[ Kundvagnar ] Kundvagnens 75-årskalas!!! INSTÄLLT!!!
26 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
[ Kundvagnar ] Kundvagnens 75-årskalas!!! INSTÄLLT!!!
Den 4:e juni 2012 var det 75 år sedan kundvagn användes för första gången. Året var (givetvis )1937 och platsen för premiärrullet var Standard supermarket i Oklahoma. Kundvagnens fader hette Sylvan N. Goldman.
Detta ska vi såklart fira med aspergerträff! Info lämnas så här pass tidigt för att vi alla ska hinna planera in ett riktigt trevligt kundvagnskalas! Jag återkommer med mer detaljer under våren.
Väl mött!
Moderator: Trådstartaren har begärt en förtydling av rubriken med anledning att träffen tråkigt nog är inställd!
Detta ska vi såklart fira med aspergerträff! Info lämnas så här pass tidigt för att vi alla ska hinna planera in ett riktigt trevligt kundvagnskalas! Jag återkommer med mer detaljer under våren.
Väl mött!
Moderator: Trådstartaren har begärt en förtydling av rubriken med anledning att träffen tråkigt nog är inställd!
Re: [ Kundvagnar ] Kundvagnens 75-årskalas!!!
Sheyen skrev:Jippi!
Jag tolkar detta som att du och din karl kommer på kalaset.
Vi kan fira det med att bygga en ostkundvagn och sedan kalasa ner den i våra utsökt fina magar!
Någon form av kundvagnstårta vore ju riktigt trevligt.
jag och Sheyen kan nog knåpa ihop en sådan. Hon är bra på figurstårtor och jag är bara allmänt bra
Fenren skrev:jag och Sheyen kan nog knåpa ihop en sådan. Hon är bra på figurstårtor och jag är bara allmänt bra
Hehehe, ta't lugnt, my man. Visst, jag har gjort en snygg kaka (med ett manligt könsorgan som motiv), men jag är inte helt säker på att jag kan göra en kundvagnstårta. Om inte annat kan man ju beställa en kundvagnstårta.
Kristofer skrev:Sheyen skrev:Jippi!
Jag tolkar detta som att du och din karl kommer på kalaset.
Du tolkar det rätt!
Kristofer skrev:Den 4:e juni 2012 var det 75 år sedan kundvagn användes för första gången. Året var (givetvis )1937 och platsen för premiärrullet var Standard supermarket i Oklahoma. Kundvagnens fader hette Sylvan N. Goldman.
Väl mött!
Var i Oklahoma var det?
atoms skrev:Kristofer skrev:Den 4:e juni 2012 var det 75 år sedan kundvagn användes för första gången. Året var (givetvis )1937 och platsen för premiärrullet var Standard supermarket i Oklahoma. Kundvagnens fader hette Sylvan N. Goldman.
Väl mött!
Var i Oklahoma var det?
Oklahoma City.
Måste man komma med kundvagn eller gåre me en gammal Citråeng 2CV skillnaden är ju inte så stor.
Min bror i Dalarna har nämligen en hel drös av dom.
Min bror i Dalarna har nämligen en hel drös av dom.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
lasseivägen skrev:skillnaden är ju inte så stor.
Hädelse!
Sheyen skrev:lasseivägen skrev:skillnaden är ju inte så stor.
Hädelse!
Åkkomforten är ganska jämförbar liksom framkomligheten, Cittrans fjädring (som är exceptionell) tar dock stilpoäng. Kundvagnenes "bagageutrymme" är nog större än Cittran.
Att Cittran har en motor där fram och lyse kan bortses ifrån då de med nöd och näppe klarar av sin uppgift, Cittran saknar även (liksom en del kundvagnar) underhylla och är inte heller lika effektivt designad för att utföra sitt ändamål som kundvagnen.
Cittror med tygtak har dock en fördel jämfört med de utan, de går att lasta uppifrån, vilket gör att de väldigt mycket påminner om en kundvagn.
Jag sätter inte någon ironi-smiley på texten ovan, det är dock ett tafatt försök att jämföra de två med glimten i ögat.
Miche skrev:Sheyen skrev:lasseivägen skrev:skillnaden är ju inte så stor.
Hädelse!
Åkkomforten är ganska jämförbar liksom framkomligheten, Cittrans fjädring (som är exceptionell) tar dock stilpoäng. Kundvagnenes "bagageutrymme" är nog större än Cittran.
Att Cittran har en motor där fram och lyse kan bortses ifrån då de med nöd och näppe klarar av sin uppgift, Cittran saknar även (liksom en del kundvagnar) underhylla och är inte heller lika effektivt designad för att utföra sitt ändamål som kundvagnen.
Cittror med tygtak har dock en fördel jämfört med de utan, de går att lasta uppifrån, vilket gör att de väldigt mycket påminner om en kundvagn.
