Capio psykiatri?
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Capio psykiatri?
Vad tycker ni om Capio psykiatri?
Enligt en vanligtvis välunderrättad källa lär jag få bättre vård om jag går över till Capio från min nuvarande s.k. vårdgivare Vrinnevisjukhuset i Norrköping. Vrinneviläkarna har enligt henne fullt upp med de inlagda, och nöjer sig i princip med att pytsa ut medicin till öppenvårdspatienterna.
Capio sägs däremot satsa på öppenvården.
Undvik samhällspolitik i den här tråden, tack.
Enligt en vanligtvis välunderrättad källa lär jag få bättre vård om jag går över till Capio från min nuvarande s.k. vårdgivare Vrinnevisjukhuset i Norrköping. Vrinneviläkarna har enligt henne fullt upp med de inlagda, och nöjer sig i princip med att pytsa ut medicin till öppenvårdspatienterna.
Capio sägs däremot satsa på öppenvården.
Undvik samhällspolitik i den här tråden, tack.
Re: Capio psykiatri?
Jag tycker att du skall testa och se. Capio har vad jag förstår avtal med landstinget, men du bör nog undersöka om det även innefattar frivilliga byten av vårdgivare och hur det i sådana fall påverkar din patientavgift. Om du bor i ett av de områden som de har ansvar för via landstinget, så borde det inte vara några problem, men det kan krävas remiss.
Vill du få snabba mediciner? Du kan du med fördel besöka Capio i centrala Linköping (vid Akademibokhandeln ungefär).
Mitt erfarenhet av Capios psykiatri är en arbetsförmåge undersökning av en överläkare i psykiatri, när jag var sjukskriven för utmattningsdepretion.
Han avfärdade mina funderingar på AS efter 20 frågor. Men i utlåtandet radade han upp flera ev symptomen som ger en AS diagnos.
Jag uppfattade honom som ganska snorkig och överlägsen. Var inte särskilt intresserad av min syn på mina problem.
Men det brukar inte personer inom psykvården vara. Dom vet alltid vad som är är andras problem. Jag levde ju ihop med en psykolog i 28 år så jag har viss erfarenhet av expertisens syn på andra. Men att testa Capio kan ju vara vettigt, det viktiga är ju att hitta en vettig person, oavsett var dom är anställda.
Han avfärdade mina funderingar på AS efter 20 frågor. Men i utlåtandet radade han upp flera ev symptomen som ger en AS diagnos.
Jag uppfattade honom som ganska snorkig och överlägsen. Var inte särskilt intresserad av min syn på mina problem.
Men det brukar inte personer inom psykvården vara. Dom vet alltid vad som är är andras problem. Jag levde ju ihop med en psykolog i 28 år så jag har viss erfarenhet av expertisens syn på andra. Men att testa Capio kan ju vara vettigt, det viktiga är ju att hitta en vettig person, oavsett var dom är anställda.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Jag bor så till att jag hade kunnat välja Capio, men jag tycker inte om förändring... har för mig att jag har läst att bara ett fåtal av dem som kunde byta, faktiskt gjorde det.
Tack för svaren. Jag kommer nog att byta; landstingspsyk ger mig ingen vård alls, bara medicin på rutin utan uppföljning, så sämre kan det iaf inte bli.
Återgå till Aspergare och vården