Glad-musik
90 inlägg
• Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Glad-musik
Sesame Street - "C is for Cookie" (remake)
Det finns flera versioner av denna på YT. Just denna kallas en "remake".
På en gammal Sesame Street-LP finns låten i en discoversion men jag hittar bara den utan bild, annars är den rolig.
På en gammal Sesame Street-LP finns låten i en discoversion men jag hittar bara den utan bild, annars är den rolig.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Denna är jätterolig!
Sesame Street: Norah Jones Sings Don't Know Y
Sesame Street: Norah Jones Sings Don't Know Y
- barracuber
The Muppet Show - Elton John - Goodbye Yellow Brick Road
The Muppet Show - Elton John - Crocodile Rock
The Muppet Show - Elton John - Bennie And The Jets
The Muppet Show - Elton John - Crocodile Rock
The Muppet Show - Elton John - Bennie And The Jets
- barracuber
barracuber skrev:Sesame Street - "C is for Cookie" (remake)
http://www.youtube.com/watch?v=RhtXkIBT ... re=related
Hugh Laurie - Stephen Fry - Piano Masterclass
Väldigt rolig sketch med musiktema.
Båda två är berömda för många saker, Stephen Fry bland annat för sin öppenhet om sin bipolära sjukdom, Hugh Laurie bland annat för "Blackadder" och för huvudrollen i "House" (där han talar amerikanska).
Båda två är berömda för många saker, Stephen Fry bland annat för sin öppenhet om sin bipolära sjukdom, Hugh Laurie bland annat för "Blackadder" och för huvudrollen i "House" (där han talar amerikanska).
- barracuber
Min favorit av Fem Myror-gänget. Har nog alltid varit lite småkär i denna man. Jag älskar hans lösning på problemet med att gitarren är åt fel håll.
barracuber skrev:Hugh Laurie - Stephen Fry - Piano Masterclass
Hugh Laurie - Stephen Fry
Två av Storbritanniens absolut bästa komiker enligt mig. Älskar dem!
geocache skrev:Victor Borge
Denne man kände jag inte alls till. Tack för att du introducerade honom för mig geocache, har haft hysteriskt roligt åt hans tokerier en stund nu.
Måste lägga upp Borges fina snabbversion av Trollflöjten (ljudet är tyvärr värdelöst och så är det tysk textning tror jag):
Claes Eriksson med Under en Filt i Madrid (älskar denne man, hur tusan kommer han på allt?):
Den här sketchen får mig nästan att gråta av skratt (Gunnar Plysch!):
Jag saknar Peter Rangmar...
Jag saknar Peter Rangmar...
Hej Banzai och varsågod så mycket!
Min favorit med Victor Borge är när han medvetet spelar något känt stycke "fel", reser sig, ställer sig och flyttar flygeln en tangentbredd åt sidan, sätter sig igen och spelar samma stycke från början och den gången låter det helt rätt .
Min favorit med Victor Borge är när han medvetet spelar något känt stycke "fel", reser sig, ställer sig och flyttar flygeln en tangentbredd åt sidan, sätter sig igen och spelar samma stycke från början och den gången låter det helt rätt .
geocache skrev:Hej Banzai och varsågod så mycket!
Ungefär som historien om den blinde jazzpianisten Reinhold Svensson.
En kväll hade han en spelning på en jazzklubb och det var paus mellan första och andra set. Efter pausen blir Reinhold ledd in på scenen av sin ledsagare, installerad på pianostolen och börjar på en låt som låter helt fel!
Reinhold utbrister förargat: "Vem fan har flyttat på stolen?!"
- barracuber
barracuber skrev:geocache skrev:Hej Banzai och varsågod så mycket!
Ungefär som historien om den blinde jazzpianisten Reinhold Svensson.
En kväll hade han en spelning på en jazzklubb och det var paus mellan första och andra set. Efter pausen blir Reinhold ledd in på scenen av sin ledsagare, installerad på pianostolen och börjar på en låt som låter helt fel!
Reinhold utbrister förargat: "Vem fan har flyttat på stolen?!"
geocache skrev:Hej Banzai och varsågod så mycket!
Som det han gör här kanske (jag satt och letade upp en massa klipp på honom efter att ha sett det du lade upp, Borge dyker upp 1:37 in i klippet):
Måste lägga upp denna också med herr Borge, att Marilyn Mulvey kan hålla sig för skratt är imponerande (de har dock gjort numret några gånger, jag hittade ett äldre klipp också där hon inte lyckades låta bli att skratta):
OBS! Det dyker upp textbubblor hela tiden med spansk översättning, jag hoppas ni kan ignorera dem.
OBS! Det dyker upp textbubblor hela tiden med spansk översättning, jag hoppas ni kan ignorera dem.
Banzai skrev:Måste lägga upp denna också med herr Borge, att Marilyn Mulvey kan hålla sig för skratt är imponerande (de har dock gjort numret några gånger, jag hittade ett äldre klipp också där hon inte lyckades låta bli att skratta):
Tack @ Banzai
Text bubblorna ignoreras med ett "klick" i krysset
Mvh borgig
Glad musik, enligt mig:
I andra fall finns det:
Så bisarrt att det är roligt.
I andra fall finns det:
Så bisarrt att det är roligt.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
earlydayminer skrev:Så bisarrt att det är roligt.
Tack @ earlydayminer
Det var mer än bisarrt, det var underbart bisarrt och så välgjort, Äkta Glad-musik minsann
Mvh kukigt>kulkuk>kukkel
Meco's Orchestra - Topsy (1977)
Glad-disco med tungt komp och mycket klarinetter och rytmgitarrer!
Samt några väldigt välbekanta röster som dyker upp i andra versen!
Glad-disco med tungt komp och mycket klarinetter och rytmgitarrer!
Samt några väldigt välbekanta röster som dyker upp i andra versen!
- barracuber
Återgå till Intressanta intressen