HJÄLP MIG TRAPPA NER SNRI! (Mirtazapin)
30 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Smokescreen skrev:Hm. Det är coolt att du gör så på egen bevåg. Du kan däremot använda dig av andra medle för att lindra symtomen, som med stora mängder fiskojla , eftersom det har kliniskt bevisat höja serotinmängden, liksom det även förbättrar interkraniella blodcirkulationen, är 50ggr mindre antinflammatoriskt än omega6.
I en studie för personer som inte erfarde tillräckligt stora symtom för operation för kronisk smärta, efter whiplash, så var det mer än hälften som efter studien med 4gram epa per dag, slutade med sin vanliga medicinering o valde fiskoljan istället.
Du kan använda dig av lättare naturmedel för att lindra, liksom att du minskar långsamt och lägger till vanor som förbättrar återhämtningen.
Meditation ska du inte underskatta. Ökar multifunktionella hormoner i kroppen som gör mer än dem allra flesta lindrigare läkemedel.
Lär dig om det som du finner releveant eller kan vara något releterat.
Förhoppningsvis hjälper det dig att lindra och snabba på.
Jag experimenterar faktiskt en hel del med omega 3. Under våren nu har jag ätit 6 kapslar eye Q, vilket gav en dramatiskt effekt på både min depression och ångest! Rullgardinen i huvudet började rullas upp för första gången på läääänge. Nu sedan ca 2-3 veckor tillbaks har jag testat att trappa ner eye Q'n till tre kapslar på morgonen, och tar istället även en E-EPA kapsel på kvällen, p.g.a. att jag läst att EPA'n ska vara mer potent vid ASD och depressioner. För mig har det gjort att jag sover bättre, men tycker att ångesten är värre igen, hade ett större välbefinnande på enbart hög dos av eye Q. Är du kunnig på det här ämnet? Kan man överdosera omega 3, eller tror du jag kan testa att ta BÅDE högsta dosen Eye Q plus E-EPA?
I övrigt tar jag även rätt hög dos magnesium som jag tycker hjälper lite mot ångest. Jag äter väldigt nyttigt, tränar, försöker göra en del avslappningsövningar och även yoga när jag hinner. Meditation är jag dålig på att få till, men det kanske vore värt att försöka få rutin på nu under semestern...
Jag tycker att yrseln, dimman i huvudet och liksom "stirrigheten" är det jobbigaste än så länge. Men jag har mindre huvudvärk idag än igår iaf...
- hatschepsut
- Anslöt: 2009-07-27
Slutade "kall kalkon" med Mirtazapin, hur länge kan man...
... förvänta sig utsättningssymptom?
Mår ganska illa, och har ingen aptit.
Moderator: Slog ihop två trådar om utsättning av Mirtazpain
Mår ganska illa, och har ingen aptit.
Moderator: Slog ihop två trådar om utsättning av Mirtazpain
Re: Slutade "kall kalkon" med Mirtazapin, hur länge kan man.
Känns dock redan lite bättre tror jag, efter bara 3-4 dagar utan. Har sovit ganska mkt när det varit drygt.
Jag slutade rakt av med och mådde dåligt i ca en vecka. Yrsel, svettningar och illamående var det för min del mest.
Jag slutade tvärt och kände absolut inte av någonting. Men det är bäst du tar kontakt med din läkare så att det inte händer något obehagligt. Men jag hade inte tagit den i så många år som du kanske tog den i ett år ungefär.
Återgå till Aspergare och vården