Funderingar kring nästa stora Forumträff
Re: Tankar om nästa stora forumträff
Fenren skrev:kullan skrev:Tintomara Ariadne skrev:Det låter ju jättebra förutsatt att man kan hålla alla samlade och "slippa" andra människor mitt i - om man kunde ha en viss yta för oss.
Det är väl det då.
fast det kanske gemini kan lösa om man ber snällt...
Det ska kunna gå att lösa så länge det inte är högsäsong, de vill säga juli eller augusti. Campingen jag jobbar på har även stugor och husvagnar till uthyrning samt att den fortfarande är relativt liten. Det finns några året runt boende men annars är det bara fullt i juli och augusti, resten av året är det lugnt.
Angelic Fruitcake skrev:Camping är tveksamt. Folk har ingen respekt för privatliv och gränser. Ser framför mig hur en fet halvnaken medelålders något berusad man snubblar in i fel stuga och ska vara social.... Eller tonårstjejer som släpats med av sina föräldrar och himlar med ögonen när man går förbi.
Det beror på vad det är för folk som bor på campingen. Utlänningar brukar sköta sig exemplariskt.
Men vandrarhem är väl ändå att föredra, campingar är det alltid stök på på sommaren
Vi nyttjade campingen (ett par stugor) på Flottsbroträffen, men eftersom träffen hölls efter skolstarten på hösten så var det väldigt lugnt på campingen.
Re: Funderingar kring nästa stora Forumträff
En bygdegård skulle kunna fungera som träfflokal. Där skulle vi kunna lösa mat- och dryckönskemål antingen med hämtmat eller laga till något själva. Bygdegårdar brukar dessutom ligga relativt avskiljt och inte heller vara allt för dyra att hyra. Nackdelen med det är att det kräver en del planering för transporter av träffdeltagare och annat vi vill ha med oss. Men det är något som vi enligt tidigare träfferfarenheter borde klara av. Om vi hittar en passande sådan lokal borde vi också samtliga träffdeltagare kunna sova där inne.
Se det här alternativet som ett alternativ till camping. Det är mer avskiljt och vi kan hålla nere omkostnaderna. Dessutom har vi en lokal att vara i om vädret skulle vara dåligt.
Se det här alternativet som ett alternativ till camping. Det är mer avskiljt och vi kan hålla nere omkostnaderna. Dessutom har vi en lokal att vara i om vädret skulle vara dåligt.
Kristofer skrev:Om vi hittar en passande sådan lokal borde vi också samtliga träffdeltagare kunna sova där inne.
Om alla deltagare ska sova i samma lokal så kan inte jag delta då jag inte kan sova bland en massa folk.Då får jag tyvärr lov att avstå från det.
kullan skrev:Kristofer skrev:Om vi hittar en passande sådan lokal borde vi också samtliga träffdeltagare kunna sova där inne.
Om alla deltagare ska sova i samma lokal så kan inte jag delta då jag inte kan sova bland en massa folk.Då får jag tyvärr lov att avstå från det.
Om nu ett sådant lokalförslag skulle bli aktuellt så behöver alla inte sova på samma plats. Det kan lösas på andra sätt med olika sovplatserbjudanden. I nkpg t.ex. hade vi ju möjligheter att dela upp oss på olika platser att sova på. Se mitt inlägg som en idé om träfflokal, inte som ett färdigt koncept där alla ska sova gemensamt under sovsalsliknande former. .
@ Kristofer:Som fest/träfflokal är en byggdegård perfekt.Och om den ev. arrangören lyckas få en liknande lösning som dom i Norrköping så Superbra.Jag personligen skulle va beredd på att betala en slant för vandrarhem tex. Men det är som du säger frågan om transport av deltagarna som kan bli pysslig att lösa.Beroende på i vilken landsända träffen sen kommer att inträffa.
Men jag tycker det är intressant.
Men jag tycker det är intressant.
Kristofer skrev:Se det här alternativet som ett alternativ till camping. Det är mer avskiljt och vi kan hålla nere omkostnaderna. Dessutom har vi en lokal att vara i om vädret skulle vara dåligt.
Alla förslag är bra. Frågan blir ju snarare vilken typ av träff vi ska ha.
Det brukar inte finns mycket aktiviteter kring en bygdegård då dom mest brukar vara ett stort och tomt hus. Ligger ofta i utkanterna av nån liten by där man får vara glad om det finns ett Konsum och en pizzeria inom ett par kilometer.
Det kan nog ha sin charm om det är det man är ute efter. Själv skulle jag helst se att en träff ägde rum nånstans där det finns möjligheter till att uppleva sevärdheter och nöjen i en stad.
Typ besöka nåt museum på dagen, promenera runt i hamnen, hitta ett trevligt café vid vattnet, avnjuta en smörgås och en kall öl. Bo på en camping, bada, spela minigolf.
Moggy skrev:Själv skulle jag helst se att en träff ägde rum nånstans där det finns möjligheter till att uppleva sevärdheter och nöjen i en stad.
En sådan träff anordnas av torATandet över ett par dagar, annars tycker jag det tråkiga med en sådan träff att det skapas grupper med litet umgänge men knappast något umgänge över gränserna där man lär känna nya människor så som var fallet både i Flottsbro och nu senast i Norrköping.
Min önskan om hur en träff skulle va är att man kommer på plats fredag em och åker hem söndag mitt på dan typ som i Norrköping.Sedan skulle det va som ett schema där fasta punkter som måltider tex skulle va spikade.sedan skulle det finnas akiviteter som var friviliga att delta i och det skulle finnas utrymme för den/dom som vill kliva åt sidan en stund.Man kanske behöver vila en stund från umgänge.Och sedan skulle sovplats anordnas i liknande stil som nu sist i Norrköping.Men hur det skulle genomföras vet jag inte.
Miche skrev:Moggy skrev:Själv skulle jag helst se att en träff ägde rum nånstans där det finns möjligheter till att uppleva sevärdheter och nöjen i en stad.
En sådan träff anordnas av torATandet över ett par dagar, annars tycker jag det tråkiga med en sådan träff att det skapas grupper med litet umgänge men knappast något umgänge över gränserna där man lär känna nya människor så som var fallet både i Flottsbro och nu senast i Norrköping.
Jo, det är sent. Den typer av aktiviteter som jag tänker på funkar ju om man är max 8-10 personer. Ska man vara lika många som vi var i Norrköping så blir det svårt att hitta nåt som alla kan vara med på.
Det är inte helt enkelt att få ihop nåt sånt här...
kullan skrev:Min önskan om hur en träff skulle va är att man kommer på plats fredag em och åker hem söndag mitt på dan typ som i Norrköping.Sedan skulle det va som ett schema där fasta punkter som måltider tex skulle va spikade.sedan skulle det finnas akiviteter som var friviliga att delta i och det skulle finnas utrymme för den/dom som vill kliva åt sidan en stund.Man kanske behöver vila en stund från umgänge.Och sedan skulle sovplats anordnas i liknande stil som nu sist i Norrköping.Men hur det skulle genomföras vet jag inte.
+1
Och vad mig anbelangar får det gärna vara ute i bushen i någon hembygsgård (bara det är smidigt att ta sig dit utan körkort...), där det är lugnt och skönt. Jag klarar under inga omständigheter av att vara social och samtidigt göra aktiviteter i en rörig miljö.
- Tintomara Ariadne
- Anslöt: 2009-03-04
Bump
Tänkte väcka liv i denna tråd igen. Kanske dags att börja fundera om man ska hinna planera något i denna vägen.
Tänkte väcka liv i denna tråd igen. Kanske dags att börja fundera om man ska hinna planera något i denna vägen.
Tintomara Ariadne skrev:Jag klarar under inga omständigheter av att vara social och samtidigt göra aktiviteter i en rörig miljö.
Det är vi minst två om. Vill också ha det lugnt omkring mig om jag ska vara social. Och kunna höra vad folk säger. En shoppinggata i stan funkar inte alls.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
calima skrev:Finns några konkreta planer på en träff i år?
Det var en stor träff i Norrköping i maj. Det blir nog ingen liknande träff förrän tidigast nästa år 2012. Om det ska bli nån alls beror på om någon är intresserad av att hålla i en sådan träff då det krävs planering av mat och sovplats. Vi var drygt 40 st. i Norrköping. Det krävs planering.
calima skrev:Finns några konkreta planer på en träff i år?
Det arrangeras mindre träffar lite då och då!
Nå? Blir det någon stor forumträff 2012, eller? Skål!
/Sheyen och Fenren
/Sheyen och Fenren
Sheyen skrev:Nå? Blir det någon stor forumträff 2012, eller? Skål!
/Sheyen och Fenren
Ni kan ju fixa en. LOL

Det är en så stor grej att dra igång så det är nog ingen som har nåt intresse att göra nåt sånt.
I Norrköping var ju lokalen gratis vilket underlättade det ekonomiska ansvaret, i Flottsbro fick forumägaren gå in och garantera pengar och så vitt jag förstår täcktes inte alla hans utgifter av intäkterna från forumisterna så han fick lägga in en slant själv.
kullan skrev:calima skrev:Finns några konkreta planer på en träff i år?
Det var en stor träff i Norrköping i maj. Det blir nog ingen liknande träff förrän tidigast nästa år 2012. Om det ska bli nån alls beror på om någon är intresserad av att hålla i en sådan träff då det krävs planering av mat och sovplats. Vi var drygt 40 st. i Norrköping. Det krävs planering.
Hon som ordnade träffen i Norrköping ser ut att ha övergett forumet för gott.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07