Styrketräning - inspirationstråd
Re: Styrketräning - inspirationstråd
Magen kör jag när jag tycker på bara. Måste bli oftare. F-n!!!!!!
Hehe
Så j-vla skönt när man tränat tungt i 50 minuter. Helt genomsvett och lite flåsandes. Älskar det!!!
Hehe
Så j-vla skönt när man tränat tungt i 50 minuter. Helt genomsvett och lite flåsandes. Älskar det!!!
gaah jag msåte verkligen börja träna igen, jag har ju ett gym i garaget (fria vikter inte nån maskinskit) och jag använder det inte
funderar på att helt enkelt göra korta men många pass så man har 2 muskelgrupper varje dag och kör varje dag så att det blir en vana (man har ju alltid dagar då man inte kan/orkar så vilodagar blir det ju ändå)
typ
dag 1: (ben), rygg, axlar (har problem med höft/knä så jag kan inte göra nån riktig benövning den enda jag klara är löjligt lätt marklyft, klarar inte ens av benböj utan vikt)
dag 2: bröst, triceps
dag 3: mage, biceps
dag 4: vila el som dag 1
tror ni det skulle funka, jag vill få nån slags rutin i det som sagt
funderar på att helt enkelt göra korta men många pass så man har 2 muskelgrupper varje dag och kör varje dag så att det blir en vana (man har ju alltid dagar då man inte kan/orkar så vilodagar blir det ju ändå)
typ
dag 1: (ben), rygg, axlar (har problem med höft/knä så jag kan inte göra nån riktig benövning den enda jag klara är löjligt lätt marklyft, klarar inte ens av benböj utan vikt)
rapchic skrev:gaah jag msåte verkligen börja träna igen, jag har ju ett gym i garaget (fria vikter inte nån maskinskit) och jag använder det inte
typ
Det kan funka. Men du behöver vila den 4:e dagen alltid nog. Musklerna växer under vila. Vila är viktigt.
treeman skrev:
Det kan funka. Men du behöver vila den 4:e dagen alltid nog. Musklerna växer under vila. Vila är viktigt.
jo jag vet att musklerna växer under vila, men jag tänkte att ifall jag tex fått flytta på dag 2 tex pga att jag var tvungen att fara in till stan så jag inte hann träna kan jag ha dag 1 efter dag 3 tex. därför hade jag dag1 som alternativ att göra på dag 4
tänkte mest om folk gjort liknande för att få struktur så att man får ändan ur vagnen nån gång och börjar
rapchic skrev:jo jag vet att musklerna växer under vila, men jag tänkte att ifall jag tex fått flytta på dag 2 tex pga att jag var tvungen att fara in till stan så jag inte hann träna kan jag ha dag 1 efter dag 3 tex. därför hade jag dag1 som alternativ att göra på dag 4
tänkte mest om folk gjort liknande för att få struktur så att man får ändan ur vagnen nån gång och börjar
Det kan du ha. Det är bra att bryta schemat ibland vad jag läst också. Kroppen ska inte vänja sig vid nåt under en längre period. Man ska ha varierad träning.
Själv kör jag ju 4-dagars schema (står ovanför men), och det funkar bra. Det blir rutin av det.
treeman skrev:
Det kan du ha. Det är bra att bryta schemat ibland vad jag läst också. Kroppen ska inte vänja sig vid nåt under en längre period. Man ska ha varierad träning.
Själv kör jag ju 4-dagars schema (står ovanför men), och det funkar bra. Det blir rutin av det.
jo jag vet man man kan ju variera övningar eller set/reps/vikt. tex brukade min man tidigare köra 5 set med max 5 reps/set (tills man inte kan mer men kan man mer än 5 reps så ökar man vikten nästa reps) i 3-4veckor, sen 3 set m ca 10 reps/set, sen explosiv (lika som förra i reps/set men lägre vikt så man kan köra explosivt)
så man behöver ju inte byta dagar bara för att man varierar sig.
+ med fria vikter finns det ju hur många övningar som helst att göra.
rapchic skrev:jo jag vet man man kan ju variera övningar eller set/reps/vikt. tex brukade min man tidigare köra 5 set med max 5 reps/set (tills man inte kan mer men kan man mer än 5 reps så ökar man vikten nästa reps) i 3-4veckor, sen 3 set m ca 10 reps/set, sen explosiv (lika som förra i reps/set men lägre vikt så man kan köra explosivt)
så man behöver ju inte byta dagar bara för att man varierar sig.
+ med fria vikter finns det ju hur många övningar som helst att göra.
Japp bara att köra på hårt.
Idag börjar jag min deff. Ska gå ner 5-15kg i fett den närmaste tiden. Kommer ligga på 1700 kcal om dagen. Köra 60 min morgonpromenad och styrketräning som vanligt fast med ca 6 repetitioner i varje set.
Målet är att gå ner 1kg i veckan och det ska jag klara. Optimalt är 0.5kg om man inte vill förlora muskler alls men jag är otålig. Trött på min j-vlä putmage. Fyf-n!
1700 kcal
Grönt te
Kaffe
Vitlök
Lök
Peppar
6-pack på magen here I come!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Målet är att gå ner 1kg i veckan och det ska jag klara. Optimalt är 0.5kg om man inte vill förlora muskler alls men jag är otålig. Trött på min j-vlä putmage. Fyf-n!
1700 kcal
Grönt te
Kaffe
Vitlök
Lök
Peppar
6-pack på magen here I come!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Såg en del "defftips" på denna sidan, verkar rätt vettig.
Låter som en myt faktiskt.treeman skrev:Kroppen ska inte vänja sig vid nåt under en längre period. Man ska ha varierad träning.
Parvlon skrev:Såg en del "defftips" på denna sidan, verkar rätt vettig.
Intressant sida.
Parvlon skrev:Låter som en myt faktiskt.treeman skrev:Kroppen ska inte vänja sig vid nåt under en längre period. Man ska ha varierad träning.
Jo det kan vara så. Har tänkt på det men jag tror jag varierar min träning ifall det nu råkar vara sant.
Parvlon skrev:Såg en del "defftips" på denna sidan, verkar rätt vettig.Låter som en myt faktiskt.treeman skrev:Kroppen ska inte vänja sig vid nåt under en längre period. Man ska ha varierad träning.
kanske inte på ett sätt, om man inte varierar träningen så kanske man blir less och inte ökar vikterna nog = träningsplatå
så det kan vara sant men inte på det sättet du tänker
själv vill jag variera för jag vill ha så många olika slags "styrka" både vanlig råstyrka, funktionell styrka, explosiv styrka, lite segstyrka också så därför tänker jag variera
körde första passet igår, hadre tänkt göra 3 övningar/ muskelgrupp eftersom jag bara kör 2 muskelgrupper/gång men pga dålig fantasi + brist på hantlar så blev det bara 2 på axlar (vi har nyss gett bort 1 av våra hantlar i födelsedagspresent med tanke på att köpa en ny men vi har inte hunnit )
körde skitlätt för att vänja leder m.m. men kommer nog öka ganska snart
rapchic skrev:körde första passet igår, hadre tänkt göra 3 övningar/ muskelgrupp eftersom jag bara kör 2 muskelgrupper/gång men pga dålig fantasi + brist på hantlar så blev det bara 2 på axlar (vi har nyss gett bort 1 av våra hantlar i födelsedagspresent med tanke på att köpa en ny men vi har inte hunnit )
körde skitlätt för att vänja leder m.m. men kommer nog öka ganska snart
Bra du är på gång!
@treeman: massa vettigt på den sidan. B.la står det om bicepsträning och myten om variation.
Jo, i början är det nog ofta mycket teknik som gör att man ökar fort.
Nu hittar du ju bara på, det kan lika gärna vara tvärtom. Påståendet är en myt för mig tills jag får se bevis.rapchic skrev:kanske inte på ett sätt, om man inte varierar träningen så kanske man blir less och inte ökar vikterna nog = träningsplatåså det kan vara sant men inte på det sättet du tänker
Har oxå gett bort en hantel eller jag kanske fick en flaska whiskey.. Ska nog skaffa nytt snart, bor flera mil från närmaste gym/simhall och börjar bli rätt seg.rapchic skrev:själv vill jag variera för jag vill ha så många olika slags "styrka" både vanlig råstyrka, funktionell styrka, explosiv styrka, lite segstyrka också så därför tänker jag variera
körde första passet igår, hadre tänkt göra 3 övningar/ muskelgrupp eftersom jag bara kör 2 muskelgrupper/gång men pga dålig fantasi + brist på hantlar så blev det bara 2 på axlar (vi har nyss gett bort 1 av våra hantlar i födelsedagspresent med tanke på att köpa en ny men vi har inte hunnit )
Jo, i början är det nog ofta mycket teknik som gör att man ökar fort.
