Vilka är vi här?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Vilka är vi här?

Inläggav ledde74 » 2011-12-31 13:30:00

Hej,

Mitt namn är Henrik, är 37 år gammal och uppväxt i Halmstad.
Flyttade till Stockholm 2007 på grund av jobb, bor nu i Upplands Väsby.

Har gjort en enklare utredning hos min psykolog som tyder på AS, skall få börja en riktig utredning nu i slutet av januari.
Vet inte så mycket om Asperger, har bara sett filmen "I rymden finns inga känslor". Men tror att den filmen är väldigt överdriven för att få fram lite humor.

Jag har känt mig lite annorlunda hela livet, speciellt har jag varit väldigt blyg för tjejer.
När tjejer flirtar så blir jag rädd och springer och gömmer mig. Inte för att jag inte vill ha kontakt utan för att jag får ångest.
Annars gillar jag sociala kontakter, men kan bli jobbigt om man sitter själv med någon som är tystlåten eller som man inte delar så mycket intresseområden med. Har då svårt att driva på konversationen och kan få lite ångest.

Jag har ett kunskapsbehov och är teknik intresserad, när jag var liten så skruvade jag sönder mina leksaker för att få veta hur de fungerade. Gillar även att använda min kunskap och vara kreativ. Så gillar att skapa saker, så träslöjd, stickning och allehanda experiment/projekt har intresserat mig. Gillar även att fundera och komma på bättre lösningar.

Programmering har alltid intresserat mig, för där vävs lite av alla dessa egenskaper ihop.
Har programmerat sen 10 års ålder, och programmerat i flera olika språk.
Jobbar nu som IT-konsult inom bank och finans och får resa mycket som jag också tycker är kul.

Andra intressen som intresserar mig är musik, spelar keyboard.
Natur, vandra i skog och berg och fiska.
Matlagning och nya smaker, whiskey, champagne, vin, oliver och goda ostar.
Gillar även som sagt att resa och uppleva nya kulturer.

Vet inte om detta är tydliga aspergerdrag, skulle vara kul och veta om någon känner igen sig.

Det var lite om mig :)

Med vänlig hälsning,
Henrik
ledde74
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2011-12-31
Ort: Stockholm, Upplands Väsby

Re: Vilka är vi här?

Inläggav Red and green » 2011-12-31 17:18:16

Född -67, kvinna, icke-svensk.
Envis o galen :D
Gillar gå sina egna vägar :-)154
Ingen diagnos än, men är själv 150% säkert att jag has AS. Råder ingen tvekan liksom.
Så utredning är på g. Det är bara rada upp fakta på bordet o tacka för diagnos.
Fungerar bra i samhället. Har bra jobb o är drivande på arbetet ( tack vare AS ).
Är mästare att hamna i trubbel.
Sanningssägare ( direkt länk till trubbel ).
Är inte lättpåverkad av andras åsikter. Ger fan i, så att säga.
Begåvad i 'manipulering' dock använder inte det i negativt syfte.
Icke AS-typiskt på två punkter: inte klumpig för fem öre & ser lätt genom människor.
Gillar att utveckla sig. Alltid nån kurs på g.
Trivs ensam. Vill inte ha påträngiga vänner. Håller bra distans.
Väldig behov att vara ensam.
Hellre manliga vänner än kvinnliga. Gillar raka puckar.
På gränsen till data-nörd.
Teknisk & kreativ, konstnärliga talanger ( använder alltså bägge hjärnhalvor :shock: )
Ger inte ut mycket av sig IRL. :twisted:
Skriver hellre än pratar.
Står inte ut höga ljud. :-)Crying
Klarar inte av långa förhållanden. :twisted:
Excentriskt. :lol:
Gillar starka färger.
Älskar djur. :-)154
Har lurviga djur hemma :-)Happy
Psykiskt instabil, okontrollerad dynamik där:
Ibland mår kanon o länge, sedan sparkar ångesten igång, :x icon
har varit deppat men kunnat jobba ändå.
Oro. OCD?
Några livskriser när sanningen har hunnit ikapp.
Jäkla humör. :x icon
Kan vara snäll o rolig men kan också bli jävla förbannad. :evil:
Gillar humor.
Ingen hushållerska, inte.
Slarvig med pengar, men det är mina pengar så?
Red and green
 
Inlägg: 878
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Stockholm och norra rymden & egen bubbla.

