Bildstorlek
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Re: Bildstorlek
Varför ska det va så krångligt att få in bilderna på trådarna? Det är alldeles för krångligt för mig.
Dagobert skrev:kullan, jag har för mig att du postade en bild på dig själv i kommentera-tråden.
Japp! Men jag skulle posta en bild på ett alster och det gick inte. Ändå gjorde jag som jag gjorde med bilden jag postade.
Den postade du väl före forumkraschen, va? Då kunde man posta större bilder tror jag. Står det att den nya bilden är för stor?
Dagobert skrev:Den postade du väl före forumkraschen, va? Då kunde man posta större bilder tror jag. Står det att den nya bilden är för stor?
Ja så står det. Men när var kraschen? Det har väl inte varit nån under den tiden jag har varit här. Det är väl 3 mån. sen jag postade bilden.
Är den för stor så får du nog krympa den i nåt bildprogram eller ladda upp den:
Klicka först på Förhandsgranska. Då står det Ladda upp en bilaga längst ner.
Bifoga bilden.
Klicka på Placera inom inlägget.
Nu ska den finnas i inlägget, det ska stå typ [attachment=0 ]nånting.jpg[/attachment]
Klicka först på Förhandsgranska. Då står det Ladda upp en bilaga längst ner.
Bifoga bilden.
Klicka på Placera inom inlägget.
Nu ska den finnas i inlägget, det ska stå typ [attachment=0 ]nånting.jpg[/attachment]
Har fått höra att mina bilder är för stora för att laddas upp. Jag löste det genom att posta en länk till dem istället.
Moderator:
Jag kan hjälpa till att lägga upp bilderna på forumet om så önskas, jag har bra verktyg för att anpassa bilderna till godkänt format och jag låter dessutom originalbilden finnas kvar så att den kommer fram då man klickar på bilden i inlägget.
Jag kan hjälpa till att lägga upp bilderna på forumet om så önskas, jag har bra verktyg för att anpassa bilderna till godkänt format och jag låter dessutom originalbilden finnas kvar så att den kommer fram då man klickar på bilden i inlägget.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter