Karuseller/nöjesfält

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Karuseller/nöjesfält

Inläggav Lakrits » 2012-01-20 22:08:41

Bojkottar bergochdalbanor.
Klarar knappt karuseller.
Föredrar farfarsbilarna.
Lakrits

Anslöt: 2008-10-15

Inläggav Nefarious » 2012-01-20 22:21:37

Miche skrev:
KrigarSjäl skrev:Den mänskliga faktorn, Miche, den mänskliga faktorn...

Man jobbar hårt på att undvika den så mycket som möjligt på nöjesfälten, just för att olyckor inte ska hända, dessutom kan en olycka ändå hända precis var som helst, när som helst (som inte alls behöver ha med den mänskliga faktorn att göra).

Vi är programmerade att ogilla höga höjder, såvitt jag vet. Att fritt fall är en relativt riskfri åktur skiter min dumma hjärna i.
Nefarious

Anslöt: 2010-10-02

Inläggav lasseivägen » 2012-01-20 22:24:00

Läskigast av alla var Lisebergs gamla träbergbana, den lät som den skulle kolapsa när som helst, men den gick långsamt.
Vissa tänder på att göra sådant som skrämmer, är oansvarigt eller kan kränka andra.
lasseivägen

Anslöt: 2009-07-20

Inläggav LostInAForest » 2012-01-22 0:51:03

kommer aldrig förlåta gröna lund för att de tog bort vikingaskeppet. det är liksom magkittlet jag vill åt och den var den kittligaste av dem alla. :evil:
LostInAForest

Anslöt: 2011-07-15

Inläggav Arcas » 2012-01-22 1:03:48

När jag var liten fullkomligt älskade jag karuseller, ju vildare desto bättre. Men jag blev lätt åksjuk i bilar. Konstigt nog blev jag inte det när det handlar om karuseller.
Nu för tiden tror jag nog det är samma men jag har inte åkt på länge så vet inte. Skillnaden nu är väl att jag blir illamående bara jag sitter i en gunga i sjukligt låg fart och om det så bara är några få sekunder. Tror dock inte jag blir illamående av karuseller trots detta.
Undrar hur det kommer sig?!
Arcas

Anslöt: 2011-12-15

Inläggav Zonkey » 2012-01-23 19:44:04

Åkte inte karuseller på mycket länge, slutade när jag var kanske 8, men prövade åka Lisebergsbanan på en skolresa i nian och älskade det.
Näst gång jag kom tillbaka, den här gången med min familj, åkte jag de andra också. Kanonen var ju helt klart coolast, synd bara att man måste stå i en timmes kö för 1 minuts åktid. :lol:

Prövade även Fritt Fall i Danmark då jag tyckte att Atmos Fear var ett liiite för stort steg och jag alltid undrat hur det är att sitta högst upp och blicka ut över staden, det var definitivt den bästa karusell jag åkt på. :)
Zonkey

Anslöt: 2011-10-24

Inläggav Neko-chan » 2012-01-28 0:10:18

Jag har vågat åka balder och lisebergsbanan, flumride är jag lite räd för då man inte sitter fasst och jag är lätt som en vante :lol: sånt som snurrar mår jag bara illa av
Neko-chan

Anslöt: 2011-05-03

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in