"Killar gör sånt" (lite våldtäkt får man tåla)

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

"Killar gör sånt" (lite våldtäkt får man tåla)

Inläggav Alien » 2011-11-17 5:08:39

För att inte tala om sexuella trakasserier.

En gymnasieelev utsattes för dels våldtäktsförsök, dels våldtäkt av en elev och gick till rektorn:

”Du kan göra en polisanmälan om du vill, dock så är detta inte ett prioriterat fall för att det inte är ett grovt brott som begåtts.” Enligt anmälan säger även rektorn: ”killar gör sånt, man måste vänja sig”.
Annika blir chockad och protesterar. Hon menar att det inte är acceptabelt. Enligt anmälan ska rektorn då ha svarat: ”Nej, det gör det inte, men sådant sker i samhället.”
---
Dagen efter mötet med rektorn polisanmäler Annika övergreppen. Hon börjar sluta sig, undviker lektioner, bussturer och andra tillfällen då hon riskerar att stöta på sin förövare.
Annikas och förövarens klass har ibland gympalektion ihop. Lärarna kommer överens om att meddela Annika när detta sker, ett löfte som bryts.
Annika kontaktar kvinnojouren och får också en kontaktperson hos brottsoffermyndigheten. Hon ber om lov att få stanna hemma från skolan i en månad, och får senare höra av en klasskamrat att en lärare har sagt att Annika själv skapat denna situation och drama.
http://ajour.se/gymnasieelev-blev-valdt ... vanja-sig/

Ja, vilken drama queen, som tar vid sig så av en våldtäkt! :-)040

http://www.thelocal.se/37340/20111114/#

Ärendet är under utredning. Man skulle nästan vilja tro att det är överdrivet, men med tanke på Bjästafallet är det bara alltför troligt. Vilken bild av tjejer (som måste finna sig i våldtäkter) och killar (som tydligen inte kan låta bli att våldta).
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Re: "Killar gör sånt" (lite våldtäkt får man tåla)

Inläggav KrigarSjäl » 2011-11-17 6:16:23

Vad är det för rektor egentligen!?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav marxisten » 2011-11-17 9:54:48

Fy fan. Vad är det för samhälle man lever i. Såna här saker påminner mig alltid om EAK:s sång "Kvinnor, slå tillbaka"-

http://www.youtube.com/watch?v=niD6Mv-BkPU

Ge oss en våldtäcktsman och vi ska stympa honom
Ge oss en pedofil och vi ska stympa honom
Ge oss en kvinnomisshandlare och vi ska nita honom
Ge oss en barnförtryckare och han ska brännas på bål

Nu har vi stått brevid länge nog
och sett äcklen bli frisläppta
Nu är det blundandets tid förbi
nu är det slut på mord och terapi

://: Kvinnor, kvinnor, det är dags att slå tillbaka
Kvinnor, kvinnor, nu ska dom hämnden smaka ://:

Ja, inte fan ska vi fungera
som nån jävla måltavla
och detta samhällets
perversa avarter
Och inte nog med att vi måste
kämpa mot borgar-borgar svinen
vi ska stå över deras
sjuka skapelser
marxisten

Anslöt: 2010-01-12

Inläggav Krake » 2011-11-17 10:07:10

Tyvärr råkar man alltid (ofta i alla fall) illa ut när man pekar på en obekväm sanning. Folk har väldigt svårt för sanningen.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
- Winston Churchill

Tyvärr är svärtan i det citatet alldeles för tydligt i fall som dessa...
Krake

Anslöt: 2010-05-07

Inläggav Miche » 2011-11-17 10:17:22

KrigarSjäl skrev:Vad är det för rektor egentligen!?

Det han gör är fan brottsligt, precis lika brottsligt som präster som tiger om övergrepp och anser att de ska ta hand om problemet internt!
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Banzai » 2011-11-17 11:01:09

Om det som rapporteras stämmer så undrar jag vilken bild rektorn har av män egentligen? Vandrande, tidsinställda bomber som bara väntar på att få våldta någon, eller vad?

Jag tycker tjejen är stark ändå som gjorde en polisanmälan efter det samtalet och det är imponerande att hon orka fortsätta kämpa.
Banzai

Anslöt: 2010-07-21

Inläggav KrigarSjäl » 2011-11-17 11:05:37

Fanskapet till rektor borde också anmälas - och därpå entledigas.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav earlydayminer » 2011-11-17 11:37:19

Riktigt jävla sjukt. Det är den där typen av ledare man ska hålla borta från samhället.
earlydayminer

Anslöt: 2008-03-11

Inläggav Abbreviation » 2011-11-17 14:15:19

Jag är inte chockad. Personer som utsatts för våldtäkt kränks inte bara av förövaren, utan även av samhället som sviker dem med uteblivet stöd. Polisen ifrågasätter (försök komma på ett annat brott där man som offer måste förklara sig, beskriva sina sexuella eskapader, etc), vännerna misstror, sjukvårdspersonalen hanterar en hänsynslöst. Det är så det ser ut men det är INTE så det måste se ut.

Tips: http://stfuhypocrisy.tumblr.com/post/73 ... sault-tale
http://www.rapecrisisscotland.org.uk/workspace/uploads/files/rcs[topten]posta4fin.jpg

Moderator: Gjorde bildlänken klickbar (gäller även den kommenterade länken i nästa inlägg).
Abbreviation

Anslöt: 2010-10-15

Inläggav segdeg » 2011-11-17 16:26:50

Abbreviation skrev:Jag är inte chockad. Personer som utsatts för våldtäkt kränks inte bara av förövaren, utan även av samhället som sviker dem med uteblivet stöd. Polisen ifrågasätter (försök komma på ett annat brott där man som offer måste förklara sig, beskriva sina sexuella eskapader, etc), vännerna misstror, sjukvårdspersonalen hanterar en hänsynslöst. Det är så det ser ut men det är INTE så det måste se ut.

Tips: http://stfuhypocrisy.tumblr.com/post/73 ... sault-tale
http://www.rapecrisisscotland.org.uk/workspace/uploads/files/rcs[topten]posta4fin.jpg

Fördjävligt är bara förnamnet... på det som är ett så sjukt normaliserat tillstånd av handlingsförlamning, trots att det nu gått en ansenlig tid se'n Magnus ladulås försökte stärka Kvinnofridslagen så fortsätter övergrepp, våldtäkt, misshandel såväl fysisk som psykisk, diskriminering m.m vara en vardagsmenu bestående av en dagens rätt som vi får serverad, bara att betala priset av en minskad mänsklighet, förtvinad närvaro och krympt närhet...

Vet inte vad det blev av de morska Norrlänningarna som efter Haga-mannens terror gick Man ur huset och ställde ett upprop på dagordningen, för att vi män skulle ta vårt ansvar då det är våra Mödrar Systrar Döttrar och inte att förglömma även våra far och mormödrar...som så hänsynslöst blir utlämnade i ett så satans patriarkaliskt Våld :-)Raging

Varje Hotad Kvinna är och förblir ett mot mitt klena förstånd, har så sällan kunnat ingripa i tid, men nu börjar tålamodet vara ett minne blott, vet inte längre om jag skall tänka efter före...

Uppfostrad med det på den tiden (50 år sen) självklara att inte bruka våld mot Tjejerna oavsett hur tetiga de kunde vara men, dubbeleggat var att på den tiden var inte en Kvinnas nej ett nej, det var nå't som så förödmjukande skulle tolkas...ett nej var aldrig tydligt ett Nej nu är det nog.

Dagens manliga förebilder finns, men...

Rättsrötan hos lagstiftare en evig visa av att inte vilja se.

Själv en liten rädd fjant... men som naivt glömmer det när jag möter våldsverkare och släpper fram en betydligt mer psykopatisk (PTSD skall det vara när jag handlar och inte tänker) varelse, tänker ibland att det skulle kunna kosta mig mina sista år...men livet saknar mening när jag riskerar att förälska mig i en Kvinna med så många ärr och svårläkta sår utförda av mitt eget kön, -Ja störd är min tillvaro...orkar faan inte med putslustiga skämt från manliga bekanta, svårt med att höra och läsa allt jävelstyg som vi män utsätter kvinnor och barn för (inte att glömma de under vårt eget ansvar utsatta djuren).