Vilka är vi här?

Inläggav KaptenZoom » 2011-12-31 20:20:47

Man.
41 år.
Gift.
1 dotter.
Bor utanför Sthlm.
AS-diagnos nov 2011.
Högskoleingenjör bygg och anläggning.
Arbetar på ett teknikkonsultföretag.

Kuriosa:
Åt enbart fil och flingor till dess att jag var 7 år. Idag äter jag dock det mesta, vad gäller mat.
KaptenZoom
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2011-11-16

Re: Vilka är vi här?

Inläggav percyvalle » 2012-01-02 19:09:33

Kille, 22 år.
Har haft diagnosen asperger sen december 2011 på andra utredningen, har dock vetat om att jag har asperger i 6 år. Har även en syster med AS samt troligen 1 till familjemedlem som inte vill prova sig.
Har en hel del symptom men specifikt ger jag bara om det frågas :-)Happy .
Studerar just nu till datorspelsutvecklare.

Har inte haft mycket kontakt alls med andra med AS, inte ens med min syster (kommer inte så jättebra överens) så hoppades på att träffa lite folk här :oops:
percyvalle
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2012-01-02

Re: Vilka är vi här?

Inläggav Moloch » 2012-01-03 23:52:43

29-årig man/pojke. Har inte någon officiell diagnos ännu, utredning inom 18 månader. Dock pekar alla test som gjorts (tillsammans med psykolog) på AS. Tyckte att det var skönt att få reda på att orsaken till att jag alltid känt mig annorlunda var för att jag faktiskt var annorlunda.

Intresserad av musik (punk, hardcore, metal), böcker, politik, ockultism och lite annat. Vegetarian och Straight Edge.

Pluggar automation för tillfället. Jobbat en del inom industrin tidigare. Pluggat psykologi några terminer på universitetet för mitt eget höga nöjes skull.

Pendlar mellan misantropi och humanism. :?

Alltid nyfiken på det mesta.
Moloch
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2011-12-31

Re: Vilka är vi här?

Inläggav zvensksoldat » 2012-01-05 10:53:00

Kille
17 år
Aspergerdiagnos
Ateist
Gillar musik, kampsport och spel.
zvensksoldat
Inaktiv
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2012-01-05

Re: Vilka är vi här?

Inläggav Issa Jesus » 2012-01-06 8:58:01

man som är ca 40 år.

psykos sjukdom

kristen m.m.

gör det som faller mig in, inom rimliga gränser, trött för tillfället.

Jesus älskar dig, vet du^^
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Vilka är vi här?

Inläggav Pieohpah » 2012-01-06 11:42:38

Jag är en man på 42 år.

Jag har ingen diagnos och har för min egen del inte sett vitsen med att få en. Jag klarar mig bra utan etiketten. Jag vet ju att jag har det ändå. (Test AS 127, NT 81)

Jag jobbar som programutvecklare sedan 15 år och har familj och tre barn varav ett biologiskt.

Jag har hållt på med en del sport men har aldrig gillat lagsport, inte ens att se på. Har mest hållt på med orientering, pistolskytte, mountainbiking, cross och dykning.

Förutom programmering så snöar jag gärna in på film och skådespelare/regissörer och musik.

Det var lite om mig.
/Peter
Pieohpah
 
Inlägg: 1150
Anslöt: 2012-01-05
Ort: Stockholm

Re: Vilka är vi här?

Inläggav Lowas » 2012-01-06 14:56:04

Surp skrev:Jag ritar samhällskritiska, provocerande (och ibland morbida) serier

Tyckte detta lätt intressant, lägger du upp något på nätet?
Lowas
 
Inlägg: 125
Anslöt: 2011-12-10

Re: Vilka är vi här?

Inläggav Arcas » 2012-01-06 16:11:26

Jag är kvinna, född 88 och bor i Haparanda. Jag har make och ett barn som föddes i maj.
Vi hyr ett hus på landet tills vi får råd att köpa eget. Vi har även 2 hundar, en Alaskan Husky och en Siberian Husky blandning.

