Vill vi ha tillbaka chatten?
Re: Vill vi ha tillbaka chatten?
Mindre mer privata chattrum vore trevligt. Då kunde man välja ut vilka man ville chatta med.
Varför skaffar du inte msn/icq/liknande om du är ute efter det?
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Abbreviation skrev:Varför skaffar du inte msn/icq/liknande om du är ute efter det?
Jag är medlem på ett annat forum och där finns en öppen chatt och sen kan man bjuda in en utvalda till en mer privat chatt. det är inget dumt alls.
Jag har MSN och facebook och jag chattar med flera Stycken där.
Jag tycker det är onödigt när man kan lösa det själv med hjälp av t ex MSN. Varför ska forumledningen ta på sig merjobb för ett ickeproblem?
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
kullan skrev:Mindre mer privata chattrum vore trevligt. Då kunde man välja ut vilka man ville chatta med.
Använd PM?
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Klicka på "Om Forumchatten" nere till vänster för att läsa om hur du kommer igång samt annan matnyttig information.
Verkar inte hända nåt när jag klickar.
Dagobert skrev:Klicka på "Om Forumchatten" nere till vänster för att läsa om hur du kommer igång samt annan matnyttig information.
Verkar inte hända nåt när jag klickar.
Gå in på kontrollpanelen och välj användargrupper. Klicka i chattare och skicka. Sen ska du kunna komma igång med chatten.
Inte för att jag tänkt chatta nåt precis. Jag har varit där och läst några gånger men fattar inte lockelsen. Mest meningslöst babbel, verkar det. Jag skulle inte kunna tillföra nåt bättre själv, jag har svårt att komma på nåt att säga i realtid.
Det är meningen att man ska läsa texten på "Om forumchatten" också. Där finns instruktioner.
Zirre skrev:Chatten kan gott stängss ner, jävla förnedringsställe.
Det är bara att låta bli den.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
kullan skrev:Mindre mer privata chattrum vore trevligt. Då kunde man välja ut vilka man ville chatta med.
Återigen: det skulle kräva extraarbete av moddarna och det finns redan en mängd alternativ att välja bland för den som vill chatta privat.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Zirre skrev:Alla moddarna borde kolla chatloggen från inatt...
Ja jag såg nånting i morse om att du blev lite sne på nån i natt?
Zirre skrev:Alla moddarna borde kolla chatloggen från inatt...
Det är mycket bättre att du rapporterar vem som skriver vad och när istället för sådana här generella meddelanden.
Vi moddar har ingen aning om vad du reagerar över och det är flera hundra chattinlägg som skapas under en natt.
Miche skrev:Zirre skrev:Alla moddarna borde kolla chatloggen från inatt...
Det är mycket bättre att du rapporterar vem som skriver vad och när istället för sådana här generella meddelanden.
Vi moddar har ingen aning om vad du reagerar över och det är flera hundra chattinlägg som skapas under en natt.
I detta fall är det inte svårt att missa i chatloggen vilket jag syftar på.
Zirre skrev:Miche skrev:Zirre skrev:Alla moddarna borde kolla chatloggen från inatt...
I detta fall är det inte svårt att missa i chatloggen vilket jag syftar på.
Admin
Vill du göra en anmälan måste du vara mer axakt än så. Mellan kl 23 och 04 i nattas skrevs mer än fem hundra inlägg i chatten. Menar du att moderatorerna skall läsa alla dessa bara för att du inte ids eller vill berätta vad saken gäller?
Det finns en informationsruta man kan klicka sig in på om chatten. där står det klart och tydligt att det är chattaren själv som via PM anmäler till en aktuell moderator. Moderatorerna kan aldrig få tid att sitta och traggla sig i genom ett X antal inlägg för att göra en tillsägelse till nån. Det är mitt ansvar att anmäla via PM om jag tycker att nåt är fel. Punkt slut. Det är ingen som tvingar en att gå in i chatten. Det är frivilligt.
kullan skrev:Det finns en informationsruta man kan klicka sig in på om chatten. där står det klart och tydligt att det är chattaren själv som via PM anmäler till en aktuell moderator. Moderatorerna kan aldrig få tid att sitta och traggla sig i genom ett X antal inlägg för att göra en tillsägelse till nån. Det är mitt ansvar att anmäla via PM om jag tycker att nåt är fel. Punkt slut. Det är ingen som tvingar en att gå in i chatten. Det är frivilligt.
Det samma gäller även dej. Du klagar en hel del på chatten och om den så det står dej fritt att logga in eller inte.
slackern skrev:kullan skrev:Det finns en informationsruta man kan klicka sig in på om chatten. där står det klart och tydligt att det är chattaren själv som via PM anmäler till en aktuell moderator. Moderatorerna kan aldrig få tid att sitta och traggla sig i genom ett X antal inlägg för att göra en tillsägelse till nån. Det är mitt ansvar att anmäla via PM om jag tycker att nåt är fel. Punkt slut. Det är ingen som tvingar en att gå in i chatten. Det är frivilligt.
Det samma gäller även dej. Du klagar en hel del på chatten och om den så det står dej fritt att logga in eller inte.
Japp! Jag ska ordna det under dagen. Jag kommer bli mindre synlig på forumet över huvudtaget i framtiden. Jag loggar nog inte in lika ofta.
Det är inte realistiskt att moderatorerna ska läsa igenom en hel massa. Skicka ett PM till någon där du skriver vem (hela användarnamnet) som skrivit vad.
En idé:
Två chattrum, ett modererat och ett omodererat.
Då blir det 2 rum och ev mindre jobb för moddarna, om jag förstått rätt.
Vet inte om idén är bra, jag chattar inte.
Två chattrum, ett modererat och ett omodererat.
Då blir det 2 rum och ev mindre jobb för moddarna, om jag förstått rätt.
Vet inte om idén är bra, jag chattar inte.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter