behöver tips om att semestra i vintersverige
3 inlägg
• Sida 1 av 1
behöver tips om att semestra i vintersverige
Hej
jag och min man har inte haft tid att fara på vår bröllopsresa än och på sommaren kommer vi nog inte ha tid (min man sommarjobbar och en veckas ledighet kostar mkt då) vi hade tänkt bila neråt från umeå via blandannat övik och sundsvall för att köra inåt land just före stockholm och fara norrut efter vägen som går via blandannat östersund.
nån som vet nått man kan göra efter vägen som inte är
Shopping
extremt turistigt/mkt människor
inte för långt från civilisationen (dvs inte dagslånga vandringsturer max 3 timmars vandring)
nått med sport (tex vi vill inte se en holey match)
inte heller tex spa som man lika gärna kan fara till i närheten m.m.)
men gärna:
natur (tex skuleberget)
lätt avslappning (tex paradisbadet)
kunskap (tex museum el liknande)
eller tex besök på div gårdar med tex lantraser el liknande (dvs inte en vanlig bondgård det kan vi fara till när vi vill utan lite mer alternativa bondgårdar)
jag tänkte om ni bor i en stad ungefär efter vår "färd" så kanske ni vet nått man kan göra i den staden
tack på förhand
jag och min man har inte haft tid att fara på vår bröllopsresa än och på sommaren kommer vi nog inte ha tid (min man sommarjobbar och en veckas ledighet kostar mkt då) vi hade tänkt bila neråt från umeå via blandannat övik och sundsvall för att köra inåt land just före stockholm och fara norrut efter vägen som går via blandannat östersund.
nån som vet nått man kan göra efter vägen som inte är
Shopping
extremt turistigt/mkt människor
inte för långt från civilisationen (dvs inte dagslånga vandringsturer max 3 timmars vandring)
nått med sport (tex vi vill inte se en holey match)
inte heller tex spa som man lika gärna kan fara till i närheten m.m.)
men gärna:
natur (tex skuleberget)
lätt avslappning (tex paradisbadet)
kunskap (tex museum el liknande)
eller tex besök på div gårdar med tex lantraser el liknande (dvs inte en vanlig bondgård det kan vi fara till när vi vill utan lite mer alternativa bondgårdar)
jag tänkte om ni bor i en stad ungefär efter vår "färd" så kanske ni vet nått man kan göra i den staden
tack på förhand
Re: behöver tips om att semestra i vintersverige
vi har gjort en helomvändning och bestämt oss för att fara till gotland på vårkanten innan sommarjobb och odlingen börjar.
så tips om vad man kan göra på gotland april-maj nångång skulle uppskattas
så tips om vad man kan göra på gotland april-maj nångång skulle uppskattas
Re: behöver tips om att semestra i vintersverige
Hej på Gotland är väll nästan Lumelundagrottan ett måste även om det säkert kryllar utav turister. Men kanske är lugnt då ni ska åka. Annars finns det ju massa gamla kastal som är försvarstorn från medeltiden som skulle skydda lokalbefolkningen. Så finns det fästningar från krimkriget uppe vid fårösund. Och massa bunkrar från andra världskriget och kalla kriget om ni är intresserade utav det.
När det gäller natur och kultur kryllar det utav det över hela Gottland deras fauna är tydligen unik pga deras berggrund är rik på kalk. raukarna vid kusten är kända dom med. Gotland är även känt för sina många medeltidskyrkor som är ganska unika genom att vara väldigt påkostade.
När det gäller natur och kultur kryllar det utav det över hela Gottland deras fauna är tydligen unik pga deras berggrund är rik på kalk. raukarna vid kusten är kända dom med. Gotland är även känt för sina många medeltidskyrkor som är ganska unika genom att vara väldigt påkostade.