Karaktärsdragen är väl sjukligt envis, rättvis, lättirriterad, ärlig (ljuger aldrig), väldigt logisk, lugn och har ett alldeles för stort tålamod.

Har alltid varit extremt blyg, lugn och snäll. Sedan årskurs 6 så har mina AS drag börjat synas ordentligt för mina medmänniskor och jag fick min diagnos i 17års ålder. Det är dock ett helvete med att få det man har rätt till så har nu bråkat i 6 år om det.
Idag har jag Aspergers syndrom, grav socialfobi, kan få psykoser, tvångstankar/handlingar och är deprimerad. Har stora problem med att ta hand om ett hushåll och kan inte vara ute bland folk själv. Hushållet håller jag på att övervinna dock, är viktigt att klara nu när man har barn.

Är agnostiker åt det negativa hållet, det är mer som en livsstil och gäller inte bara religion. Jag har som grund att man aldrig kan veta vad som är rätt eller fel tills saken är bevisad.
Ett passande citat här är: I know one thing, that I know nothing.

Har absolut inga vänner, dessa slängde jag bort när jag blev 12. De irriterar bara mig och jag anser inte de vara värda något. Skall jag ha en vän skall det vara en riktig vän som har ungefär samma moral som mig. Detta har inte hittats ännu eftersom alla människor är idioter minst sagt.
Som ni ser så gillar jag inte folk och är helst ensam.

Jag kan vara väldigt barnslig med vissa saker, jag älskar att leka och pyssla men samtidigt är jag väldigt mogen och klok för min ålder.
Jag trivs därför bäst med barn och gamla människor då barn är ärliga och man kan hitta på massa roligt att leka med de och gamla för att de har bättre moral och ofta är kloka och lugna.

Mina enda sociala kontakter sker via nätet, har suttit 16 timmar om dygnet och spelat från 14-20år.
Jag var känd som något av en spelgud. Ack, ibland så saknar jag de tiderna man kunde lira bort sitt liv.

Gillar djur då de inte gör till sig. Har haft ormar, ödlor, råttor, skalbaggar, marsvin, fiskar, vandrande pinnar och nu har vi hundar. Reptiler och hundar är mina favoritdjur. Då främst ödlor och grodor inom reptil-området och huskys och rottis inom hund-området.

Jag har väldigt bra hand med pengar då jag alltid älskat att spara. Dock har min släkt sett till att göra mitt liv till ett helvete så det hjälpte inte så mycket.

Jag har lätt för att lära nya saker och var lite av ett matte-geni som liten, men skolan förstörde mig så jag klarar inte av att läsa än mindre tänka på sådana saker nåmer. Hoppas på att en dag lyckas med att plugga igen, då hemma och för egen skull inte annat.

Gillar att läsa, pussla, teckna, brodera, pyssla, baka och ja ni vet såna där gamling saker.

Mina specialintressen genom tiderna har varit reptiler, matte, parafilier, filosofi och i princip allt som har med psykologi att göra.
Arcas
 
Inlägg: 213
Anslöt: 2011-12-15

Re: Vilka är vi här?

Inläggav bemat67 » 2012-01-08 16:11:23

Hej,

Jag är en man på 44 år.
Visste för 2 år sedan inget om aspberger.
Min tvillingbror uppmanade mig för ca 2 år sedan att läsa om aspberger.
Hans läkare/psykolog hade tydligen talat om för honom att han kunde ha en aspbergerproblematik.

Tyvärr gjorde jag inte som min bror önskade.
Jag läste inget om aspberger, och livet gick vidare som alltid, fyllt med konflikter :(
30 maj 2010 tog min bror livet av sig, 42 år gammal.
Han efterlämnade sambo och två barn.

Jag började läsa om aspberger den sommaren.
Årskiftet 2010-2011 gjorde jag en egenanmälan till vuxenpsyk.
En mindre utredning i början av 2011 visade på tänkbar aspberger och jag skulle bli kallad till en större utredning.
Inget hände och jag kontaktade vuxenpsyki som förklarade att det var kötid.
Jag kunde dock åberopa vårdgarantin, och då skickades omgående en remiss till privat vårdgivare istället.
Jag genomförde min utredning i slutet av 2011 och fick diagnosen AS i december 2011.
´
Jag lever med fru och hennes barn.
Inga egna och min fru tycker jag aldrig skall skaffa några.
Veckorna är fulla av konflikter pga att jag är annorlunda.

