Filmtips, alla kategorier
Re: Re: Filmtips, alla kategorier
KaosPrinsessa skrev:Jag rekommenderar filmen "The Fourth Kind". Den handlar om bortförningar (alltså av utomjordingar). Den bästa filmen inom den genren jag sett.
+1
Mycket bra och lite skum film. Handlingen är långt ifrån standard.
Re: Filmtips, alla kategorier
Dagobert skrev:Jag försökte, Sheyen. Såg en bit men mådde illa.
Aha. Var filmen så hemsk att du mådde illa? Eller var det någonting annat med filmen som orsakade illamående och i så fall vad?
Sheyen skrev:Dagobert skrev:Jag försökte, Sheyen. Såg en bit men mådde illa.
Aha. Var filmen så hemsk att du mådde illa? Eller var det någonting annat med filmen som orsakade illamående och i så fall vad?
Hemsk, påträngande.
Koreanska filmer man verkligen inte får missa:
Skräck:
I saw the Devil, tekniken, brutaliteten, spänningen, stämningen åh rysningarna...
Bedevilled, mystiken, stämningen, råheten, den är lite seg men väldigt bra.
Action:
The Man From Nowhere, tog mig med storm. råa och intensiva actionscener, grym filmteknik, härlig mörk stämning.
Skräck:
I saw the Devil, tekniken, brutaliteten, spänningen, stämningen åh rysningarna...
Bedevilled, mystiken, stämningen, råheten, den är lite seg men väldigt bra.
Action:
The Man From Nowhere, tog mig med storm. råa och intensiva actionscener, grym filmteknik, härlig mörk stämning.
snyft skrev:Koreanska filmer man verkligen inte får missa:
sett de alla tre, ser en del östasiatisk film.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Banzai skrev:Zombie - absolut! Splatter - not really my cup of tea.
Jag betraktar nog en del zombiefilmer som just splatter
Shawn of the Dead är en absolut favorit! Full av humor och en del riktigt fina zombiescener. En annan pärla är Black Sheep, humorn är dock inte riktigt framträdande.
Peter Jacksons Braindead är en klassiker bland splatter, och har zombietema.
.. är förmodligen en alldeles suveränt bra film. Men jag säger som Dagobert: Jag mådde illa.Sheyen skrev:Lilja 4-ever
Jag klarar inte längre av att se den typen av filmer, de gör för ont.
Jag har överhuvudtaget svårt för realistiska "våldsfilmer". Tror att jag såg mig övermätt på realism i tidig vuxenålder.
calima skrev:Banzai skrev:Zombie - absolut! Splatter - not really my cup of tea.
Jag betraktar nog en del zombiefilmer som just splatter
Shawn of the Dead är en absolut favorit! Full av humor och en del riktigt fina zombiescener. En annan pärla är Black Sheep, humorn är dock inte riktigt framträdande.
Peter Jacksons Braindead är en klassiker bland splatter, och har zombietema.
Jo, det är i mångt och mycket samma sak. Tänkte mer på Motorsågsmassakern när du skrev splatter.
Black Sheep är helt underbar! Också en av mina favoriter, helt fantastisk. Jag gillar Braindead ända fram till slutet när huvudpersonen går lös på de odöda med en gräsklippare - då blir det för mycket för mig.
Evil Dead är ju en annan klassiker, fast mer skräck än zombie då förstås.
Åhh, gräsklipparscenen ...
Den är så osannolik och skruvad att jag bara älskar den! Första gången jag såg den tappade jag andan av överraskning.
Evil Dead är en av de bästa skräckfilmer som gjorts, enligt mig. Kameraföringen är stundtals suverän och när den gjordes nyskapande. Nog räknas den som zombie, tror jag, men den är för "bra" tycker jag.
Zombiefilmer, även när de gjorts helt i skrämselsyfte, skall vara så överdrivna och splattriga att det gränsar till humor. Tycker jag.
Den är så osannolik och skruvad att jag bara älskar den! Första gången jag såg den tappade jag andan av överraskning.
Evil Dead är en av de bästa skräckfilmer som gjorts, enligt mig. Kameraföringen är stundtals suverän och när den gjordes nyskapande. Nog räknas den som zombie, tror jag, men den är för "bra" tycker jag.
Zombiefilmer, även när de gjorts helt i skrämselsyfte, skall vara så överdrivna och splattriga att det gränsar till humor. Tycker jag.
Haha! Jo, Evil Dead är fantastiskt bra - kult och ett "måste" för alla med skruvad humor och förkärlek för skräck/zombie etc.
