min dator känner ej av mina högtalare
3 inlägg
• Sida 1 av 1
min dator känner ej av mina högtalare
hej! min windows xp dator känner ej av mina högtalare jag har både uppdaterat drivrutiner för moderkortet och ljudochgrafik kortet, det är en fujitsu siemens stationär det är ett sound blaster ljudkort
kan ej så mycket om datorer så ber om hjälp
kan ej så mycket om datorer så ber om hjälp
- crille9898
- Ny medlem
- Anslöt: 2011-11-05
Re: min dator käna högtalarenner ej av mi
På vilket sätt märker du att den inte inte känner av dina högtalare?
Är det några speciella högtalare med elektronik i så den borde känna av just högtalarna?
Vanligen "känner oset av" elektroniken, i detta fall ljudkort eller ljudkretsar.
Tänker om det möjligen kan vara så att du satt ljudkortet i en kortplats som är avstängd i bios eller om det kanske är så att det är ljudkretsar på moderkortet som är disablade.
Eller är det så att det bara är att ljudet inte kommer fram men att olika program kan använda någon ljudutgång men att inget ljud kommer?
Skulle ju kunnna vara så då att det blivit en instälning av någon anleding som sätter ljudet på mute så det inte hörs eller om ljudkontrollen är nedskruvad.
Är det några speciella högtalare med elektronik i så den borde känna av just högtalarna?
Vanligen "känner oset av" elektroniken, i detta fall ljudkort eller ljudkretsar.
Tänker om det möjligen kan vara så att du satt ljudkortet i en kortplats som är avstängd i bios eller om det kanske är så att det är ljudkretsar på moderkortet som är disablade.
Eller är det så att det bara är att ljudet inte kommer fram men att olika program kan använda någon ljudutgång men att inget ljud kommer?
Skulle ju kunnna vara så då att det blivit en instälning av någon anleding som sätter ljudet på mute så det inte hörs eller om ljudkontrollen är nedskruvad.
Re: min dator käna högtalarenner ej av mi
Om ljudet i datorn är rätt uppsatt så borde du ju höra något i datorns inbyggda lilla pyttehögtalare genom att koppla loss högtalarsladden (gröna eller rosa kontakten, kommer aldrig ihåg färgen), Innan dess är det ingen idé att du testar de externa högtalarna.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11