Bollar och nötter...
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Bollar och nötter...
som ska ersätta tvättmedel påstås vara bra för både plånboken och miljön. Råd & Röns test visar att det är pengarna i sjön, eftersom de är helt värdelösa.
Enligt reklamen finns det bara fördelar med att byta ut tvättmedlet mot några av de ”naturliga” och ”ekonomiska” tvättbollar och tvättnötter som börjar dyka upp i allt fler butiker: ”Fri från kemikalier!” ”Bra för miljön!” ”Perfekt för allergiker!” ”Du slipper bära hem tunga shoppingkassar!”. Men Råd & Rön kan konstatera att det finns en stor nackdel – de tvättar inte rent. Faktum är att det går lika bra att tvätta med vanligt vatten.
Hur många är det som gått på det där?
http://www.radron.se/Tester/Boende-trad ... attbollar/
Re: Bollar och nötter...
Säkert en hel del Att t.ex. TV-shop fortfarande existerar är ju ett tragiskt bevis över hur korkade folk är.
Tänkte väl att det inte funkar. Inta för att jag nånsin skulle ha provat ändå.
Rätt många faktiskt som använder såna där bollar och allt vad det är...
Rätt många faktiskt som använder såna där bollar och allt vad det är...
Jag vet folk som provat och anser det funka alldeles utmärkt så jag vet inte...
Bollar och nötter...
Enligt senaste numret av Råd & Rön:
Nötterna har nästan lika stor miljöpåverkan som konventionellt tvättmedel och tvätteffekten är ungefär som när man använder enbart vatten.
En sort påstås innehålla "doft av naturextrakt".
När det gäller tvättnötterna blir det dubbelfel; de gör inte rent men de smutsar ändå ner.
Nötterna har nästan lika stor miljöpåverkan som konventionellt tvättmedel och tvätteffekten är ungefär som när man använder enbart vatten.
En sort påstås innehålla "doft av naturextrakt".
Bollar och nötter...
Kanske lätt smutsad tvätt blir ren med bara hett vatten?
Det finns ställen på jorden där folk tvättar allt i ljummet vatten (men med tvättmedel) och tycker det blir rent.
Nej, jag tvättar med vanligt tvättmedel med svanen på.
Det finns ställen på jorden där folk tvättar allt i ljummet vatten (men med tvättmedel) och tycker det blir rent.
Nej, jag tvättar med vanligt tvättmedel med svanen på.