Jag sätter inte någon ironi-smiley på texten ovan, det är dock ett tafatt försök att jämföra de två med glimten i ögat.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Tyska kundvagns partyt eller hur det nu var: http://www.youtube.com/watch?v=ss4Bk0wGXzE
Självklart ska vi ha Kundvagnstårta
Jättebra att du annonserar ut så här långt i förväg så att man kan planera. Då ökar ju sannolikheten för att man kan vara med. Jag gillar när folk har framförhållning.
Jättebra att du annonserar ut så här långt i förväg så att man kan planera. Då ökar ju sannolikheten för att man kan vara med. Jag gillar när folk har framförhållning.
- ullstrumpan
- Anslöt: 2011-11-27
Var äger denna träff rum då? Det börjar väl bli dags för fler detaljer om detta.
Blir det Rabat för den som kommer med kundvagn?
Men var hade de slutlyktan?!!
Savanten Svante skrev:http://www.brainblog.to/item/2012/02/einkaufswagenschlange-in-asien
Kundvagnar som fan!
Men var hade de slutlyktan?!!
Träffen är INSTÄLLD!
Jag rekommenderar den som vill fira kundvagnens födelsedag att hitta på något riktigt kundvagnskul. Själv eller i goda vänners lag.
Det är efter moget övervägande som jag har fattat detta beslut. Den senaste tidens rabalder kring träffar gör att jag faktiskt inte tycker mig kunna hantera sådana ärenden som ansvarig träffarrangör/initiativtagare.
Jag rekommenderar den som vill fira kundvagnens födelsedag att hitta på något riktigt kundvagnskul. Själv eller i goda vänners lag.
Det är efter moget övervägande som jag har fattat detta beslut. Den senaste tidens rabalder kring träffar gör att jag faktiskt inte tycker mig kunna hantera sådana ärenden som ansvarig träffarrangör/initiativtagare.
Re: [ Kundvagnar ] Kundvagnens 75-årskalas!!! INSTÄLLT!!!
*funderar på hur man ska översätta Woodstock Nation till nåt med kundvagnar*
MR. WEINGLASS: Will you please identify yourself for the record?
THE WITNESS: My name is Abbie. I am an orphan of America.
MR. SCHULTZ: Your Honor, may the record show it is the defendant Hoffman who has taken the stand?
THE COURT: Oh, yes. It may so indicate. . . .
MR. WEINGLASS: Where do you reside?
THE WITNESS: I live in Woodstock Nation.
MR. WEINGLASS: Will you tell the Court and jury where it is?
THE WITNESS: Yes. It is a nation of alienated young people. We carry it around with us as a state of mind in the same way as the Sioux Indians carried the Sioux nation around with them. It is a nation dedicated to cooperation versus competition, to the idea that people should have better means of exchange than property or money, that there should be some other basis for human interaction. It is a nation dedicated to--
THE COURT: Just where it is, that is all.
THE WITNESS: It is in my mind and in the minds of my brothers and sisters. It does not consist of property or material but, rather, of ideas and certain values. We believe in a society--
THE COURT: No, we want the place of residence, if he has one, place of doing business, if you have a business. Nothing about philosophy or India, sir. Just where you live, if you have a place to live. Now you said Woodstock. In what state is Woodstock?
THE WITNESS: It is in the state of mind, in the mind of myself and my brothers and sisters. It is a conspiracy. Presently, the nation is held captive, in the penitentiaries of the institutions of a decaying system.
MR. WEINGLASS: Will you please identify yourself for the record?
THE WITNESS: My name is Abbie. I am an orphan of America.
MR. SCHULTZ: Your Honor, may the record show it is the defendant Hoffman who has taken the stand?
THE COURT: Oh, yes. It may so indicate. . . .
MR. WEINGLASS: Where do you reside?
THE WITNESS: I live in Woodstock Nation.
MR. WEINGLASS: Will you tell the Court and jury where it is?
THE WITNESS: Yes. It is a nation of alienated young people. We carry it around with us as a state of mind in the same way as the Sioux Indians carried the Sioux nation around with them. It is a nation dedicated to cooperation versus competition, to the idea that people should have better means of exchange than property or money, that there should be some other basis for human interaction. It is a nation dedicated to--
THE COURT: Just where it is, that is all.
THE WITNESS: It is in my mind and in the minds of my brothers and sisters. It does not consist of property or material but, rather, of ideas and certain values. We believe in a society--
THE COURT: No, we want the place of residence, if he has one, place of doing business, if you have a business. Nothing about philosophy or India, sir. Just where you live, if you have a place to live. Now you said Woodstock. In what state is Woodstock?
THE WITNESS: It is in the state of mind, in the mind of myself and my brothers and sisters. It is a conspiracy. Presently, the nation is held captive, in the penitentiaries of the institutions of a decaying system.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Eftersom det inte blev något 75-årskalas får vi väl satsa på ett
100-årskalas!!!
100-årskalas!!!
eller ett 76-årskalas - varför följa gängse normer kring storfirande egentligen?
//L som inte är det minsta nere med vad det här med kundvagnar betyder för er.
//L som inte är det minsta nere med vad det här med kundvagnar betyder för er.
- LostInAForest
- Anslöt: 2011-07-15
75 1/2 årskalas!
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad