När, och på vilket sätt?
3 inlägg
• Sida 1 av 1
När, och på vilket sätt?
När fick du diagnosen Aspergers syndrom, och på vilket sätt har det påverkat dig?
Re: När, och på vilket sätt?
Har inte diagnosen AS, men Autistiskt syndrom (högfungerande), vilket typ är samma sak.
Det enda sätt själva diagnosgivandet har påverkat mig är att jag nu vet att detta inte är nått som kommer gå över, att jag aldrig kommer bli "normal" och passa in. Innan hade jag alltid hoppats på att jag någon gång skulle göra det.
Fick min diagnos i april i år.
Det enda sätt själva diagnosgivandet har påverkat mig är att jag nu vet att detta inte är nått som kommer gå över, att jag aldrig kommer bli "normal" och passa in. Innan hade jag alltid hoppats på att jag någon gång skulle göra det.
Fick min diagnos i april i år.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
När, och på vilket sätt?
I onsdags, fick dock lite förhandsbesked under själva utredningen så jag var förberedd när jag fick min diagnos.
Aspergaren i mig tycker att det är lite häftigt att ha AS. Dessutom skulle jag vilja berätta för alla jag känner om min diagnos, men min förnuftiga fru har berättat för mig att det inte är det smartaste man kan göra.
Aspergaren i mig tycker att det är lite häftigt att ha AS. Dessutom skulle jag vilja berätta för alla jag känner om min diagnos, men min förnuftiga fru har berättat för mig att det inte är det smartaste man kan göra.
- KaptenZoom
- Anslöt: 2011-11-16
Återgå till Att leva som Aspergare