Nog med självömkan nu... Tycker det blir mest tråkigt för de som jag tänker drabba med mitt raseri, vill faktiskt se minen på den som berövat mig mina försök till närhet med den Kvinna som förlorat sin Kvinnofrid. (så tokigt är det att vara ensam man, att man knappt kan låta ett barn klappa Hunden utan att bli rädd för vad andra kan få det till) Det är synd om människan...

Mvh segdeg
segdeg

Anslöt: 2010-12-25

Inläggav segdeg » 2011-11-18 1:46:29

Svårt att släppa det...som jag vet så lite om...men efter att läst i länkar, pappersmedia, och vad de på flashback alltid kommer fram till, dvs om det inte var en fullbordad och med rått våld utförd penetreringsvåldtäkt, så var det nog inte ens ett övergrepp och bevisbördan ...tillfaller den som inte har vett att hålla käft.

Blev så upprörd av det här (egentligen utan nå'n rationell anledning, då jag inte vet vad som hänt, eller känner den som är utsatt för att inte bli tagen på allvar) att mitt förakt skoningslöst kommer förkorta reproduktionsförmågan på nå'n vem som helst som tar sig rätten till övergrepp, jag märker knappt att jag själv förvandlas till en våldsverkare, har tidigare avstyrt överfall med fredliga medel(skrämt förövare, peddon och sk "oförargliga" blottare även lagt mig i vid hot och ofredanden) men...om inte skolor, arbetsplatser, institutioner m.m utvecklas till dem trygga miljöer det borde vara så tror iaf jag att mörkertalet i hemmen och dess närområden kommer att öka.

När jag växte upp för femtio år sedan, och det kom fram att nå'n liten tjej hade blivit "utnyttjad" så blev det Anstalt...för tjejen!!! Skam och Skuld sägandes så tycks det inte ändrats till det bättre...Kapten Klänning såg ju till att hämta sina offer på bl.a Anstalter, kanske nå'n av Caremas?

"Killar gör sånt" fy faen?... Tjejer också, om vi då talar om harmlösa upptäckarlekar där parterna är jämbördigt delaktiga och utan gränsöverträdelser, vilket det inte alltid var...
ojämlikt och orättvist var tjejernas lott att vara för lättillgängliga, rent av promiskuösa jämfört med oss naturligt kåta killar, som inte ens dåtidens sexualundervisning hade annat lära ut, än att vi skulle ta oss i akt så att vi inte drabbades av "drypar'n" eller ofrivilligt faderskap, ofrivilligt som en omskrivning för oansvarigt och oförsvarligt.

Vet inte, men tror att att varje hot mot kvinnor och barns hälsa, börjat tära på de begränsade resurser av mitt förstånd som skulle vara bra att ha, till annat än å hata, men just nu känner jag stark avsky för alla maktmissbrukare, de får vara hur anabola de vill...
men inte göra mer skada.

Mvh segdeg

Bortse från mitt tidigare inlägg som var oläsligare än det här
segdeg

Anslöt: 2010-12-25

Inläggav Bjäbbmonstret » 2011-11-18 2:53:02

Sunt att du är upprörd Segdeg!
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Inläggav Pemer » 2011-11-19 4:00:30

Vilken tur för den där rektorn att folk som tycker våldtäkt är avskyvärt i allmänhet själva är fridsamma icke-våldsverkare...

Undrar om inte rektorn i fråga har fått för lite stryk under sin uppväxt. Alternativt för mycket.

Jag har i varje fall ett autismspektrumtillstånd. Vad har hon (ja, det är en kvinna!!!) för störning??!??!??
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-19 11:35:06

Jag undrar vad rektorn skulle gilla att bli straffknullad med grovsalt?

Jag beslöt nämligen nyss att det är "sådant som AS-bögar gör mot rektorer då och då." :-)Raging
Henkkalexi
Inaktiv

Anslöt: 2011-05-17

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in