Det klagas på att jag inte tar initiativ
Det klagas på att jag inte förstår nåt
Det klagas på att jag inte förstår hur de känner
Det klagas en himla massa, och för det mesta rår jag inte för mig själv :cry:

Just nu är jag mitt mellan stolarna.
Förutom aspberger, lider jag av depression (förnekas av min fru men står med som diagnos)
Jag lider också av agorafobi och ångest som ibland utvecklas till panikångest.

Jag skall påbörja medicinering mot depressionen.
Jag skall också gå hos terapeut för min ångest.
Sedan skall jag väl också få något stöd för min aspberger problemeatik hoppas jag.

Jag jobbar idag med ett jobb som jag älskar.
Dock är min arbetsdag ofta kantad med konflikter.
Fast idag förstår jag iaf varför jag är annorlunda.
Jag försöker motverka konsekvenserna av min AS men ofta är det svårt pga av andras okunskap, ovilja och ibland tyvärr elakhet :(

Det var lite om mig, och som de flesta förstår är min största rädsla att inte orka innan hjälpen kommer och ta mitt liv som min bror.

Men jag tar en dag i taget och intalar mig att det kommer att bli bättre när jag får hjälp. Dock måste jag nog bort från familjen då den enbart drar mig nedåt och inte har någon avsikt att hjälpa mig i min vardag.
Det orkar jag inte längre...
bemat67
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2012-01-08

Re: Vilka är vi här?

Inläggav geocache » 2012-01-08 23:10:40

Hallå bemat67

Vilken gripande berättelse... jag har förresten flera liknande erfarenheter från ett tidigare äktenskap, och en före detta svåger gav också upp viljan att leva. Han blev bara 26 år...

Så jag skickar massor av varm omtanke och massor av igenkännande till dig nu.

En sak till. Kanske detta diskussions- och stöttningsforum för "utbrända" är något för dig?:

http://utbrnd.forum24.se/utbrnd.html

Jag är själv medlem där. "Cyklist2" är jag.

/geocache
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Vilka är vi här?

Inläggav Cleveland » 2012-01-10 23:29:30

19 år man. Är påväg att bli utredd men det är ingen tvekan för mig om att jag har aspergers. Frågan är om jag har något annat också, men det tror jag inte. Jag spenderar min tid med att skriva på forum och i chatter, brukar droger ibland men att diskutera dem och researcha om dem är mer givande än själva ruset. Ibland researchar jag andra saker också. Jag har på senaste tiden blivit totalt beroende av kroppsbyggning och har hittills lagt på mig en hel del muskler men jag är fortfarande relativt liten och smal.
Cleveland
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2012-01-10

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Asberger » 2012-01-11 3:00:40

Presentation

Jag är en 41-årig mamma/fru till två barn. Min Aspergerdiagnos är ej fastställt men det kommer senare och som i nuläget är väldigt ensam. Jag söker därför efter vänner att kommunicera med och förhoppningsvis också träffa för att umgås med.

Min ensamhet är delvis ofrivillig (jag skulle hellre ha vänner än att vara ensam), men också till viss del självvald och beror i det sistnämnda avseendet på ett flertal faktorer, varav en är att jag blev mobbad under hela min uppväxt. Närmare bestämt mobbades jag fram tills jag var ungefär i 15-årsåldern, något som gjort mig ovillig och misstänksam inför att söka kontakt med människor i min omgivning. Detta har ytterligare komplicerats av att jag överlag alltid har haft svårt att ta kontakt med människor p.g.a. den problematik som medföljer min diagnos.

Min ovilja att söka kontakt har dock efterhand ytterligare spätts på av att nästan alla de påstådda ”vänner” jag haft i mitt liv visat sig vara personer som utnyttjade mig eller betraktade mig som någon man kunde håna eller behandla illa utan konsekvenser. Jag misstänker att min tendens att bli utnyttjad av folk i min omgivning beror på min oförmåga att ”läsa människor” och inse när en individ är falsk bara för att han eller hon vill ha något av mig. Jag har heller aldrig haft något som helst gemensamt med några av de individer jag umgåtts med. Tvärtom har att finna någon jag haft något gemensamt med varit mitt livs förmodligen största utmaning som ofta har känts oövervinnelig. Ofta har jag själv i stället tvingats ”spela en roll” för att passa in bland andra människor, vilken på intet sätt haft att göra med min egentliga personlighet och som fått mig att må dåligt. Jag har i nuläget inte haft någon bekantskapskrets sedan jag var i den tidiga 20-årsåldern, då jag en gång för alla sade upp bekantskapen med alla de personer som under så många år hade utnyttjat mig eller behandlat mig illa. I nuläget är jag dock väldigt ensam och har fått nog av att alltid vara ledsen och må dåligt under exempelvis helgdagar, ledigheter eller födelsedagar.

Då jag aldrig prövat att umgås med andra aspergare (eller haft turen att träffa några, då jag under hela mitt liv i huvudsak endast bott i olika småstäder) föll det mig in att posta en kontaktannons i den här tråden, vars existens jag nyligen upptäckte. Liksom många andra som postat i den här tråden före mig finner jag det svårt att söka kontakt och att berätta om mig själv. Jag har därför, i likhet med vissa tidigare användare, skrivit en lista i punktform kring drag i min personlighet och mina intressen:


Personlighet

• Jag har förutom min Aspergerdiagnos också diagnosen lindrig utvecklingstörning m.m.. Jag upplever också ibland återkommande depressioner och har överlag ett dåligt självförtroende (jag misstänker att samtliga dessa problem utom Aspergerdiagnosen härstammar från att jag blev mobbad under min uppväxt). Jag har fått höra att jag är vänlig och omtänksam av personer jag brytt mig om i det förflutna, samt att jag är bra på att lyssna, vilket jag antar är en bidragande anledning till varför så många människor också har utnyttjat mig.

• Jag är väldigt mycket av vad man kallar en ”nattmänniska”. Jag har inga problem med att vara vaken under dagen, men jag föredrar definitivt att vara vaken om nätterna när eller om det är möjligt, då jag både känner mig mer kreativ och alert samt har lättare att koncentrera mig då.

• Jag ogillar starkt ljus, i synnerhet intensivt sol- eller dagsljus men också starka, direkta artificiella ljuskällor (jag uppfattar exempelvis ofta glödlampor starkare än 40w som obehagligt intensiva).

• Jag tycker det är skönare när det är tyst än när folk skriker, gapar, spelar hög musik och för en massa oväsen (ännu en anledning till varför jag gillar natten, då de flesta av mina grannar sover då och således inte väsnas).

• Av ovanstående anledningar föredrar jag också höst och vinter framför vår och sommar.

• Jag har ett sinne för absurd, ofta oavsiktlig, humor.

• Jag är skeptiskt lagd och således i huvudsak kritisk till nyandlighet samt pseudovetenskapliga teorier och påståenden. Jag är dock inte med i VoF eller någon liknande förening. Jag har ingen religiös tillhörighet men skulle beskriva mig som svag agnostiker med dragning åt ateismen. Jag har dock ett intresse för religiösa texter, även om detta i huvudsak härstammar från mitt intresse för antik litteratur (se nedan under ”Intressen/fritid”) och således inte är religiöst motiverat.

• För närvarande söker jag arbete i den yrkesroll jag utbildat mig till, men liksom många andra med AS tycker jag det är svårt att ”sälja” sig själv via det ”CV” man förväntas skriva. Det är otroligt svårt att förstå vad en presumtiv arbetsgivare egentligen vill höra.

• Jag röker inte. Däremot tycker jag om att ta ett glas emellanåt.

• jag älskar djur.


Intressen / fritid

• Jag älskar att vara med hundar, vilket jag också har gjort under hela mitt liv. Troligtvis är detta också vad man kan kalla mitt ”specialintresse”.


• Jag spenderar, till synes i likhet med andra aspies, stor del av min tid framför datorn.


• Jag gillar att se på TV. Jag tycker däremot mycket om att på min fritid läsa bland annat Wikipedia eller andra uppslagsverk flera timmar i sträck. Ofta ”snöar jag in” på ett specifikt ämne som jag vill lära mig allt om.

