Vad samlar ni på?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav lasseivägen » 2011-12-10 2:36:32

Jag samlar på kränkningar och förolämpningar, när jag fått ihop tillräckligt många, anser jag att jag äntligen har förtjänat att ägna mig ohämmat åt min favoritsysselsättning, nämligen att sova länge. Sover ofta 10-14 timmar i sträck, dessutom har jag nog lagt ner det där med dygnsrytm.
Tyvärr så har samlandet blivit betydligt besvärligare sedan jag pensionerad mig, numerara träffar jag inte så många knäppgökar att reta mig på.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav TechnoDrop » 2011-12-10 3:57:48

Jag samlar på i princip allt. Är en kronisk samlare med näst intill kleptomaniska drag.

Stenar, glasbitar, skruvar muttrar och brickor, lyktor, leksaker, klädesplagg, växter, böcker (manga, fakta, instruktion) musik och diverse andra saker som har japanskt tema (paraply, sängkläder, duschdraperi, lampa, kimono etc)plastgrejer som jag hittar (delar av reflexer, kablar och rör)Lådor, både plast och papper. Pennor och mina egna teckningar samt delar av all gammal elektronik jag har kunnat komma över och skruvat isär.

Allt som allt täcker detta alla tillgängliga ytor i rummet, inklusive min säng.

Kan ju inte förmå mig att slänga något heller så att städa är en ren plåga, dock lite kul med alla överraskande saker som dyker upp.

Har dock slutat leta efter den perfekta kotten och pinnar samt hela glasflaskor.
TechnoDrop
 
Inlägg: 91
Anslöt: 2011-11-27

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav elle » 2011-12-10 9:33:23

träkatter :-)Happy
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav geocache » 2011-12-10 10:50:06

När jag är ute och går/cyklar så brukar jag plocka upp (vackra) stenar, skruvar, brickor och muttrar *vinkar till TechnoDrop*, bitar av reflexer *vinkar till TechnoDrop igen*, buntband som elektriker tappat, metallsaker som lossnat från bilar, som hjulbultar, hjulvikter av bly, och andra bilmetallsaker som kan sprätta iväg i stil med stenskott.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav TechnoDrop » 2011-12-10 15:21:08

geocache skrev:När jag är ute och går/cyklar så brukar jag plocka upp (vackra) stenar, skruvar, brickor och muttrar *vinkar till TechnoDrop*, bitar av reflexer *vinkar till TechnoDrop igen*, buntband som elektriker tappat, metallsaker som lossnat från bilar, som hjulbultar, hjulvikter av bly, och andra bilmetallsaker som kan sprätta iväg i stil med stenskott.


Defintivt en av de större orsakerna till varför det är så roligt att cykla på sommaren.

Blev helt salig när jag hittade en stor metallögla med en fastrostad mutter som var dryga 30 cm lång och 5 cm i diameter vid vägkanten.
TechnoDrop
 
Inlägg: 91
Anslöt: 2011-11-27

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav geocache » 2011-12-10 22:33:54

TechnoDrop skrev:
geocache skrev:När jag är ute och går/cyklar så brukar jag plocka upp (vackra) stenar, skruvar, brickor och muttrar *vinkar till TechnoDrop*, bitar av reflexer *vinkar till TechnoDrop igen*, buntband som elektriker tappat, metallsaker som lossnat från bilar, som hjulbultar, hjulvikter av bly, och andra bilmetallsaker som kan sprätta iväg i stil med stenskott.


Defintivt en av de större orsakerna till varför det är så roligt att cykla på sommaren.

Blev helt salig när jag hittade en stor metallögla med en fastrostad mutter som var dryga 30 cm lång och 5 cm i diameter vid vägkanten.


:D!

Rejäl doning, den där metallöglan... man kan ju undra hur det egentligen kommer sig att sådana där saker lossnar... muttern till en sådan är ju inget man drar fast med bara fingrarna...
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav Red and green » 2011-12-19 23:32:47

Jag samlar på vackra prylar.
Red and green
 
Inlägg: 878
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Stockholm och norra rymden & egen bubbla.

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav HappyChic » 2011-12-19 23:55:14

Jag samlar på söta små bajskorvar. Gärna med lite glitter på.
HappyChic
 
Inlägg: 188
Anslöt: 2011-12-02

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav geocache » 2011-12-20 6:04:32

HappyChic skrev:Jag samlar på söta små bajskorvar. Gärna med lite glitter på.


Hur förvarar man sådana på bästa sätt?? I rumstemperatur börjar de ju snart... hmmm... lukta... :-)060 :wink:
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav HappyChic » 2011-12-20 12:57:31

geocache skrev:
HappyChic skrev:Jag samlar på söta små bajskorvar. Gärna med lite glitter på.


Hur förvarar man sådana på bästa sätt?? I rumstemperatur börjar de ju snart... hmmm... lukta... :-)060 :wink:


Jag frystorkar dem och sedan strör jag glitter på dem. Hahahahahaahha!
HappyChic
 
Inlägg: 188
Anslöt: 2011-12-02

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav rapchic » 2011-12-20 13:04:43

HappyChic skrev:
geocache skrev:
HappyChic skrev:Jag samlar på söta små bajskorvar. Gärna med lite glitter på.


Hur förvarar man sådana på bästa sätt?? I rumstemperatur börjar de ju snart... hmmm... lukta... :-)060 :wink:


Jag frystorkar dem och sedan strör jag glitter på dem. Hahahahahaahha!


borde inte glittret fastna bättre om man strör på det först :lol:
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav geocache » 2011-12-20 13:06:24

HappyChic skrev:Jag frystorkar dem och sedan strör jag glitter på dem. Hahahahahaahha!