Parvlon skrev:@treeman: massa vettigt på den sidan. B.la står det om bicepsträning och myten om variation.Nu hittar du ju bara på, det kan lika gärna vara tvärtom. Påståendet är en myt för mig tills jag får se bevis.rapchic skrev:kanske inte på ett sätt, om man inte varierar träningen så kanske man blir less och inte ökar vikterna nog = träningsplatåså det kan vara sant men inte på det sättet du tänker
---klipp---.
hittar på? det är en teori som kanske stämmer för vissa. för hur mkt man utveklas har ju i slutändan med att göra hur mkt man anstränger sig. att man kan bli uttråkad och därigenom anstränga sig mindre låter inte så helt otroligt. har blandannat hänt mig
Möjligt men man kan ju se all fysisk aktivitet som träning. En del gillar att gå samma väg till affären varje gång och andra tar omvägar för att "titta på naturen". Man kan ju med fördel ta i så mycket man kan om man vill bygga muskler så då tror jag inte variation i övningarna känns särskilt intressanta att tänka på. Beviset jag tror de flesta inbillar sig finns med sådana påståenden om att kroppen behöver variation är att musklerna har nån typ av minne som gör att de inte utvecklas lika mycket annars, kanske har fel.. Länge sedan jag gymmade iofs men jag tror att en viktig sak som fattades för mig var just motivation. Vet att jag tyckte folks upplägg verkade väldigt röriga. Sen har jag egentligen alltid tyckt att det ser dumt ut att cykla inomhus och lyfta vikter medan man tittar sig i spegeln. Fast finns ju konstigare saker folk gör så. Andra saker jag lyckats längre tid med har inte sällan varit väldigt enformiga.rapchic skrev:hittar på? det är en teori som kanske stämmer för vissa. för hur mkt man utveklas har ju i slutändan med att göra hur mkt man anstränger sig. att man kan bli uttråkad och därigenom anstränga sig mindre låter inte så helt otroligt. har blandannat hänt mig
storskojaren: Låter fint det!
Lite skitmat måste man unna sig, ja - men det är en måltid per veckan. Helst. Men jag har inte nått det stenhårda näringsmedvetna stadiet riktigt än. Det tar tid, disciplin och jag är en sådan som stegvis trappar ned. Tycker det är mest effektivt och visat sig förebygga återfall. Det är inte bara en fysiologisk process, även en psykologisk. Nåväl, var och en gör på sitt sätt.
Brukar inte tänka på hur många gram protein per kilo man behöver. Då kan tvångsmässighet och osunt tänkande froda. Jag äter mycket kyckling, nötkött, tonfisk. Blivit dåligt med lax på sistone, men det kommer gå bra. Dricker mycket mjölk, äter nästan alltid fullkornspasta eller ris och grönsaker, bl a mycket broccoli. Dåligt med kikärtor och så, men det skall jag försöka kompensera med något. Får protein från många håll.
En frukost består i princip av 2 skivor fullkornsbröd (varierar mellan det och low carb/high protein-bröd = DYRT), ostskivor, skivor skink/kyckling/rostbiff, grönsaker som paprika, gurka eller tomat, osötad müsli med frön m.m eller havregrynsgrött, 1-2 ägg (ibland inget ägg), ibland även ett halvt paket bacon, 1 kopp kaffe (~250ml), 1 glas juice (~200 ml), 1 liter vatten och 1 glas mjölk (~200 ml).
Mellanmål brukar vara rostbiff och keso eller bara keso.
Lunch och middag består i princip av god kost som skrivet lite längre upp.
Träningsschema är i vanliga fall:
Måndag: Axlar + Biceps + Lite underarm (som ändå tränas fint utan direkt fokus, vill inte se ut som popeye)
Tisdag: Vila.
Onsdag: Bröst + Triceps
Torsdag: Vila.
Fredag: Mage + Rygg
Lördag: Vila
Söndag: Vila
Brukar köra 2-4 övningar per grupp 8-12 reps 3-6 set.
För bröst kör jag triset med armhävningar, dumbbell fly och dumbbell press till utmattning på samtliga övningar. DET är jobbigt. Tränade i Torsdags, (Onsdagen var en dag jag kände jag behövde extra vila), och jag har fortfarande känning av träningen. Kör bara runt 13-14 KG med var dumbbell. Kan inte maxa efter armhävningarna, då riskerar man skada och ett misslyckat triset.
Kan jag inte göra 8 reps utan god form lyfter jag det inte. Kan jag göra över 15 reps utan att vid sista vara absolut utmattad med god form lyfter jag det inte.
Mina ben växer fint utan att jag behöver träna särskilt koncentrerat. Kör cardio lite då och då. Tar det lugnt med benen just nu, men börjar väl med vader och hamstrings till veckan. Kanske Tisdag. Mina quads har onormal tillväxt.
Lite skitmat måste man unna sig, ja - men det är en måltid per veckan. Helst. Men jag har inte nått det stenhårda näringsmedvetna stadiet riktigt än. Det tar tid, disciplin och jag är en sådan som stegvis trappar ned. Tycker det är mest effektivt och visat sig förebygga återfall. Det är inte bara en fysiologisk process, även en psykologisk. Nåväl, var och en gör på sitt sätt.
Brukar inte tänka på hur många gram protein per kilo man behöver. Då kan tvångsmässighet och osunt tänkande froda. Jag äter mycket kyckling, nötkött, tonfisk. Blivit dåligt med lax på sistone, men det kommer gå bra. Dricker mycket mjölk, äter nästan alltid fullkornspasta eller ris och grönsaker, bl a mycket broccoli. Dåligt med kikärtor och så, men det skall jag försöka kompensera med något. Får protein från många håll.
En frukost består i princip av 2 skivor fullkornsbröd (varierar mellan det och low carb/high protein-bröd = DYRT), ostskivor, skivor skink/kyckling/rostbiff, grönsaker som paprika, gurka eller tomat, osötad müsli med frön m.m eller havregrynsgrött, 1-2 ägg (ibland inget ägg), ibland även ett halvt paket bacon, 1 kopp kaffe (~250ml), 1 glas juice (~200 ml), 1 liter vatten och 1 glas mjölk (~200 ml).
Mellanmål brukar vara rostbiff och keso eller bara keso.
Lunch och middag består i princip av god kost som skrivet lite längre upp.
Träningsschema är i vanliga fall:
Måndag: Axlar + Biceps + Lite underarm (som ändå tränas fint utan direkt fokus, vill inte se ut som popeye)
Tisdag: Vila.
Onsdag: Bröst + Triceps
Torsdag: Vila.
Fredag: Mage + Rygg
Lördag: Vila
Söndag: Vila
Brukar köra 2-4 övningar per grupp 8-12 reps 3-6 set.
För bröst kör jag triset med armhävningar, dumbbell fly och dumbbell press till utmattning på samtliga övningar. DET är jobbigt. Tränade i Torsdags, (Onsdagen var en dag jag kände jag behövde extra vila), och jag har fortfarande känning av träningen. Kör bara runt 13-14 KG med var dumbbell. Kan inte maxa efter armhävningarna, då riskerar man skada och ett misslyckat triset.
Kan jag inte göra 8 reps utan god form lyfter jag det inte. Kan jag göra över 15 reps utan att vid sista vara absolut utmattad med god form lyfter jag det inte.
Mina ben växer fint utan att jag behöver träna särskilt koncentrerat. Kör cardio lite då och då. Tar det lugnt med benen just nu, men börjar väl med vader och hamstrings till veckan. Kanske Tisdag. Mina quads har onormal tillväxt.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
muskler, fettceller m.m. har ju minne det är ju bevisat.
det jag syftar på att brist i variation kan leda till brist i motivation vilket leder till sämre täning som tillslut leder till dåligt träningsresultat och det är på det sättet som påståendet om att man ska variera kan stämma.
och sen beror det ju också på varför man tränar. vill man kunna ta så mkt som möjligt i koncentrerad bicepscurl så ska man ju träna koncentrerad bicepscurl, vill man däremot bli starkare i biceps ska man variera övningar så man vet att man aktiverar hela biceps och träna dom andra musklerna i kroppen som på ett eller ett annat sätt stöder biceps. istället för att sitta och nöta bicepscurl.
sen har ju en massa andra saker med det hela att göra tex vad och när man äter, hur man vilar, genetik etc etc
det jag syftar på att brist i variation kan leda till brist i motivation vilket leder till sämre täning som tillslut leder till dåligt träningsresultat och det är på det sättet som påståendet om att man ska variera kan stämma.
och sen beror det ju också på varför man tränar. vill man kunna ta så mkt som möjligt i koncentrerad bicepscurl så ska man ju träna koncentrerad bicepscurl, vill man däremot bli starkare i biceps ska man variera övningar så man vet att man aktiverar hela biceps och träna dom andra musklerna i kroppen som på ett eller ett annat sätt stöder biceps. istället för att sitta och nöta bicepscurl.
sen har ju en massa andra saker med det hela att göra tex vad och när man äter, hur man vilar, genetik etc etc
förresten
hur har ni gjort då ni just börjat styrketräna (överhuvudtaget el efter ett uppehåll) hur länge brukar nu köra ganska lätt för att vänja leder m.m.?
jag tycker alltid att starten är supertråkig, men jag vågar ofta inte öka i den takt jag vill av rädsla att skada mig
hur har ni gjort då ni just börjat styrketräna (överhuvudtaget el efter ett uppehåll) hur länge brukar nu köra ganska lätt för att vänja leder m.m.?
jag tycker alltid att starten är supertråkig, men jag vågar ofta inte öka i den takt jag vill av rädsla att skada mig
Fast det är nog ett helt annat minne som syftas på. Jag vet inte varifrån myten kommer. Verkar inte nån annan heller göra.
Men som du säger så beror det på ens mål och förutsättningar. Börjar man från nästan noll och mest har behov av att aktivera sig så är det nog viktigast att ha roligt när man gör det. Själv föredrar jag dock att det inte tar så lång tid när man ska ta i så mycket som möjligt, lat som jag är.
Brist på enformighet och enkel struktur kan leda till detta oxå. Därför tycker jag inte det verkar vara en godtagbar anledning för att låta myten överleva.rapchic skrev: brist i variation kan leda till brist i motivation vilket leder till sämre täning som tillslut leder till dåligt träningsresultat och det är på det sättet som påståendet om att man ska variera kan stämma.
Men som du säger så beror det på ens mål och förutsättningar. Börjar man från nästan noll och mest har behov av att aktivera sig så är det nog viktigast att ha roligt när man gör det. Själv föredrar jag dock att det inte tar så lång tid när man ska ta i så mycket som möjligt, lat som jag är.
Parvlon skrev:Fast det är nog ett helt annat minne som syftas på. Jag vet inte varifrån myten kommer. Verkar inte nån annan heller göra.Brist på enformighet och enkel struktur kan leda till detta oxå. Därför tycker jag inte det verkar vara en godtagbar anledning för att låta myten överleva.rapchic skrev: brist i variation kan leda till brist i motivation vilket leder till sämre täning som tillslut leder till dåligt träningsresultat och det är på det sättet som påståendet om att man ska variera kan stämma.
som sagt tror jag det kan vara svaret för en del
en annan del av det hela är att det finns kanske folk som tror att dom kan gå till gymmet, göra några bicepscurls i några månader och sen tror att h*n kan lyfta mkt mer i "verkliga livet" tex vid flytthjälp.
det dom däremot glömt att göra är att träna alla muskler som hjälper till med (för man lyfter ju inte bara med biceps) på det sättet hjälper ju variation (variation i muskelgrupper vid detta exempel)
eller så kan folk glömma att öka vikten (variationer vi vikten) och därför inte blir starkare
så påståendet kanske stämmer men inte på det sättet man tänker på när man hör det
Jo, såna dårar finns det gott om. Slutar nog ofta med skador. De flesta tränar nog massa bicepscurls för att få den delen av armen större när de spänner dock och har för mig att 2/3 delar av det som syns där ändå är triceps.rapchic skrev:som sagt tror jag det kan vara svaret för en delen annan del av det hela är att det finns kanske folk som tror att dom kan gå till gymmet, göra några bicepscurls i några månader och sen tror att h*n kan lyfta mkt mer i "verkliga livet" tex vid flytthjälp.det dom däremot glömt att göra är att träna alla muskler som hjälper till med (för man lyfter ju inte bara med biceps) på det sättet hjälper ju variation (variation i muskelgrupper vid detta exempel)eller så kan folk glömma att öka vikten (variationer vi vikten) och därför inte blir starkareså påståendet kanske stämmer men inte på det sättet man tänker på när man hör det
Visst kan påståendet stämma för en del men det låter som en universiell regel. Att det är dåligt för alla om kroppen har vant sig vid en viss typ av träning. Frågan är om det ens är positivt för de flesta. Det låter som att man inte behöver leta efter ett träningsupplägg man kommer vara nöjd med eftersom man ändå ska byta snart.
Tar man i så mycket man kan så blir man starkare om man typ inte är sjuk och sköter kost och vilar tillräckligt. Då ökar man ju vikterna men det var nog inte den typen av variation i träningen som syftades på.