• Jag tycker om att ta promenader (gärna långa sådana längs folktomma promenadstråk, då det ger mig tid till att tänka) men är intresserad av sport och håller på själv på med någon typ av frisksportande.

Jag söker alltså efter vänner att korrespondera eller umgås med, varav den sistnämnda kategorin i Småland eller kronobergs län (dvs. Ljungby med omnejd). Om du känner igen dig i det jag skriver eller upplever att du har något gemensamt med mig eller delar mina intressen får du hemskt gärna höra av dig till mig via PM. Jag skickar dig gärna min e-postadress om du vill, och har också MSN Messenger om du skulle vilja lägga till mig. Din ålder får gärna vara ungefär från mitten av 40-årsåldern och uppåt. Kön spelar ingen roll, men jag är för närvarande inte intresserad av någon relation. (eftersom majoriteten av de tidigare inläggen berört personlig sexualitet antar jag).


Det vore trevligt att ha vänner med vilka man kunde umgås och samtala och med vilka man har några intressen gemensamt, men även att lära känna individer som känner igen sig i hur det är att vara ensam, ha varit mobbad eller att vara deprimerad. Jag har ofta slagits av hur svårt det är att idag diskutera saker som ensamhet eller depression, utan att man i dagens samhälle i stället måste vara så lyckad och hurtfrisk hela tiden.


Moderator: Flyttat från Kontakttråden, då endast en annons tillåts där.
Asberger
Bannad
 
Inlägg: 110
Anslöt: 2011-11-14

Re: Vilka är vi här?

Inläggav Issa Jesus » 2012-01-11 8:52:13

uppdatering.

lånar "mall" från annan användare:

min personlighet

. har diagnosen schizofreni, möjligen en viss del autism och aspergers oxå.

. Dagdrömmare

. kreativ

. Snäll

. Lugn, men kan även gå upp i varv och vara lite "hyper"

. Fundersam

. Lite paranoid när jag får mina profetiska psykoser.

. Spontan i visst sällskap

. Är rätt så pratsam och ibland raka motsatsen men man märker av när jag mår bra

. sover gärna länge på dagarna, mer aktiv på kvällar, ibland vaken på natten också.

. älskar min fästmö och är lindad.

Intressen/Fritid

. älskar Jesus och läser gärna bibel då och då, är du sökare så får vi nog många fina samtal. och är du troende på himmelens Gud, så kan vi stötta varann i Tron ;)

. Se gärna på film & vissa tv-serier. bra filmer/serier: matrix, sagan om ringen, harry potter filmerna / smallville, merlin osv

. Läsa, gärna bibeln och att bedja är viktigt för mig.

. Skriva, texter i forum eller på msn/skype.

. Lyssna på musik, trance, techno, pop ja det finns mycke bra musik^^

. Spelar för tillfället runescape på nätet, oftast i värld 3, eller 11 (magnus 1972)

. Går promenader när myrkrypen kommer.

. har en del vänner IRL, och några skypevänner, men skulle vilja få mer kontakt på msn.

vill du bli min vän? jag är solid och trogen vän.

. det spelar mindre roll, vad du har för diagnos, man kan ju snackas vid hursomhelst?

. Omtänksam, snäll, och du får gärna ha tålamod, för ja e lite trög ibland.

. gärna tycka om filmer typ matrix å harrypotter serien o liknande

. du får gärna ha målande som intresse, för jag gillar akryl mer än olja^^

. Stöttande

. kom som du e, säger Jesus^^

. tjej eller kille 20+ för vänskap

så hör av dig om du finner mig intressant :)


***Borttaget***

Moderator mnordgren: tog bort en del av inlägget.
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Re: Vilka är vi här?

Inläggav Issa Jesus » 2012-01-17 19:44:14

om ni går in på min profil så hittar ni msn, och skype.
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Re: Vilka är vi här?

Inläggav VUMAA » 2012-01-17 22:02:16

Hej!
* 49 år gammal, diagnos: Aspergers januari 2010 (det var inte panikångest bara)
* Gift, två barn (konstigt nog)
* Bor i Kronobergs län
* Har precis blivit av med tidsbegränsad sjukersättning (som jag haft sen 2005).
Har precis avslutat tre månaders praktik. Vet inte vad som händer framöver. Har sökt halv permanent sjukersättn.
* Nykter kaninberoende, svåra abstinensbesvär efter havet. Kreativitetsberoende.
Tecknar, målar, skriver, syr, gör glasfusing osv.
VUMAA
 
Inlägg: 68
Anslöt: 2012-01-17

Re: Vilka är vi här?

