Neale Donald Walsh
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Neale Donald Walsh
Neale Donald Walsh är mannen bakom "Samtal med Gud"-böckerna.
I följande klipp så talar han bland annat om den speciella tidsperiod som vi nu befinner oss i, och vad den ska leda oss till:
I följande klipp så talar han bland annat om den speciella tidsperiod som vi nu befinner oss i, och vad den ska leda oss till:
Re: Neale Donald Walsh
I det här betydligt längre programmet så samtalar Walsh med Eckhart Tolle, och där berättas det bl a mer om hur Walsh fick den där kontakten med "Gud" som gjorde att han kunde skriva det han skrivit:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... r3OvPdpb8#!
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... r3OvPdpb8#!
Kul, har bara hört talas om boken men inte sett författaren live. Harmoniska vibbar. (Tror nu inte att det var just 'Gud' han fick kontakt med, men fantastisk historia i alla fall.) Gulligt möte med Tolle, har aldrig sett honom heller (inte kommit på tanken att kolla på tuben). Visste inte att Tolle var så rart nördig.
Började läsa de där böckerna av Walsch, men när han skrev att "USA är ju världens mest lyckade land" eller något ditåt, slängde jag boken i väggen.
Iridia skrev:Kul, har bara hört talas om boken men inte sett författaren live. Harmoniska vibbar. (Tror nu inte att det var just 'Gud' han fick kontakt med, men fantastisk historia i alla fall.) Gulligt möte med Tolle, har aldrig sett honom heller (inte kommit på tanken att kolla på tuben). Visste inte att Tolle var så rart nördig.
Enligt Walsh själv så kallar han den/det för Gud för enkelhetens skull. Han verkar i vart fall ha kontakt med något äkta så vitt jag kan bedöma.
För mig så är så här i juletid Walsh, Tolle och Martinus de tre vise männen, då jag tycker att dom kompletterar varandra på ett bra sätt. Motsägelser mellan dessa personers läror kanske finns, men jag har inte upptäckt dom än i vart fall vad jag kan erinra mig om. Snarare verkar dom bekräfta varandra till viss del.
Kahlokatt skrev:Började läsa de där böckerna av Walsch, men när han skrev att "USA är ju världens mest lyckade land" eller något ditåt, slängde jag boken i väggen.
Jag har själv inte läst så mycket ur hans böcker, men desto mer vad han skrivit på nätet i olika sammanhang. Skulle varit intressant att veta i vilket sammanhang han skrev det där om USA, och om det var hans egna tankar som låg bakom just det uttalandet eller om det var något som han fick till sig under en konversation med "Gud".