Snälla hjälp
35 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Snälla hjälp
kullan skrev:Dunderbar skrev:Jag tycker synd om den här killen.
Här skriver han att han mår dåligt och hela hans text är litet av ett stort rop på hjälp.
Många av de svar han får...är mer eller mindre påhopp på det han skrev.
Om han nu känner som han skriver....varför inte stötta honom istället, för att klanka ner på hans språk, att han skriver det ena eller andra?
Jag känner själv igen mig i det här med att försöka leva upp till sin diagnos... för mig tror jag att det var ett steg i att acceptera sig själv med den diagnos man har fått.
Jobbig tid, men jag är glad att jag fick uppleva det, jag lärde mig massor.
Till den här killen som skrev detta..
Jag tycker dina föräldrar borde läsa på mer om Asperger och kanske lyssna mer på dig.
De älskar dig och vill ditt bästa, men de verkar ha missat att DU vet vad du mår bra av.
Lycka till och sköt om dig!!
Förbannat bra skrivet. Det är som vanligt att detaljfixeringen när det gäller språkhanteringen är det viktigaste och inte innehållet. Fan läs hela texten så fattar man ju. Vad spelar nåt stavfel för roll? Och genom att haka upp er på det så visar ju ni att bilden av att vi är freeks stämmer.
Det är inte några stavfel det är på en nivå som gör det hela svårförståeligt. Det är dessutom underligt med så olika nivåer på språkhanteringen i samma text.
Dessutom ger stora delar av texten intryck av att vara en dålig översättning med tanke på meningsbyggnaden.
Antingen driver han med oss eller så han råkat extremt illa ut i systemet.
Freak kan du vara själv förresten.
- VeganGeekGirl
- Anslöt: 2010-04-03
VeganGeekGirl skrev:kullan skrev:Dunderbar skrev:Jag tycker synd om den här killen.
Här skriver han att han mår dåligt och hela hans text är litet av ett stort rop på hjälp.
Många av de svar han får...är mer eller mindre påhopp på det han skrev.
Om han nu känner som han skriver....varför inte stötta honom istället, för att klanka ner på hans språk, att han skriver det ena eller andra?
Jag känner själv igen mig i det här med att försöka leva upp till sin diagnos... för mig tror jag att det var ett steg i att acceptera sig själv med den diagnos man har fått.
Jobbig tid, men jag är glad att jag fick uppleva det, jag lärde mig massor.
Till den här killen som skrev detta..
Jag tycker dina föräldrar borde läsa på mer om Asperger och kanske lyssna mer på dig.
De älskar dig och vill ditt bästa, men de verkar ha missat att DU vet vad du mår bra av.
Lycka till och sköt om dig!!
Förbannat bra skrivet. Det är som vanligt att detaljfixeringen när det gäller språkhanteringen är det viktigaste och inte innehållet. Fan läs hela texten så fattar man ju. Vad spelar nåt stavfel för roll? Och genom att haka upp er på det så visar ju ni att bilden av att vi är freeks stämmer.
Det är inte några stavfel det är på en nivå som gör det hela svårförståeligt. Det är dessutom underligt med så olika nivåer på språkhanteringen i samma text.
Dessutom ger stora delar av texten intryck av att vara en dålig översättning med tanke på meningsbyggnaden.
Antingen driver han med oss eller så han råkat extremt illa ut i systemet.
Freak kan du vara själv förresten.
Är det min text du hoppar på?
Dunderbar skrev:Är det min text du hoppar på?
Nej dels hoppar jag inte på, jag påtalar varför jag misstror den ursprungliga texten. Dels vänder jag mig till Kullan. Den sista delen var nog inte nödvändig men det irriterar mig att bli kallad freak för att reagera på det underliga språket som påminnner om en halvdan översättning.
Men nu ger jag upp det är inget jag kan göra här mer utan ska gå till någon annan post.
Om du undrar varför jag bara har kvar det citatet så är det för att det blev fler citat än forumet tillåter mig posta på en gång annars.
- VeganGeekGirl
- Anslöt: 2010-04-03
Aha, då är jag med.
I och med att du hade med min text, så trodde jag att det var min text du syftade på.
Men nu förstår jag.
Tog nästan lite illa upp, men det var tur att jag frågade och jag är tacksam för svaret.
I och med att du hade med min text, så trodde jag att det var min text du syftade på.
Men nu förstår jag.
Tog nästan lite illa upp, men det var tur att jag frågade och jag är tacksam för svaret.
VeganGeekGirl skrev:Nej dels hoppar jag inte på, jag påtalar varför jag misstror den ursprungliga texten. Dels jag vänder jag mig till Kullan. Den sista delen var nog inte nödvändig men det irriterar mig att bli kallad freak för att reagera på det underliga språket som påminnner om en halvdan översättning.
Men nu ger jag upp det är inget jag kan göra här mer utan ska gå till någon annan post.
Om du undrar varför jag bara har kvar det citatet så är det för att det blev fler citat än forumet tillåter mig posta på en gång annars.
Nå, en sak att bli kallad freak för vad man reagerar på. Men typen kallar ju alla med AS freaks och väntar sig hjälp av oss. Sedan börjar folk försvara det beteendet ännu till på köpet
Håller annars med. De som envisas med att kalla andra freaks kan vara det själva. Som man ropar i skogen får man svar.
Om andra tycker man är ett freak eller inte spelar ju ingen som helst roll.
Det enda viktiga är att man tycker om sig själv.
Dunderbar skrev:Om andra tycker man är ett freak eller inte spelar ju ingen som helst roll.
Men jag tycker inte om att någon jag betraktat som min vän plötsligt hittar på att kalla mig freak för att jag ogillar WolfHaileys attityd.
Både jag och min sambo kallar oss själva för freaks, men med betydelsen: udda och stolta
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Hellre ett freak och ha roligt i livet, än att försöka vara "normal" och ha tråkigt
Återgå till Att leva som Aspergare