Parvlon skrev:---klipp---Jo, såna dårar finns det gott om. Slutar nog ofta med skador. De flesta tränar nog massa bicepscurls för att få den delen av armen större när de spänner dock och har för mig att 2/3 delar av det som syns där ändå är triceps.
Visst kan påståendet stämma för en del men det låter som en universiell regel. Att det är dåligt för alla om kroppen har vant sig vid en viss typ av träning. Frågan är om det ens är positivt för de flesta. Det låter som att man inte behöver leta efter ett träningsupplägg man kommer vara nöjd med eftersom man ändå ska byta snart.
är inte NT världen full av universiella regler
det kan nog vara så att vissa "universiella regler" behövs så att tex nybörjare som inte hunnit lära känna sin kropp inte ska göra illa sig.
för allas kroppar är olika och reagerar olika på olika slags träning.
du kan ju testa ett träningsupplägg för att den byta om det inte passar dig (av olika anledningar) och på så sätt både söka efter ultimat träningsupplägg och variera träningen. för jag tror nog inte det finns en enda slags träning man kan ha "samma upplägg" livet ut och ändå få resultat, då även om det är ett bra upplägg så förändras livet, så man kanske för mer eller mindre vardagsmotion, mer eller mindre mat, bättre eller sämre mat, bättre eller sämre mående, och så kommer ju åldrandet in också. så man kan ju inte ha ett "ovarierande" träningsupplägg när allt i livet varierar. men man behöver kanske inte byta varje vecka/månad/år utan man kanske kan byta vart femte år om det är det som passar ens kropp bäst
Parvlon skrev:Möjligt men man kan ju se all fysisk aktivitet som träning. En del gillar att gå samma väg till affären varje gång och andra tar omvägar för att "titta på naturen". Man kan ju med fördel ta i så mycket man kan om man vill bygga muskler så då tror jag inte variation i övningarna känns särskilt intressanta att tänka på. Beviset jag tror de flesta inbillar sig finns med sådana påståenden om att kroppen behöver variation är att musklerna har nån typ av minne som gör att de inte utvecklas lika mycket annars, kanske har fel.. Länge sedan jag gymmade iofs men jag tror att en viktig sak som fattades för mig var just motivation. Vet att jag tyckte folks upplägg verkade väldigt röriga. Sen har jag egentligen alltid tyckt att det ser dumt ut att cykla inomhus och lyfta vikter medan man tittar sig i spegeln. Fast finns ju konstigare saker folk gör så. Andra saker jag lyckats längre tid med har inte sällan varit väldigt enformiga.rapchic skrev:hittar på? det är en teori som kanske stämmer för vissa. för hur mkt man utveklas har ju i slutändan med att göra hur mkt man anstränger sig. att man kan bli uttråkad och därigenom anstränga sig mindre låter inte så helt otroligt. har blandannat hänt mig
Att cykla och titta sig i spegeln blir fort gammalt men det kan ju vara bra att se vad man gör när man lyfter saker och så blir man ju kåt på sig själv när man får pump, musklerna och ådrorna sväller på axlarna,biceps och man växer en tröjstorlek också.
Då måste man bara ha så många speglar som möjligt.
Variering vet jag inte om det ska vara nödvändigt men det är väl bra om träningen är komplett så att man inte utvecklar en riktigt svag kedja i länken så att säga.
Senast redigerad av Flawed 2011-11-06 14:44:01, redigerad totalt 1 gång.
ang speglar: jag skulle aldrig kunna cykla/springa på löpband och bara kolla mig i spegeln. jag tycker det är nog tråkigt att kolla på tvn då
springa(/jogga) gör jag ute vare sig det är kallt (mitt rekord är att springa 27 minus), halkigt (broddar), regn (regnkläder som andas + keps), varmt (lite kläder, solskydd + vatten), blåst, dimma, mörker (reflexer + pannlampa) m.m.
däremot tycker jag det är synd att vi inte har speglar i vårt "hemmagym" då det är väldigt viktigt (för mig) att kolla så att man gör rätt (+ lite egoboost då det börjat synas att man tränar)
springa(/jogga) gör jag ute vare sig det är kallt (mitt rekord är att springa 27 minus), halkigt (broddar), regn (regnkläder som andas + keps), varmt (lite kläder, solskydd + vatten), blåst, dimma, mörker (reflexer + pannlampa) m.m.
däremot tycker jag det är synd att vi inte har speglar i vårt "hemmagym" då det är väldigt viktigt (för mig) att kolla så att man gör rätt (+ lite egoboost då det börjat synas att man tränar)
Återgå till Intressanta intressen