Starka känslor för främmande
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Starka känslor för främmande
Så fort jag hittar någon på en dejtingtjänst som är attraktiv och delar intresse så får jag oftast starka känslor för personen väldigt snabbt.
Jag gissar på att det är manipulerade känslor, att jag bygger upp personer från informationen de har lagt upp. Men jag vet inte hur jag ska sluta med det.
Någon som känner igen sig och har tips?
Jag gissar på att det är manipulerade känslor, att jag bygger upp personer från informationen de har lagt upp. Men jag vet inte hur jag ska sluta med det.
Re: Starka känslor för främmande
Känner igen mig. Försök bli mer cynisk och se dom som troliga lögnare och svin och idioter.
Re: Starka känslor för främmande
snyft skrev:Så fort jag hittar någon på en dejtingtjänst som är attraktiv och delar intresse så får jag oftast starka känslor för personen väldigt snabbt.
Mja, när jag var yngre kunde jag förälska mig på väldigt lite input och projicera alla möjliga fantasier på föremålet, som hade väldigt lite att göra med hur den personen var på riktigt. Detta tror jag är helt normalt för de flesta i tonåren, men att denna tendens dämpas med år och erfarenhet. Men om man är väldigt behövande och inte så erfaren kanske den tendensen kvarstår längre.
Och om man är dessutom är seriöst lagd och emotionellt lättstimulerad så är det lättare att man utvecklar starka känslor och att det blir mer allvarligt för en själv, än det skulle bli för en 'vanlig' person. Vilket också kan innebära att man blir en mer hängiven och trogen partner om man får till det, men just på själva dejtingstadiet kan det ställa till problem både för en själv och för den man börjar känna starkt för eftersom det inte anses normalt att göra det innan man ens haft kontakt.
Återgå till Att leva som Aspergare