Onlinedating för aspisar?
61 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Onlinedating för aspisar?
Någon som har provat på detta ett längre tag och kan komma med lite tips och åsikter?
Jag har väl provat halvt om halvt och tycker att det som i verkliga livet är svårt att knyta nya kontakter.
Men när jag väl har tagit tag i det så brukar konversationer fungera och långa.
Det har i 4 fall av ca 15-20 blivit träff med personerna och endast en gång har det blivit något seriösare.
Det svåraste för mig är styra/ändra riktningar på konversationerna.
Samt att hitta tillfälle för när man kan prata om att träffas i verkliga livet.
Samt ge informationen om att man är lite udda än de flesta.
Ville bara skriva av mig lite och få lite åsikter och nya insikter.
Jag har väl provat halvt om halvt och tycker att det som i verkliga livet är svårt att knyta nya kontakter.
Men när jag väl har tagit tag i det så brukar konversationer fungera och långa.
Det har i 4 fall av ca 15-20 blivit träff med personerna och endast en gång har det blivit något seriösare.
Det svåraste för mig är styra/ändra riktningar på konversationerna.
Samt att hitta tillfälle för när man kan prata om att träffas i verkliga livet.
Samt ge informationen om att man är lite udda än de flesta.
Ville bara skriva av mig lite och få lite åsikter och nya insikter.
Re: Onlinedating för aspisar?
Ledtråd: Din signatur skrämmer kanske bort nån..
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Det där var en bättre signatur
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Det finns en engelsk dejtingsida för aspisar.
http://aspieaffection.com/
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
KaosPrinsessa skrev:Det finns en engelsk dejtingsida för aspisar.
Browsar just igenom honorna på sidan. Finns ju en del puddingar trots allt! Man skulle kanske regga sig...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Fördelen för mig är att det är lättare att ta kontakt där. Alla (killar, i alla fall) säger att tjejer på dessa sidor inte själva tar kontakt utan väntar på att killarna ska göra det men det gör inte jag. Självklart skriver jag om någon har en intressant profil. Men då måste den ju vara intressant också och det är inte många som är det. Det går ju inte att skriva "Jaha, vad ska man skriva här då, fråga om det är något" och förvänta sig att någon nappar på det.
Att styra in konversationen på något annat: ja, det är väl helt enkelt att bara ta upp en annan sak och så är det klart? Det som jag tycker är svårt är när och hur man ska berätta om ens svårigheter, om man inte berättar tidigt så känns det lite som att man för personen bakom ljuset men samtidigt så vill man bedömd efter vad man skriver och för sig och inte efter eventuella fördomar.
Att styra in konversationen på något annat: ja, det är väl helt enkelt att bara ta upp en annan sak och så är det klart? Det som jag tycker är svårt är när och hur man ska berätta om ens svårigheter, om man inte berättar tidigt så känns det lite som att man för personen bakom ljuset men samtidigt så vill man bedömd efter vad man skriver och för sig och inte efter eventuella fördomar.
När jag träffade min kille, så började vi med att skämta om hur vi skulle klara av att samtala med varandra utan sprit. Det var en riktigt bra öppning, så om två aspiesar - som vet om varandras diagnos, förstås - träffas, så kan man ju alltid börja med att driva med sig själva:
(OBS! Nedstående konversation kräver en känsla för absurd ironi och självdistans!)
"Jaha, nu sitter vi här, två aspiesar och hur fan ska VI lyckas snacka?"
"Vi är ju fullkomligt asociala, det vet ju alla!"
"För att inte tala om alla vi går runt och mördar."
"Ja, själv har jag bara dräpt tre stycken idag, men jag ska anstränga mig mer imorgon."
(OBS! Nedstående konversation kräver en känsla för absurd ironi och självdistans!)
"Ja, själv har jag bara dräpt tre stycken idag, men jag ska anstränga mig mer imorgon."
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Henkkalexi skrev:När jag träffade min kille, så började vi med att skämta om hur vi skulle klara av att samtala med varandra utan sprit. Det var en riktigt bra öppning, så om två aspiesar - som vet om varandras diagnos, förstås - träffas, så kan man ju alltid börja med att driva med sig själva:
Underbart! En sådan person skulle onekligen plocka massor poäng hos mig i alla fall.
Man kanske ska ta och kolla upp den där sidan inför framtida bruk...
Banzai skrev:Henkkalexi skrev:När jag träffade min kille, så började vi med att skämta om hur vi skulle klara av att samtala med varandra utan sprit. Det var en riktigt bra öppning, så om två aspiesar - som vet om varandras diagnos, förstås - träffas, så kan man ju alltid börja med att driva med sig själva:
Underbart! En sådan person skulle onekligen plocka massor poäng hos mig i alla fall.
Man kanske ska ta och kolla upp den där sidan inför framtida bruk...
Vi träffades via Helgon.se
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Henkkalexi skrev:Vi träffades via Helgon.se
Har varit med där, men liksom alla andra forum jag varit med i så har jag inte passat in.
Jag tänkte snarare på att kolla upp sidan som Kaosprinsessa länkade till.
Den sajten var väldigt bra men finns inte längre, ersattes av funkistorget en sajt det inte går att logga in på.
KKF skrev:Den sajten var väldigt bra men finns inte längre, ersattes av funkistorget en sajt det inte går att logga in på.
Men det finns ju en ruta "Logga in" här: http://www.funkistorget.se/
Eller så gäller inte det gamla lösenordet längre, då klickar man på "Begär nytt lösenord". Eller om inget annat funkar, så klickar man på "Bli medlem gratis!". Har du försöket med allt detta?
Miche skrev:Är Funkistorget samma sak som Funkis.net?
Nej, Funkistorget är dit man omdirigeras om man klickar på din länk till KlubbFH i ditt inlägg ovan. Funkis.net ser mest ut som en nätfiskesida riktad mot Facebook-användare. De skall nog akta sig så att de inte stäms inför tinget av Facebook.
Tror jag avstår från att regga mig vid närmare eftertanke. Man ska inte förekomma på alltför många platser.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
kullan skrev:Det ska finnas en svensk sajt oxå. Typ Aspiesdejten eller nåt sånt.
Du menar nog aspergerkontakt.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
tvilling99 skrev:kullan skrev:Det ska finnas en svensk sajt oxå. Typ Aspiesdejten eller nåt sånt.
Du menar nog aspergerkontakt.
Tack! Det var en som visste vad jag pratade om. Helt korrekt.
Aspergerkontakt är ingen dejtingsajt och det är inte många som är aktiva där numera.
- tvilling99
KrigarSjäl skrev:KaosPrinsessa skrev:Det finns en engelsk dejtingsida för aspisar.
Browsar just igenom honorna på sidan. Finns ju en del puddingar trots allt! Man skulle kanske regga sig...
Går du bara efter utseendet
- tvilling99
Återgå till Att leva som Aspergare