självklart går det för sig HGJ!
Tack! Jag räknar med att komma.
Ja, idag är det dags!
För er som är utsocknes, blanda inte ihop China Garden (Kungsg. 55) med den närliggande China River (Kungsg 57). Vore ju tråkigt om någon hamnade fel och undrade "var är alla?"
För er som är utsocknes, blanda inte ihop China Garden (Kungsg. 55) med den närliggande China River (Kungsg 57). Vore ju tråkigt om någon hamnade fel och undrade "var är alla?"
Ska tyvärr till Göteborg dock, men kanske kommer i framtiden inte långt till Uppsala från Stockholm
Tack för i går, Glimma, Alien, Flia, Zombie, HGJ, nano och Mats! Jag hade en jättetrevlig kväll. Hoppas dock att inte ni andra blev risiga i kistan på kvällen. Jag tålde tydligen inte allt i buffén. Tänker f.ö. bojkotta China Garden i fortsättningen, eftersom en av servitörerna var så sjukt otrevlig. Men det var inte ni! Hoppas ni också hade det trevligt!
Kahlokatt skrev:Tack för i går, Glimma, Alien, Flia, Zombie, HGJ, nano och Mats! Jag hade en jättetrevlig kväll. Hoppas dock att inte ni andra blev risiga i kistan på kvällen. Jag tålde tydligen inte allt i buffén. Tänker f.ö. bojkotta China Garden i fortsättningen, eftersom en av servitörerna var så sjukt otrevlig. Men det var inte ni! Hoppas ni också hade det trevligt!
Tack själv.
Jag som är allergisk mot mjölk och ägg klarade magen den här gången (förra gången åt jag buffé och blev dålig).
Jag tyckte inte han var så otrevlig, du kanske hörde nånting jag inte uppfattade
Flia skrev:Kahlokatt skrev:Tack för i går, Glimma, Alien, Flia, Zombie, HGJ, nano och Mats! Jag hade en jättetrevlig kväll. Hoppas dock att inte ni andra blev risiga i kistan på kvällen. Jag tålde tydligen inte allt i buffén. Tänker f.ö. bojkotta China Garden i fortsättningen, eftersom en av servitörerna var så sjukt otrevlig. Men det var inte ni! Hoppas ni också hade det trevligt!
Tack själv.
Jag som är allergisk mot mjölk och ägg klarade magen den här gången (förra gången åt jag buffé och blev dålig).
Jag tyckte inte han var så otrevlig, du kanske hörde nånting jag inte uppfattade
Han blev ju sur för att vi ville beställa olika saker allihop! Jag menar, vad ÄR det!?
Ja, det är ju enklast för dem om alla bestämmer samma. Men det kan de verkligen inte förvänta sig. De borde väl vara glada för ett sällskap på åtta personer. Han kanske var så aspig att han inte kunde dölja sina känslor?
Själv avstod jag från buffén den här gången. Jag hade huvudvärk och inte så stor aptit (visserligen växte den under kvällen så jag orkade med efterrätt också).
Huvudvärken kom sig nog dels av stress (hade varit till frissan, hämtat nya glasögon och varit till polisen tidigare under em), dels av just de nya glasögonen (jag bytte tillbaka till de gamla igen under kvällen).
En trevlig kväll blev det iaf!
Själv avstod jag från buffén den här gången. Jag hade huvudvärk och inte så stor aptit (visserligen växte den under kvällen så jag orkade med efterrätt också).
Huvudvärken kom sig nog dels av stress (hade varit till frissan, hämtat nya glasögon och varit till polisen tidigare under em), dels av just de nya glasögonen (jag bytte tillbaka till de gamla igen under kvällen).
En trevlig kväll blev det iaf!
Jag vill också tacka allihop, och särskilt Glimma som ordnade det hela.
Var både trött och hade svårt att höra vad folk sa i akustiken, men trevligt ändå.
Var både trött och hade svårt att höra vad folk sa i akustiken, men trevligt ändå.
Kahlokatt skrev:Flia skrev:Kahlokatt skrev:Tack för i går, Glimma, Alien, Flia, Zombie, HGJ, nano och Mats! Jag hade en jättetrevlig kväll. Hoppas dock att inte ni andra blev risiga i kistan på kvällen. Jag tålde tydligen inte allt i buffén. Tänker f.ö. bojkotta China Garden i fortsättningen, eftersom en av servitörerna var så sjukt otrevlig. Men det var inte ni! Hoppas ni också hade det trevligt!
Tack själv.
Han blev ju sur för att vi ville beställa olika saker allihop! Jag menar, vad ÄR det!?
Ja just ja, det hörde jag också. Det var inte trevligt, dessutom sa han nåt om att det tar tid att tillaga (förlåt mitt dåliga minne )
Men att det tar längre tid att tillaga olika rätter än om alla tar samma, det är ju fakta. Likaså får inte alla sin mat samtidigt. Fast fortfarande ingen anledning till att låta sur. (I så förtjänar de ingen extra dricks/avrundning.)
På vissa kinesiska restauranger får man dels en egen tallrik, dels rätterna serverade på ovala serveringsfat som läggs på de där metallgrejerna (vaddenuheter). Då är det ju självklart att alla väljer olika rätter, så kan alla smaka på de andras också. Fast i sådana fall kanske delarna redan är färdigskurna och stekta/kokta/friterade, så de bara behöver en snabb uppvärmning innan de bärs ut till gästerna.
På vissa kinesiska restauranger får man dels en egen tallrik, dels rätterna serverade på ovala serveringsfat som läggs på de där metallgrejerna (vaddenuheter). Då är det ju självklart att alla väljer olika rätter, så kan alla smaka på de andras också. Fast i sådana fall kanske delarna redan är färdigskurna och stekta/kokta/friterade, så de bara behöver en snabb uppvärmning innan de bärs ut till gästerna.
Har man valt att tillåta A là carte så är det ju deras eget problem. Det är ju bara att ta bort den möjligheten om det inte passar. Egentligen borde man skriva i http://www.restaurangkartan.se/Uppsala/