Utvecklingsanställning
26 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Utvecklingsanställning
Jag tror man får ställa den frågan till den som betalar ut pengarna, antar att det är försäkringskassan.
Personligen vet jag inte vad en utvecklingsanställning går ut på eller vad det innebär.
Personligen vet jag inte vad en utvecklingsanställning går ut på eller vad det innebär.
Re: Utvecklingsanställning
svempus skrev:tycker det är bättre att fråga i denna tråd om det jag undrar över än att starta en ny om detta ämne...
har en fråga gällande utvecklingsanställning nu när det är uppe i denna tråd. och det är att jag har fått en utvecklingsanställning nu från den sista september till den 29 september nästa år. det jag tänkte på är bidragsnivån som är satt till 90%. betyder det att dom har räknat med att jag bara har en arbetsförmåga på 10%? eller är det nått annat det står för?..
Lite ideer från vad jag tror. Jag tror att det är individuellt men i princip så är avsikten att personen ska utvecklas så att den växer in i arbetsrollen och liksom får en större arbetsförmåga med tiden.
Själv så hade jag ett psykiskt funktionshinder och har borderline personlighetstörning och att den skulle liksom arbetas bort. Ibland undrar jag om det är ett sammanträffande att man blir sexuellt trackasserad när man har borderline. Det är liksom absolut tvärtom vad man skulle göra om man vill hjälpa personen.
Jag tror man måste stå sig själv närmast och som sagt det är indivuellt helt och hållet hur det blir för dig. Det kan bero på arbetsgivare, arbetsförmedlare, på dig och på jobbet.
Återgå till Studier och arbetsliv