Hur mycket tjänar du i månaden?
116 inlägg
• Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Hur mycket tjänar du i månaden?
Wine skrev:slackern skrev:Wine skrev:
Nu är inte jag så gammal så jag själv har varit med om det men jag har hört att man tidigare kunde bli utfryst på en arbetsplats om det kom fram att man inte röstade på "såssarna" eller vänstern och/eller var med i facket.
Jo det beteendet har jag också hört talas om.
Och ett sånt beteende tycker jag verkar nästan som mobbning och väldigt märkligt och intolerant. Vad har det med jobbet att göra vilket parti man röstar på?
Kan ha att göra med att den stora massan trycker ner den som är udda. Grupp mentalitet vi och dom tänket?
Wine skrev:Men personnumret kan man väl inte lista ut eller få reda på enligt ovanstående? Eller menar du att man kan ta reda på inkomst bara genom att veta namn och ort?
Personnumret behövs inte längre, det går att kolla ändå!
Klickade på 30 i månaden. Faktum är att jag tjänar allt mellan 24-33 tkr/mån.
Är 25, kör buss i Stockholm på heltid med varierande tider och tillägg. Ibland övertid.
Grundlönen är på 22.800 så den stiger rejält med OB och andra tillägg.
Bussyrket är ensamt och socialt på samma gång. Passar mig väldigt bra då tycker om både och.
Har aldrig tyckt att min AS gjort mig till bättre eller sämre på mitt yrke.
Är 25, kör buss i Stockholm på heltid med varierande tider och tillägg. Ibland övertid.
Grundlönen är på 22.800 så den stiger rejält med OB och andra tillägg.
Bussyrket är ensamt och socialt på samma gång. Passar mig väldigt bra då tycker om både och.
Har aldrig tyckt att min AS gjort mig till bättre eller sämre på mitt yrke.
Wine skrev:Nu är inte jag så gammal så jag själv har varit med om det men jag har hört att man tidigare kunde bli utfryst på en arbetsplats om det kom fram att man inte röstade på "såssarna" eller vänstern och/eller var med i facket.
Jag är faktiskt så gammal att jag minns det ...
Och de senaste åren har det varit tvärt om. Om man röstar på sossarna och/eller är fackansluten betrakts man som halvidiot.
jag jobbar som butiksbiträde 4 dagar i veckan. ledig alla måndagar och onsdagar sen jobbar jag tis tors fre lör. Får ut ca 19 000- 20 000 brutto är rätt nöjd men man vill ju alltid ha mer pengar
Jagers skrev:svempus skrev:jag tror inte att man bli "dödsdömd pga. diagnosen." gäller bara att den arbetsgivaren man får jobb hos tror på en och kan hjälpa och stötta om det behövs på arbetsplatsen när och om det blir problem...
Sånna arbetsgivare finns väll bara i sagor dock.
Jag har faktiskt lyckats få en, jävligt snäll kille, som nästan är lite för snäll ibland och prioriterar att vara schysst och ärlig mot sin personal högre än att kallt och rationellt se på vad som är det bästa för företaget och hans egen arbetssituation.
Tyvärr har han även fått en del skit för det (inte från sina överordnade, men i form av bekymmer med sina områden och liknande). Trots allt är jag jävligt tacksam över att ha en sån chef och hoppas han inte kör sig i väggen.
Själv tjänar jag 21500 brutto, vilket ger knappt 17000 efter skatt, förresten (16700 netto, på senaste löneavin).
Fick ut ca 12 tusen efter skatt på förra jobbet, nu studerar jag och har inte fått csn än. Men det blir väl 9 tusen med bostadsbidrag.
7300kr/existensminimum
- Deadly_Nightshade
- Anslöt: 2009-07-03
Hej!
Jsg har lite drygt 9000 kr om jag räknar ihop sjukbidrag, bostadstillägg och AFA-pengar.
Lilla Gumman
Jsg har lite drygt 9000 kr om jag räknar ihop sjukbidrag, bostadstillägg och AFA-pengar.
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
7800kr i månaden ca, men det har jag bara kanske 2-3månader till sen har jag inga pengar alls att leva på, eller ja då sänks min ersättning ner igen till 3tusen
Jag går på utredning för min kroniska ryggvärk men dom kan inte redigt lokalisera vad det är för fel.. Jag vet bara att jag inte kan jobba heltid framöver och sen när AS utredningen är gjord så får man väl se vad som händer.. Men ja det stressar mig att veta att jag kommer på mindre pengar då jag har utgifter på två tusen, och sen matkostnad utöver det..
Men har alltid klarat mig innan så jag måste fixa det här med.. Det som man blir mest arg över är att Arbetslöshetsförnedringen inte förstår varför jag inte jobbar och kör på som alla andra.. Att man hela tiden på vilken myndighet det än gäller ska bli ifrågasatt jämt..
Jag går på utredning för min kroniska ryggvärk men dom kan inte redigt lokalisera vad det är för fel.. Jag vet bara att jag inte kan jobba heltid framöver och sen när AS utredningen är gjord så får man väl se vad som händer.. Men ja det stressar mig att veta att jag kommer på mindre pengar då jag har utgifter på två tusen, och sen matkostnad utöver det..
Men har alltid klarat mig innan så jag måste fixa det här med.. Det som man blir mest arg över är att Arbetslöshetsförnedringen inte förstår varför jag inte jobbar och kör på som alla andra.. Att man hela tiden på vilken myndighet det än gäller ska bli ifrågasatt jämt..
- EmsAnnorlunda
- Anslöt: 2011-12-10
Sjukerättning, från FK får jag 6800:- inkl bostadstillägg. Är tacksam över att jag utöver det även får 1400:- från AFA..
Wine skrev:
Och ett sånt beteende tycker jag verkar nästan som mobbning och väldigt märkligt och intolerant. Vad har det med arbetet att göra vilket parti man röstar på och vad man har för politiska åsikter?
Jag växte upp på en sån ort. Alla skulle rösta på S och gjorde man inte det så blev man utfryst i samhället. Kom det fram att nån inte röstade på S eller förde fram kritik mot S så fanns det dom som blev flygförbannade på den personen. Att rösta på VPK var tveksamt och inte helt accepterat. Det var så att man kunde bryta kontakten med släktingar pga åsikter om Sossarna.
Konsumbutiken var det enda man fick handla på för det var "vår" butik. Folk kunde bli ovänner (och blev det) om dom sett nån handla på ICA-butiken som fanns på en annan ort. (På den tiden sparade man kvitton och så var det nån slags vinstdelningssystem baserat på hur mycket man hade handlat för)
Var det så att frukten eller grönsakerna var dåliga så skulle man handla dom ändå. Gjorde man inte det så var det ju nån annan som måste handla det eller så fick "alla" vara med och betala eftersom "vår" butik då fick slänga saker.
Det togs beslut att inte sälja Coca Cola på butiken för det var en amerikansk dryck..
På sommaren kom det nån från Stockholm som hade eget företag och alla visste ju att han röstade på M. Det var folk som tog illa vid sig för att han kom in och handlade i Konsumbutiken...
EmsAnnorlunda skrev:7800kr i månaden ca, men det har jag bara kanske 2-3månader till sen har jag inga pengar alls att leva på, eller ja då sänks min ersättning ner igen till 3tusen
Bläh, då blir det soc då du får leva på, stackare!
Jag har Asperger, med det tillhör grov socialfobi, depression och psykosnära.
Åldern är 23 år.
Jag har aldrig arbetat och kommer aldrig göra det heller.
Jag har aktivitetsersättning + handikappersättning. (6700 ungefär + 1300).
Sedan får jag på det också bostandsbidrag på 2200 och barnbidraget på 1000.
Svaret blev alltså under 10.000.
Åldern är 23 år.
Aktivitetsersättning utan skatteavdrag (pga att jag tidigare betalat för mycket skatt) på 7800/mån.
Arcas skrev:Jag har Asperger, med det tillhör grov socialfobi, depression och psykosnära.
Åldern är 23 år.
Varför handikappersättning?
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Hm, det är min mor som ansökt till mig så jag vet inte riktigt. Har papper på det någonstans.
Men jag har stora problem med vardagen med en mängd olika saker därav handikappersättningen.
Har för mig att det var tal om datorer, kläder och mat som merkostnad. Kan ha varit ett par till saker. ^^
Men jag har stora problem med vardagen med en mängd olika saker därav handikappersättningen.
Har för mig att det var tal om datorer, kläder och mat som merkostnad. Kan ha varit ett par till saker. ^^
Jag håller på att komplettera tidigare misslyckade studier, så just nu lever jag på sparade pengar.
Har märkt av de tendenserna så sent som vid förra valet. Eller nej inte på jobbet utan runt omkring. Bor på ett ställe med mycket arbetslöshet, folk hoppas på att S skall frälsa dem med bidrag framför att Alliansen ska göra det lättare att få jobb.
calima skrev:Wine skrev:Nu är inte jag så gammal så jag själv har varit med om det men jag har hört att man tidigare kunde bli utfryst på en arbetsplats om det kom fram att man inte röstade på "såssarna" eller vänstern och/eller var med i facket.
