Breivik i rätten på NRK
9 inlägg
• Sida 1 av 1
Breivik i rätten på NRK
Just nu är det bara NRK som bloggar i realtid på chatten för de får inte filma, men det kanske blir ljud senare.
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7874739
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7874739
Re: Breivik i rätten på NRK
Någon rimlig och acceptabel förklaring kommer vi nog aldrig . Breevik Tycks ju leva i någon slags konstald låtsasvärld och är för mig psykopaten personiferad.
- Gargamell85
- Anslöt: 2011-11-28
Gargamell85 skrev:Någon rimlig och acceptabel förklaring kommer vi nog aldrig . Breevik Tycks ju leva i någon slags konstald låtsasvärld och är för mig psykopaten personiferad.
Så det faktum att han antagligen vart sexuellt utnyttjad som liten är ingen rimlig förklaring?
Nej , vad skulle det förklara? Ger väl ingen substans till massmord?Jagers skrev:Gargamell85 skrev:Någon rimlig och acceptabel förklaring kommer vi nog aldrig . Breevik Tycks ju leva i någon slags konstald låtsasvärld och är för mig psykopaten personiferad.
Så det faktum att han antagligen vart sexuellt utnyttjad som liten är ingen rimlig förklaring?
- Gargamell85
Och vad vet vi om detta , Mannen verkar ju som sagt leva i nån låtsasvärld så skulle inte förvåna mig om han drömt det ochså! en bidragande faktor kan givetvis vara att man blivit sexuellt utnnyttjad och de sätter mentala spår naturligtvis , men i ett sånt här fall är det enligt mig bara och göra det lätt för sig
- Gargamell85
Gargamell85 skrev:Nej , vad skulle det förklara? Ger väl ingen substans till massmord?Jagers skrev:Gargamell85 skrev:Någon rimlig och acceptabel förklaring kommer vi nog aldrig . Breevik Tycks ju leva i någon slags konstald låtsasvärld och är för mig psykopaten personiferad.
Nej, men till utvecklingen av psyket som ligger bakom det. Spelar inte så stor roll om någon säger emot, för det är så det är - det spelar ingen roll om vi personligen tycker det är så eller inte. Vid ung ålder är vår utveckling extremt sårbar för olika typer av misshandel. Det är dock rimligt att anta att det inte är allt som ligger bakom.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
En bidrangande faktor , ja till att forma breivik om sådant är fallet men det är ju långt ifrån hela historian .Jagers skrev:Gargamell85 skrev:Någon rimlig och acceptabel förklaring kommer vi nog aldrig . Breevik Tycks ju leva i någon slags konstald låtsasvärld och är för mig psykopaten personiferad.
- Gargamell85
jo , jag hörde det och det förklarar ju en hel del ..Richard skrev:Hörde nyss på nyheterna att han fått diagnosen paranoid schizofreni.
- Gargamell85