Då kanske du tar fram de ibland och tittar på dina "vackra" :wink: exkrementer http://sv.wikipedia.org/wiki/Avf%C3%B6ring?
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav Red and green » 2012-01-03 23:53:14

Det verkar som att jag samlar på elektronik. Allt som har on/off knapp, massa sladdar o hål.
Red and green
 
Inlägg: 878
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Stockholm och norra rymden & egen bubbla.

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav zvensksoldat » 2012-01-05 10:21:35

Spelrelaterade saker. Har helt slutat köpa album.
zvensksoldat
Inaktiv
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2012-01-05

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav percyvalle » 2012-01-06 0:13:02

Mobiltelefoner
Dator och tv-spel
Datorer och reservdelar
Dricksglas

Flickvännen försöker dock slänga ut sakerna hela tiden :(
percyvalle
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2012-01-02

Vad samlar ni på?

Inläggav KaptenZoom » 2012-01-06 2:05:51

The Smiths och Morrissey skivor.
KaptenZoom
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2011-11-16

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav Arcas » 2012-01-08 17:51:30

TechnoDrop skrev:Jag samlar på i princip allt. Är en kronisk samlare med näst intill kleptomaniska drag.

Stenar, glasbitar, skruvar muttrar och brickor, lyktor, leksaker, klädesplagg, växter, böcker (manga, fakta, instruktion) musik och diverse andra saker som har japanskt tema (paraply, sängkläder, duschdraperi, lampa, kimono etc)plastgrejer som jag hittar (delar av reflexer, kablar och rör)Lådor, både plast och papper. Pennor och mina egna teckningar samt delar av all gammal elektronik jag har kunnat komma över och skruvat isär.

Allt som allt täcker detta alla tillgängliga ytor i rummet, inklusive min säng.

Kan ju inte förmå mig att slänga något heller så att städa är en ren plåga, dock lite kul med alla överraskande saker som dyker upp.

Har dock slutat leta efter den perfekta kotten och pinnar samt hela glasflaskor.

Låter precis som mig, har haft rejäla problem med detta då jag vägrat slänga något. Det gick så långt att jag hade äggskal i skåpet för att det var ett minne. Det konstiga var att det inte ens var mitt minne. xD
Hade samma problem på datorn men nu har jag mer eller mindre tvingats till att rensa saker och ting sedan jag fick en make.

Har dock vissa samlingar kvar:
Klistermärken, bokmärken, sudd, caps/pogs, hockeykort, pokemonkort, böcker, frimärken, pussel, pengar och nallar.
Det är väl de största av mina samlingar har även mindre påbörjade.

När jag fått mitt hus och hunnit samla lite pengar så skall jag utöka mina samlingar och få nya, har en mängd olika saker jag vill samla på. Just nu är det lite oseriöst vilket jag inte gillar.
Arcas
 
Inlägg: 213
Anslöt: 2011-12-15

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav Red and green » 2012-01-14 22:38:54

Har glömt nämna att jag samlar ju skor oxå :!:
Har alldeles för många skor o köper bara flera.
Konstig brud, jag.
:-)230
Red and green
 
Inlägg: 878
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Stockholm och norra rymden & egen bubbla.

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav Josefine98 » 2012-01-20 18:56:45

Samlar på båtsaker.
Josefine98
 
Inlägg: 67
Anslöt: 2012-01-20
Ort: Örebro län

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav adenin » 2012-01-21 0:56:18

Har samlat allt möjligt som har med en film/TV-serie att göra, många hundra prylar, sen åttiotalet. Eftersom jag var kreativ på nätet fick jag problem med näthatare och det pallade jag inte, så jag har inte samlat på ett par år eftersom det påminner mig om det de sagt. Säger inte vad det är, för jag vill inte outa mig... är en av de största samlarna i världen.
När jag var sju började jag samla på Stålmannen och det gör jag fortfarande, fast i liten skala. Folk tyckte det var skumt att en liten tjej gillade Stålis, men har man specialintresse så har man.
För övrigt samlar jag på allt elände som inträffar när man har dålig karma. Måste ha varit ett riktigt svin, skämt åsido.
adenin
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2012-01-20

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav Flingan85 » 2012-01-21 22:02:07

Sen jag var runt tonåren har jag samlat på hotelltvålar från världen över. Har väl runt 600 olika tvålar från olika ställen och sakta men säkert blir det fler.
Flingan85
 
Inlägg: 167
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav Manic8-ball » 2012-04-23 20:03:12

Jag samlar mestadels på allt som har med Pokémon att göra, det är det som ligger högst upp för tillfället.
Men annars är det gamla spelkonsoler och spel, böcker, spritflaskor och lite annat smått.
Manic8-ball
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2012-04-23

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav magdalena » 2012-04-26 15:59:26

När jag var liten samlade jag på plastpåsar med logotyp, helst små. Tråkigt nog är den samlingen försvunnen.
Senare samlade jag på klänningar, men den samlingen har jag sålt av nu.
Numera är jag en manisk rensare och klarar inte av att ha för mycket saker.
magdalena
 
Inlägg: 94
Anslöt: 2010-12-25

Re: Vad samlar ni på?

Inläggav LittleKiwi » 2012-04-26 16:46:13

Jag samlar på G1 My Little Pony, har cirka 350 hästar och bland annat massor av hus, koppar, accessoarer och VHS filmer.
LittleKiwi
 
Inlägg: 63
Anslöt: 2012-04-10

Återgå till Intressanta intressen



Logga in