Min bipolära depression
27 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Om depression
Hermione skrev:Peace skrev:Har också börjat känna mig deprimerad igen. Äter SSRI och funderar på att fråga läkaren om jag kan höja dosen. Brukar det hjälpa?
Det beror nog på vilken medicin du äter, men prata med läkaren. Jag har god hjälp av ändrade doser när jag mår sämre eller bättre.
Äter Fluoxetin.
Förlåt för jag snodde din tråd lite, MsTibbs.
Peace skrev:Förlåt för jag snodde din tråd lite, MsTibbs.
NP. Jag kan lära mig nått.
MsTibbs skrev:Jag har återkommande djupa depressioner (nåja numera kallar de det för bipolär). Historiskt har jag haft ca en djup depression varannat år men nu är jag på mitt tredje depressionsfria året. Misstänker dock att jag står på gränsen till nytt skov. Frågan är nu, ska jag höra av mig till psyk och be om nått antidepp eller ska jag vänta ett tag och det antingen går över eller kan bli värre? Detta har hållit på nu i ca 1,5 vecka.
Jag har telefonfobi. Gillar inte att ringa elle prata i telfon. Det går bra att smsa. Gillar inte att dela ut mina telfonummer och mobilnummer m.m. Personnummer osv. Gillar inte att någon tar kontakt med mig. Har svårt att tar kontakt. Det här är ett rop på hjälp. Tacksam för hjälp.
Återgå till Aspergare och vården