Typiskt aspergers att provoceras?
30 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Typiskt aspergers att provoceras?
Defekt Mupp skrev:Känslomässigt styrda aspergare brukar ha borderlineliknande symptom. Ett av tecknen på borderline - och ett ganska vanligt sådant - är plötsliga, omotiverade vredesutbrott för sådant som vanliga människor anser vara rena skitsakerna. Rent praktiskt tar de sig uttryck som att personen ifråga får ett plötsligt gap och skrikanfall ur det blå.
Jag är en känslostyrd människa och jag får inga gap och skrikanfall ur det blå, snarare ångest och gråtattacker ur det blå.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
KaosPrinsessa skrev:Jag är en känslostyrd människa och jag får inga gap och skrikanfall ur det blå, snarare ångest och gråtattacker ur det blå.
Har du eller har du funderat på att skära dig själv?
- Defekt Mupp
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-01-31
Defekt Mupp skrev:Har du eller har du funderat på att skära dig själv?
Det har jag redan gjort i flera år.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Jag fick diagnosen bipolär (vet inte vilken typ), men jag undrar om jag inte har bordeline med, det finns en del som tyder på det tycker jag (nästan mer än bipolär).
Har också biopläritet, men tror nog mer att det är är AS som ger mig svängningar och att AS lett till min borderline-problematik. Så jag tror att AS kan leda till många andra problem eftersom vi inte i tillräcklig mån har kunnat leva på ett sätt som passar oss, utan fått kämpa för att klämma in oss i normen, vilket gör att vi mår dåligt och får diverse psykiska problem. Det är min analys av mig själv i alla fall!
Sen jag fick min diagnos så har jag släppt på en del saker för att passa in, jag vet nu mycket väl när jag måste passa in och när jag kan vara mig själv (min ex gillade inte när jag släppte på det, hon tyckte att den person hon en gång i tiden blev kär i försvann i.o.m. diagnosen, vi gled isär och det blev gräl, men nu mår jag bättre än på många år).
Det är möjligt att min bipolaritet och ev. borderline påverkades väldigt negativt av det, men det får framtiden utvisa.
Det är möjligt att min bipolaritet och ev. borderline påverkades väldigt negativt av det, men det får framtiden utvisa.
Återgå till Att leva som Aspergare