Energi och arbete

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Energi och arbete

Inläggav Kostymhippie » 2012-01-15 12:46:42

Jag undrar om jag är extremt ovanlig för att vara aspie.
När jag pluggar eller har annan sysselsättning på heltid är jag hyperaktiv, har massor med energi och mår kanonbra förutom om det inträffar nåt missöde förstås. Jag sover ca 5 timmar per natt och oftast en liten powernap på eftermiddagen och orkar ändå med min sysselsättning, föreningsliv, partner, specialintressen, familj och kompisar. När jag som nu är sysslolös sover jag åtta timmar per natt, men är ändå trött hela tiden, allt blir mycket jobbigare, blir lätt irriterad för skitsaker, pallar inte med folk, har mindre energi för mina specialintressen, kompisar, partner och familj. Är det fler som är som jag, eller hur funkar ni andra på det här forumet?
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2011-10-12

Re: Energi och arbete

Inläggav Miche » 2012-01-15 13:57:35

Jag funkar ungefär som du, även om jag för tillfället är inne en extra jobbig period med dålig nattsömn.

Längtar efter ett inspirerande jobb så jag kan hitta tillbaka till mig själv och reda ut trasslet i mitt liv.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Red and green » 2012-01-15 14:38:05

Jag funkar också bra när jag har intressant jobb/hobby jag brinner för. Jag menar att jag får mycket gjort då o når framgång efter framgång. Dock blir jag inte mera social av det. Nope. På fritiden är jag totalt motsatt, får absolut ingenting gjort men lider inte ett tugg av det :-)Happy
Klarar inte av sociala kontakter på fritiden heller. Vill dra mig in i min egen bubbla för att samla kraft för nästa vecka. Funkar fint :-)Happy
Dock stress, psykisk motstånd och jätte krav kan få mig att spåra ur psykiskt. Då lider jag i min egen bubbla o visar absolut nada utåt.
Föreningsliv är ingenting för mig, går fet bort.