Annat funktionshinder/handikapp utöver Asperger (Omröstning)
107 inlägg
• Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Självdiagnosticerad narcissistisk personlighetsstörning
Senast redigerad av Mördarsnigel 2011-05-04 10:28:58, redigerad totalt 1 gång.
- Mördarsnigel
- Anslöt: 2007-11-30
Sammy skrev:jag har hypermobilitetsyndrom, det gör att jag har överflexibla leder. det är inget positivt och det gör att jag har en motorik på en 3-årings nivå ungefär.
det är visst väldigt vanligt bland aspergare och det är antagligen därför så många aspies har så dålig motorik.
Jag med... Vilket för mig innebär värk och smärtor, muskelinflammationer och deltidsrullstolsburen. (Men det kanske jag redan sagt tidigare i denna tråd eller annorstädes, och då ber jag om ursäkt för upprepningen)
Senast redigerad av pH 2011-05-04 10:28:58, redigerad totalt 1 gång.
Ett svar
kille skrev:ca 30 st har läst i tråden och ingen har svarat, imponerande
Har läst din fråga och även att ingen har svarat vilket jag tycker är dåligt stil! Därför tänker jag svara. Nej, jag tro inte att jag har något annat en As, men man kan ju inte vara helt säkert.
Senast redigerad av einefrau1 2011-05-04 10:28:58, redigerad totalt 1 gång.
Ja känner en kille i djungeln
, han GORilla ..
Nä, skämt å sido, jag har enbart As.
Hur vanligt är det med multipla diagnoser , vet nån ?
Nä, skämt å sido, jag har enbart As.
Hur vanligt är det med multipla diagnoser , vet nån ?
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 10:28:58, redigerad totalt 1 gång.
Andra diagnoser än Asperger?
Vet att det finns en del här som inte har en officiellt ställd AS_diagnos. Jag undrar om ni har andra diagnoser?
I mitt fall har jag blivit utredd för Asperger (dock inte på det mesta grundlägggande sättet) och fick resultatet att jag "Har starka drag av Asperger", men eftersom min barndomshistoria inte klockrent kunde stryka dessa drag så kunde jag inte får ngn diagnos. Har alltid haft autistiska drag, sedan jag föddes, men inte haft tydliga specialintressen eller motoriska problem, så jag tror väl att det delvis föll på det.
Jag resonerar dock så att eftersom jag har så starka drag av Asperger idag (det var inget som hon sa att jag "föll" på nu som vuxen när det gäller diagnoskriterierna) och det är inget som uppkommer med åren, så drar jag slutsatsen att jag med all sannoliket har AS.
Nåja, istället har jag förärats diagnoserna bipolär II, borderline och har ganska genomgående ångestproblematik (jag tror att jag skulle kunna få diagnosen GAD om jag ställde frågan). Det intressanta med dessa diagnoser är att det inte helt sällan kan vara diagnoser som ställs på just kvinnor/tjejer trots att de egentligan har Asperger som grundproblematik.
I de fallen kan det ju bli svårt vid behandling, av t.ex. borderline, finns den en annan grundproblematik kanske inte målbilden med terapin kan vara samma som för de utan de problemen.
I dagsläget äter jag Lamotrigin för BP och ska snart börja DBT-terapi för borderline, just nu går jag på samtal 1gg/v med en skötare.
Vore roligt att höra från andra med kanske liknande erfarenheter
Jag tror inte att jag är ensam?!
Moderator: Slog ihop med liknande tråd.
I mitt fall har jag blivit utredd för Asperger (dock inte på det mesta grundlägggande sättet) och fick resultatet att jag "Har starka drag av Asperger", men eftersom min barndomshistoria inte klockrent kunde stryka dessa drag så kunde jag inte får ngn diagnos. Har alltid haft autistiska drag, sedan jag föddes, men inte haft tydliga specialintressen eller motoriska problem, så jag tror väl att det delvis föll på det.
Jag resonerar dock så att eftersom jag har så starka drag av Asperger idag (det var inget som hon sa att jag "föll" på nu som vuxen när det gäller diagnoskriterierna) och det är inget som uppkommer med åren, så drar jag slutsatsen att jag med all sannoliket har AS.
Nåja, istället har jag förärats diagnoserna bipolär II, borderline och har ganska genomgående ångestproblematik (jag tror att jag skulle kunna få diagnosen GAD om jag ställde frågan). Det intressanta med dessa diagnoser är att det inte helt sällan kan vara diagnoser som ställs på just kvinnor/tjejer trots att de egentligan har Asperger som grundproblematik.
I de fallen kan det ju bli svårt vid behandling, av t.ex. borderline, finns den en annan grundproblematik kanske inte målbilden med terapin kan vara samma som för de utan de problemen.
I dagsläget äter jag Lamotrigin för BP och ska snart börja DBT-terapi för borderline, just nu går jag på samtal 1gg/v med en skötare.
Vore roligt att höra från andra med kanske liknande erfarenheter
Jag tror inte att jag är ensam?!
Moderator: Slog ihop med liknande tråd.
Re: Andra diagnoser än Asperger?
indra76 skrev:Vet att det finns en del här som inte har en officiellt ställd AS_diagnos. Jag undrar om ni har andra diagnoser?
Liknande ämne:
post510903.html#p510903
Re: Andra diagnoser än Asperger?
Snacket om att man ska prata rent tidigt har ställt till det för en del, jag fick diagnosen trots att jag fick gå hos logoped vid 6 års ålder (det har visat sig i efterhand vad problemet var, mitt tungband var för kort), andra har fysiska problem som orsakar orent tal (polyper, halsmandlar osv) vilket jag vet har stoppat AS-diagnos.
När det fysiska handikappet eliminerats (ofta genom operation) så har dessa barn inga problem med talet.
När det fysiska handikappet eliminerats (ofta genom operation) så har dessa barn inga problem med talet.
Återgå till Aspergare och vården