Är det vanligt med självskadebeteende hos Aspergare?
79 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Är det vanligt med självskadebeteende hos AS??
Jo för mig är det hela världen. Jag vill vara normal och uppföra mig normalt.
Om jag bestraffar mig när jag gjort fel så får jag ingen ångest, om jag inte gör det får jag ångest.
Jag tycker inte att det är fel eller livshotande att jag skadar mig, är mer andra som stör sig på det.
Om jag bestraffar mig när jag gjort fel så får jag ingen ångest, om jag inte gör det får jag ångest.
Jag tycker inte att det är fel eller livshotande att jag skadar mig, är mer andra som stör sig på det.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
KaosPrinsessa skrev:Jag vill vara normal och uppföra mig normalt.
Det vill väl de flesta, men sen motsäger du dig själv!
KaosPrinsessa skrev:Om jag bestraffar mig när jag gjort fel [...]
Detta är definitivt inte normalt utan ett väldigt onormalt beteende!
Däremot är det inte fullt lika ovanligt att personer med ångest använder fysisk smärta för att hantera den psykiska smärtan. Du kanske skulle vara hjälpt att bearbeta dina psykiska smärtor, ex.vis genom att få hjälp att sätta ord på dem.
Miche skrev:Däremot är det inte fullt lika ovanligt att personer med ångest använder fysisk smärta för att hantera den psykiska smärtan. Du kanske skulle vara hjälpt att bearbeta dina psykiska smärtor, ex.vis genom att få hjälp att sätta ord på dem.
Men jag vet ju redan varför jag skadar mig. Jag behöver helt enkelt lära mig att göra minre misstag och försöka minnas och lära mig av det som hänt. Jag menar alla kan det så då borde jag kunna lära mig det också.
- KaosPrinsessa
Får det dig verkligen att lära dig detta bättre?KaosPrinsessa skrev:Men jag vet ju redan varför jag skadar mig. Jag behöver helt enkelt lära mig att göra minre misstag och försöka minnas och lära mig av det som hänt. Jag menar alla kan det så då borde jag kunna lära mig det också.
- Mellanvärld
- Anslöt: 2010-11-28
Mellanvärld skrev:Får det dig verkligen att lära dig detta bättre?
Näe, men inte sämre heller och jag får iaf en påminnelse om att jag felat.
- KaosPrinsessa
vallesmamma skrev:Det är Zyprexa, tar 10+15 mg varje kväll.
Men det är mot bipolär sjukdom va...?
Tror jag måste få utlopp för min rastlöshet genom t ex fysisk ansträngning. Tror det skulle lätta på trycket.
Moderator: Rättade citatet!
tattuerade mig på alla ställen där jag för skar eller brände mig sj med den enkla anledningan att det kosta pengar och jag inte vill förstöra nått som jag har betalat för
Återgå till Aspergare och vården