Det finns en spansk zombiefilm, REC, som jag gillar riktigt mycket - oväntat bra även den. Annars är ju just zombiefilmer roliga för att de brukar vara så usla. Det finns någon gammal från 80-talet, med riktigt bra effekter faktiskt, som är rolig för en av zombierna låter så himla glad när han jagar hjärna.
Hittade den, The Return of the Living Dead: IMDB
Här är zombien i fråga:
Det finns en spansk zombiefilm, REC, som jag gillar riktigt mycket - oväntat bra även den. Annars är ju just zombiefilmer roliga för att de brukar vara så usla. Det finns någon gammal från 80-talet, med riktigt bra effekter faktiskt, som är rolig för en av zombierna låter så himla glad när han jagar hjärna.
Hittade den, The Return of the Living Dead: IMDB
Här är zombien i fråga:
Sammelsurium skrev:Winter's Bone är en ganska lågmäld film som handlar om en ung kvinna, Ree, som försöker hålla ihop sin familj. Hennes pappa, som kokar metamfetamin, är släppt ur fängelset mot borgen men har försvunnit och är förmodat död. För att inte förlora det intecknade huset måste Ree hitta sin pappas kropp, något som inte ses med blida ögon i det lilla samhället.
Spännande, välspelad och engagerande.
Jag delar din uppfattning men det du skriver ger inte direkt någon bild av filmen.
Jag skulle säga att filmen skildrar det amerikanska samhällets bakgård, bonnläpparna i bergen, de så kallade hillbillies på ett mycket bra sätt. Miljöerna är fantastiskt skickligt framförda, man får ett autentiskt intryck av en bortglömd del av Framgångs-Amerika. Utomordentligt bra foto och scenografi.
Det är kargt, slitet, begagnat alltihop.
Flera av skådespelarna ser verkligen slitna och härjade ut, så som kedjerökande arbetslösa fattiga ofta gör. Därför framstår huvudkaraktären som en orkidé mitt i allt det där bonniga.
Filmen har också riktig nerv emellanåt.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
...ing: koreansk romantisk drama (mästerverk)!
Oldboy är också en del av en trilogi, för er som inte vet.
Sympathy for Mr. Vengeance.
Oldboy.
Lady Vengeance.
Äcklig Chaser trailer:
Slither: Popkornsplatterkomedi
Pi, från skaparen av Requiem for a dream och Black Swan.
Oldboy är också en del av en trilogi, för er som inte vet.
Sympathy for Mr. Vengeance.
Oldboy.
Lady Vengeance.
Äcklig Chaser trailer:
Slither: Popkornsplatterkomedi
Pi, från skaparen av Requiem for a dream och Black Swan.
DRIVE
http://www.imdb.com/title/tt0780504/
Med en (Ryan Gosling) av mina två (Ryan Gosling samt Sam Rockwell) favoriter.
http://www.imdb.com/title/tt0780504/
Med en (Ryan Gosling) av mina två (Ryan Gosling samt Sam Rockwell) favoriter.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Ingen film utan en TV-serie: The Walking Dead.
Har sett pilotavsnittet och är nu på avsnitt två, den ser lovande ut.
Banzai skrev:Ingen film utan en TV-serie: The Walking Dead.
Den är bra fast serietidningen den kommer ifrån är bättre
Banzai skrev:Ingen film utan en TV-serie: The Walking Dead.
Den är ok. Handlar dock mer om hur människor agerar i krissituationer än om zombies.
Säsong 2 är också klar.
såg Humancentipede 2 Nyligen ganska Sjuk och våldsam , som väntat men det är ett hett tips om man gillar filmer från den changern
- Gargamell85
- Anslöt: 2011-11-28
Slår även ett slag för serien BREAKING BAD fantastiskt underhållande awesome och bra serie:)
- Gargamell85
- Anslöt: 2011-11-28
Tackar människorna som tipsade om:
Capturing the Friedmans och ryska The Return.
Två av de bättre filmer jag sett det året.
Capturing the Friedmans och ryska The Return.
Två av de bättre filmer jag sett det året.
calima skrev:Banzai skrev:Ingen film utan en TV-serie: The Walking Dead.
Den är ok. Handlar dock mer om hur människor agerar i krissituationer än om zombies.
Säsong 2 är också klar.
Jag har tyvärr märkt det. Få se om jag fortsätter att följa serien... Jag har ju alltid Supernatural och Grimm att se annars.
Warrior
http://www.imdb.com/title/tt1291584/
"Family is worth fighting for."
IMDb user rating: 8.3/10 (15,708 votes)
Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=54vrgCP5nlc
http://www.imdb.com/title/tt1291584/
"Family is worth fighting for."
IMDb user rating: 8.3/10 (15,708 votes)
Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=54vrgCP5nlc