Inläggav tokar86a » 2012-01-18 7:53:11

Hej
25 årig kille som blev diagnostiserad Aspergers år 2000 för att jag skulle få rätt hjälp i skolan.
Singel men försöker att hitta den rätta tjejen för mig.
Bor i Skövde sedan 2006.
Jag jobbar 75% och får de resterande 25 % ifrån Försäkringskassan.

Intressen: Film,musik och Bio.

Jag är en glad och trevlig kille och jag gillar att prata med folk. Främlingar så som vänner det är alltid trevligt att prata bort en stund och umgås med någon som man tycker är trevlig och vänlig.

Har varit aktiv här lite till och från det blir aldrig direkt att man stannar här någon längre tid tyvärr även fast jag har försökt det ett antal gånger.
tokar86a
 
Inlägg: 172
Anslöt: 2006-12-15
Ort: Skövde

Re: Vilka är vi här?

Inläggav Flingan85 » 2012-01-19 8:36:46

Hej!

Är en kvinna/flicka/dam/tant/tjej (kalla det vad du vill!) på 26 år, snart 27 om några månader.
Bor med min sambo sen några år tillbaka på en stor ö utanför stockholm). Har inga barn däremot en fransk bulldog (hund) på deltid.

Fick min AS diagnos Augusti 2010, var väl ganska väntat men kom ändå som en stor chock just när jag fick diagnosen.

Har väldigt blandade intressen som lydnadsträning (hund), musik, mode, design, fotografering, litteratur och poesi.

För övrigt är jag en glad prick med gärna många bollar i luften.

:-)154
Flingan85
 
Inlägg: 167
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Re: Vilka är vi här?

Inläggav Issa Jesus » 2012-01-19 9:01:30

och ni som vill ha kontakt, kan begära telnummer via pm eller så.
om ni nu vill ha kontakt....
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Re: Vilka är vi här?

Inläggav skrivare » 2012-01-20 21:00:48

jag heter therese, bor i stockholm. känner mig ensam, undrar om någon känner likadant. om så vill dem ha kontakt, på det sättet som fungerar för DIG.

jag har asperger och vet inte så mycket om det hela än. tacksam för svar eller något, var tydligt jag kan ta nej. men tacksam för ja.

therese
skrivare
 
Inlägg: 59
Anslöt: 2012-01-20

Re: Vilka är vi här?

Inläggav atoms » 2012-01-20 23:39:25

skrivare skrev:jag heter therese, bor i stockholm. känner mig ensam, undrar om någon känner likadant. om så vill dem ha kontakt, på det sättet som fungerar för DIG.

jag har asperger och vet inte så mycket om det hela än. tacksam för svar eller något, var tydligt jag kan ta nej. men tacksam för ja.

therese


Se till exempel här - tisdag-24-januari-diskussionsgruppen-sthlm-t24514.html - det finns en hel del aktiviteter i Stockholm.

Välkommen till forumet!
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18289
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Re: Vilka är vi här?

Inläggav Corpse Bride » 2012-01-22 23:48:24

Jag är en ung tjej.
Hittills självdiagnostiserad aspie, utredning kommer förmodligen bekräfta mina misstankar.
Mina intressen varierar, just nu är jag väldigt intresserad av det ockulta.
Mitt användarnamn är titeln på en av Tim Burtons genialiska skapelser.
Corpse Bride
 
Inlägg: 229
Anslöt: 2012-01-20

Re: Vilka är vi här?

Inläggav Frimodig » 2012-01-23 0:03:02

Jag är en 67-årig kille.

Jag har jättelätt för att bli otrevlig. Det är nånting med den här skrivna formen.

Jag är sån där arbetarklass-jocke som fick möjlighet att studera vidare pga min mamma. Sen 1963 har jag jobbat med psyksjuka, kriminella och invandrare.

Jag tycker böcker är det viktigaste som finns, utom barn och barnbarn.

Sen tror jag brudar är framtiden. Det underskattade könet.

Lennart Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in