att stiga upp tidigt
34 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: att stiga upp tidigt
Tiblan skrev:Tror du då inte att mobilen kan vara ett bra alternativ tills det finns lite mer pengar. Leta reda på "Profiler" så hittar du inställningen ljudlös och där kan du bestämma mer hur du vill ha det. Alternativt dom morgnar du vill upp tidigare sov i ett annat rum. Kort tid bara ju....
tycker bara att vibrationen på en mobil lever om mkt (mkt mer än väckarklockan) men det är ju en smaksak
rapchic skrev:Tiblan skrev:Tror du då inte att mobilen kan vara ett bra alternativ tills det finns lite mer pengar. Leta reda på "Profiler" så hittar du inställningen ljudlös och där kan du bestämma mer hur du vill ha det. Alternativt dom morgnar du vill upp tidigare sov i ett annat rum. Kort tid bara ju....
tycker bara att vibrationen på en mobil lever om mkt (mkt mer än väckarklockan) men det är ju en smaksak
Tror mer det är en vanesak och för en kort tid kanske det är ok att stå ut med det tills du kan köpa den bästa på marknaden istället för att behöva nöja dig med den billigaste.
rapchic skrev:då kommer vi till problemet att vassa dagar måste min man få sova ut, det är ju särför jag inte kan ha nått med ljud eller ljus (dvs en vanlig väckarklocka) på min sida.
Hur går det då med barnskrik?
Selma skrev:rapchic skrev:då kommer vi till problemet att vassa dagar måste min man få sova ut, det är ju särför jag inte kan ha nått med ljud eller ljus (dvs en vanlig väckarklocka) på min sida.
Hur går det då med barnskrik?
inga barn (än), och eftersom min man vill ha barn hoppas jag han har tänkt på det med
och inga grannar som har barn (nog för grannen som bor närmast bor ca 1 km bort så han skulle nog kunna ha barn ändå)
nu på senare tid har min man endast vaknat av sin egen klocka och en älg en gång
åh, hade inte bytt ort flyttade i våras (men det är både där jag köpte den förut och där det skulle vara närmast utan internet)nallen skrev:Clas-Olle har butik i Ume. Det kanske underlättar.
Tiblan skrev:Alternativt dom morgnar du vill upp tidigare sov i ett annat rum. Kort tid bara ju....
Det är väl det enklaste alternativet?
calima skrev:Tiblan skrev:Alternativt dom morgnar du vill upp tidigare sov i ett annat rum. Kort tid bara ju....
Det är väl det enklaste alternativet?
inte för oss, vi sover ännu sämre om vi inte sover i samma säng
vi ska nog ändå beställa väckarklockan idag (blir nog den på armband då slipper man hä ne den och min man sa att den skulle vara praktisk då jag börjar jobba ifall jag måste sova en stund på lunchen)
än en gång behövs det att min man säger att jag ska köpa nått, jag börjar tvivla min femeninetet
nu har jag äntligen fått hemväckarklockan, inte för att företaget var dåligt (dom var riktigt snabba) utan för att jag inte kan köpa saker åt mig själv
men jag lyckades till sist, särskilt då jag inte bara köpte åt mig utan också köpte julklappar (känner mig inte lika egoistisk då, jag vet jag behöver hjälp el nått men så är jag just nu )
jag får se om det funkar bra el inte har bara hunnit testa den en natt och då var jag vaken då den ringde (har sovit jättedåligt den senaste veckan)
men min man märkte inte av den och han var ändå vaken då den ringde
men jag lyckades till sist, särskilt då jag inte bara köpte åt mig utan också köpte julklappar (känner mig inte lika egoistisk då, jag vet jag behöver hjälp el nått men så är jag just nu )
jag får se om det funkar bra el inte har bara hunnit testa den en natt och då var jag vaken då den ringde (har sovit jättedåligt den senaste veckan)
men min man märkte inte av den och han var ändå vaken då den ringde
Återgå till Att leva som Aspergare