Har märkt av de tendenserna så sent som vid förra valet. Eller nej inte på jobbet utan runt omkring. Bor på ett ställe med mycket arbetslöshet, folk hoppas på att S skall frälsa dem med bidrag framför att Alliansen ska göra det lättare att få jobb.
calima skrev:Wine skrev:Nu är inte jag så gammal så jag själv har varit med om det men jag har hört att man tidigare kunde bli utfryst på en arbetsplats om det kom fram att man inte röstade på "såssarna" eller vänstern och/eller var med i facket.
Och de senaste åren har det varit tvärt om. Om man röstar på sossarna och/eller är fackansluten betrakts man som halvidiot.
Jag har inte råkat ut för att ha blivit sedd som sämre för att jag håller på sosseblocket tror jag.
Diskussioner har det blivit, och så har jag märkt att en del tror att sossesidan föredrar bidrag framför lön, tycker det är konstigt att tro det.
Jag gillar tanken att se till att alla får jobb på ett eller annat sätt med vettig lön om man inte lyckats skaffa jobbet själv, det tycker jag är sosseaktigt och vettigt.
Tjänar ca 33k brutto som Technical Account Manager, Utvecklare. Inte så bra med tanke på min arbetslivserfarenhet.
Har lite svårt för att stå på mig, och accepterar gladeligen den lilla ökningen jag får vid varje lönesamtal.
Känns jobbigt när man lär upp nya som snabbt springer om en i lönekurvan.
Känns inte riktigt rättvist.
Har lite svårt för att stå på mig, och accepterar gladeligen den lilla ökningen jag får vid varje lönesamtal.
Känns jobbigt när man lär upp nya som snabbt springer om en i lönekurvan.
Känns inte riktigt rättvist.
Förstår det, enligt min erfarenhet så är det så att om man ställer krav på löneökning så går det att få det, sällan annars.
Fördel att vara lugn i detta fall, ingen bra grej o komma in till chefen o kasta hans papper i golvet, då kommer han bli sur o vill bli av med en istället hur duktig man än är.
Men ändå begära det, sedan tar man det lugnt o funderar på vad man ska svara på hans svar.
Fördel att vara lugn i detta fall, ingen bra grej o komma in till chefen o kasta hans papper i golvet, då kommer han bli sur o vill bli av med en istället hur duktig man än är.
Men ändå begära det, sedan tar man det lugnt o funderar på vad man ska svara på hans svar.
Får ut ca. 21500:- netto, med mitt vanliga jobb + lite extrajobb. Inser hur lyckligt lottad jag är, men är orolig varje dag för att någon skall "komma på" att jag egentligen inte är så organiserad och duktig som de tror att jag är...
Senast redigerad av biologic 2012-01-05 18:02:31, redigerad totalt 1 gång.
biologic skrev:Får ut ca. 21500:- brutto, med mitt vanliga jobb + lite extrajobb. Inser hur lyckligt lottad jag är, men är orolig varje dag för att någon skall "komma på" att jag egentligen inte är så organiserad och duktig som de tror att jag är...
Den där skräcken lider jag också av från och till. Att mina chefer, tillika kollegor, ska komma på att jag inte alls är så bra som jag borde vara. Trots att jag blir påmind om motsatsen från dem dagligen, så går jag ändå runt och är övertygad om att jag är ett enda stort vandrande misstag.
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Henkkalexi skrev:biologic skrev:Får ut ca. 21500:- netto, med mitt vanliga jobb + lite extrajobb. Inser hur lyckligt lottad jag är, men är orolig varje dag för att någon skall "komma på" att jag egentligen inte är så organiserad och duktig som de tror att jag är...
Den där skräcken lider jag också av från och till. Att mina chefer, tillika kollegor, ska komma på att jag inte alls är så bra som jag borde vara. Trots att jag blir påmind om motsatsen från dem dagligen, så går jag ändå runt och är övertygad om att jag är ett enda stort vandrande misstag.
Ändrade till "netto", skrev fel nämligen.
Japp, man går runt och är livrädd. Känner sig som en vandrande teater, plötsligt kan någon dra ned ridån... Man upptäcks som den "fuskare" man tror sig vara. Att man "lurar" andra att man presterar bra, trots att det finns faktiska resultat som backar upp det.
Återgå till Studier och arbetsliv