Vill vi ha tillbaka chatten?
Re: Vill vi ha tillbaka chatten?
Eller så sitter man på fingrarna.
Man kan inte kräva att moderatorerna ska vara redo med handduken så fort det blir lite missämja.
Är det vuxna människor vi talar om eller?
Man kan inte kräva att moderatorerna ska vara redo med handduken så fort det blir lite missämja.
Är det vuxna människor vi talar om eller?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Det finns också en uppenbar risk att systemet missbrukas om vem som helst får möjlighet att stänga av någon för en viss tid.
Man behöver inte hålla på och rapportera och anmäla folk för minsta grej.
Moggy skrev:Man behöver inte hålla på och rapportera och anmäla folk för minsta grej.
Självfallet inte men om folk medvetet provocerar så borde det ju finnas något verktyg som sätter stopp för dom?
Meppe skrev:Det finns också en uppenbar risk att systemet missbrukas om vem som helst får möjlighet att stänga av någon för en viss tid.
Då ska personen som missbrukar det också få påföljder för sin handling.
slackern skrev:Meppe skrev:Det finns också en uppenbar risk att systemet missbrukas om vem som helst får möjlighet att stänga av någon för en viss tid.
Av erfarenhet att människor kan göra dumma saker när dem är arga etc. så kommer det sluta i kaos
slackern skrev:Det borde ju gå att rapportera folk i chatten med en automatisk funktion som stänger av dom i 15 minuter så att de går bort från datorn och lugnar ner sej. Så borde det också gå att automatiskt spara det inlägget som har blivit rapporterat och finns det fog att det blir rapporteras så utfärdas en varning och chattförbud. Märker moderatorerna att någon medvetet provocerar en annan medlem även om det inte bryter mot reglerna ge varningar.
+1 +1 +1 +1
slackern skrev:Märker moderatorerna att någon medvetet provocerar en annan medlem även om det inte bryter mot reglerna ge varningar.
Möjligtvis, om det sker systematiskt och leder till bråk. Men vi vill i största möjliga mån låta er klara upp konflikterna själva, såklart.
Jagers skrev:slackern skrev:Meppe skrev:Det finns också en uppenbar risk att systemet missbrukas om vem som helst får möjlighet att stänga av någon för en viss tid.
Av erfarenhet att människor kan göra dumma saker när dem är arga etc. så kommer det sluta i kaos
3 dagars avstängning tid till eftertanke lär ge folk en läxa?
slackern skrev:Meppe skrev:Det finns också en uppenbar risk att systemet missbrukas om vem som helst får möjlighet att stänga av någon för en viss tid.
För att vara helt ärlig så finns det nog inte en sportmössa i helvetet att den funktionen implementeras.
Nefarious skrev:slackern skrev:Meppe skrev:Det finns också en uppenbar risk att systemet missbrukas om vem som helst får möjlighet att stänga av någon för en viss tid.
För att vara helt ärlig så finns det nog inte en sportmössa i helvetet att den funktionen implementeras.
OK ni hittar säkert på saker för att förhindra att folk provocerar varandra medvetet.
slackern skrev:Jagers skrev:slackern skrev:
3 dagars avstängning tid till eftertanke lär ge folk en läxa?
Människan har juh inte lärt sig av sina misstag än så, jag vet inte, jag tror inte det kommer funka.
Jagers skrev:
Människan har juh inte lärt sig av sina misstag än så, jag vet inte, jag tror inte det kommer funka.
Men man måste fortsätta försöka. Stänga ned en verksamhet för att några inte gillar den är ingen lösning.
Nä nu vill jag faktiskt veta vad det "bråkats" om idag som jag missat.
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Som invandring t.ex?Moggy skrev:Stänga ned en verksamhet för att några inte gillar den är ingen lösning.
slackern skrev:Moggy skrev:Man behöver inte hålla på och rapportera och anmäla folk för minsta grej.
Självfallet inte men om folk medvetet provocerar så borde det ju finnas något verktyg som sätter stopp för dom?
Hela forumet blir till ett dagis om det bygger på att några individer ska hålla reda på andra individer. Vilket är förolämpande för alla människor som kan tala för sig själva.
Jag tycker moderatorsrollen borde innebära andra uppgifter än att vara net-nannys.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
slackern skrev:OK ni hittar säkert på saker för att förhindra att folk provocerar varandra medvetet.
Det är väl ändå inte moderatorernas uppgift att agera tankepoliser??
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Hundralappen skrev:Nä nu vill jag faktiskt veta vad det "bråkats" om idag som jag missat.
Det är väl nån skitgrej som vanligt.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Om någon känner sig kränkt går det väll att kontakta en moderator. Man kan ju inte begära att dom skall följa alla tråkiga diskutioner på chatten.
För övrigt har ju vi som skaffat tillgång dit, förklarat att vi förstått reglerna.
Själv är jag inte inne så ofta, på catten.
För övrigt har ju vi som skaffat tillgång dit, förklarat att vi förstått reglerna.
Själv är jag inte inne så ofta, på catten.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
lasseivägen skrev:Om någon känner sig kränkt.
Folk tävlar ju i vem som är mest kränkt och alla gånger rör det sig om struntsaker.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:lasseivägen skrev:Om någon känner sig kränkt.
Folk tävlar ju i vem som är mest kränkt och alla gånger rör det sig om struntsaker.
Vissa verkar gå medvetet in för att kränka.
Zirre skrev:KrigarSjäl skrev:lasseivägen skrev:Om någon känner sig kränkt.
Vissa verkar gå medvetet in för att kränka.
Det där håller jag inte med om. Visst har några tjafsat lite grann, men ingen har varit medvetet elak såvitt jag vet.
slackern skrev:Så borde det också gå att automatiskt spara det inlägget som har blivit rapporterat och finns det fog att det blir rapporteras så utfärdas en varning och chattförbud.
Admin
Jag vill bara göra klart att allt som skrivs i chatten sparas och det arkivet har samtliga moderatorer tillgång till. Om någon gör en anmälan kan vi gå tillbaka i arkivet och se vad som skrevs och av vem.
Regelbrott bedöms efter samma regler som i forumet i övrigt.
Titti skrev:slackern skrev:Så borde det också gå att automatiskt spara det inlägget som har blivit rapporterat och finns det fog att det blir rapporteras så utfärdas en varning och chattförbud.
Admin
Jag vill bara göra klart att allt som skrivs i chatten sparas och det arkivet har samtliga moderatorer tillgång till. Om någon gör en anmälan kan vi gå tillbaka i arkivet och se vad som skrevs och av vem.
Regelbrott bedöms efter samma regler som i forumet i övrigt.
Tack för informationen. Men på något sätt borde det gå att stänga av någon 15 minuter via en bott. För det känns som att en chatt kan spåra ur väldigt fort och om någon blir avstäng 15 minuter så får de en tankeställare förhopningsvis. Men egentligen bryr jag mej inte har inget behov utav chatten.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter