Asperger och sambo? (Enkät)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Asperger och sambo? (Enkät)

Inläggav Soyagumman » 2011-12-19 12:56:28

jag var nyligen ihop med en kille som inte var bra för mig. Jag blev totalt nertryckt och hjärntvättad. Jag trodde på att jag gjorde en massa elaka dumma saker hela tiden (fast jag fattade ingenting) och hans ilskeutbrott kom som en blixt från klar himmel, jag förstod inte vad jag gjort. Han tyckte att jag förmedlade en massa saker hela tiden (som inte stämde med vad jag tänkte och tyckte) och att jag inte såg honom....och han har ett extremt bekräftelsebehov..och ett behov av sex flera gånger om dagen, gärna precis efter storbråk. Han kränkte mig ofta, kallade mig hora, luder, äckel och jävla aspergare, idiot och en massa annat otrevligt. Han kränkte mig ibland under sexet, och sa att jag konstrade, han började bråka om jag var för torr, eller inte kom...Han slog sönder mitt glasbord, och min dator, och hällde Ajax på mig...men ändå stannade jag kvar....för han lovade att det inte skulle hända igen, och grät och sa att han inte menade de hemska orden...tills nästa bråk. Bråken kom nästan på en gång, fast då var de inte lika ofta, under ett par veckor var det inga bråk, annars var det bråk under hela sensommaren och hela hösten, typ varje dag...jag trodde det var mitt fel. Nu äntligen har jag lämnat honom... :D nu mår jag bra igen...fast jag hade mardrömmar ett tag, och har fortfarande inte riktigt vant mig vid att ingen blir arg på mig om jag råkar somna, eller arg på mig om jag gör något annat, typ kollar på tv istället för att ta initiativ till sex...
Soyagumman
 
Inlägg: 126
Anslöt: 2011-06-23

Re: Asperger och sambo? (Enkät)

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-19 13:20:00

@Soyagumman

Vad starkt av dig att lämna ett sådant as och avskum till karl! Jag blir alldeles skakig i händerna när jag hör om sådana praktarslen. Det låter också som om du vet att det inte var ditt fel och det är ett stort sundhetstecken. Du är antagligen hundra gånger starkare än honom.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Asperger och sambo? (Enkät)

Inläggav Soyagumman » 2011-12-19 14:04:06

Tack Henkkalexi. Jag vet nu att det inte var mitt fel.. :) Jag önskar att alla lämnade såna dåliga förhållanden...man ska må bra.. :)
Soyagumman
 
Inlägg: 126
Anslöt: 2011-06-23

Re: Asperger och sambo? (Enkät)

Inläggav Princesa82 » 2011-12-22 14:02:26

Fenren skrev:vad spelar det för roll om han kan laga mat, jobba mycket och att han behandlar sin släkt väl, när han behandlar dig som skit?

Det finns i slutändan bara två saker som är viktiga i ens liv och det är ens eventuella avkommor och sig själv.

om ens partner är en skitstövel ska man inte vara kvar där. din katt är inte viktigare än ditt eget välmående

Princesa82 skrev:förut hade vi mer sex för att jag ville att han stannade hos mig


Det där är inte en bra anledning till att ha sex. man ska knulla för att man vill ha sex med personen inte för att man är rädd för att han ska lämna dig.

för mig min katt är det viktigaste för att jag mÅr bra av att se honom och han följer med överallt, han äter när jag äter sover när jag sover, är alltid i samma rum, den lojalitett ska jag itne svika, ingen har varit så där mot mig, efte att det är så många hemlösa katter som blir dålgit behandlade ska itne göra samma sak.
och vad ska jag göra i en jour jag känenr två kvinnor somhar varit där, den enna har två barn, tills nu får hon ingen hjälp trots att hennes man har varit värre.
som sagt vad ska jag säga till en jour gilal ritne min mans beteebnde där för är jag här?
sen då är där några dagar sen då boende, fast boende, allt annat, jour är bara som en kort dålgit semester.
Princesa82
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Vårby

Re: Asperger och sambo? (Enkät)

Inläggav Princesa82 » 2011-12-22 14:04:31

och, ja för mig är fint och atraherande att han kan laga boliviansk mat för att det kan inte jag, att ge en varm hemlagad tallrik till någon för mig är smickrande. förut jag trodde att dem saker han ahde var ju bättre än mig, och därför trodde jag att en man som tar ansvar skulle vara bra förmig med tanke påd em jaghaft förut.
Princesa82
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Vårby

Re: Asperger och sambo? (Enkät)

Inläggav Princesa82 » 2011-12-22 14:13:24

ok... jag förstår inte varför nämner du en person från chile?
du är den andra som säger till mig att jaghar problem med svenska, jag skrev bättre i skolan, läxor, brev uppsatser, redovisningar, detta är ett forum så jag anstränger itne mig att rätta bara att skriva så folk förstår.
jaghar redan vg i svenska a och b soma ndra språk och g i engelska och b, har flyttande spanska, och kan många ord på japanska, några på koreanska och persiska och arabiska, men jag kanitne skriva i datorn rätt, jag skriver bättre för hand och i mobilen, därför kan du tro något sådant dålgit av mig.
jag förstår att en kvinna kan förstå mig på en jour, men det kanjag prata med min psykolog med. men i resultatet blir det samma, sak, jag blri den som säker hjälp och han blir den somitne söker hjälp för han och oss, det blir inte bättre, jag får chansa på att lss, hjälper mig att bo någonstans, eller att jag får den här lägenheten, efterosm det var som köade sen 2006, och det är jag som är kontraksinnehavare, men sen vet jag inte vad menar dem med att dem ser vem behöver lägenheten mest, när vi itne har barn, och om jag får då bytter jag den till en etta och är fri.
jag vill gärna ta mina saker och flytta någonstans men det går itne heller, till en jour blri att komma hit igen, hopaps ni förstår vad jag menar, försöka förstå mig stället, om folk inte förstår mig där ute, och inte ni heller här, vart ska jag gå?
Princesa82
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Vårby

Re: Asperger och sambo? (Enkät)

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-22 18:47:03

@Princesa82

jag nämnde henne för att berätta att man kan komma långt även om det kan vara svårt med språket.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in