Styrketräning - inspirationstråd
Re: Styrketräning - inspirationstråd
Nästa två mål:
30kg's hantel på biceps repetitioner (nu 25kg)
2st 25kg's hantlar på hantelpressen (nu 17kg)
Jag har varit tvungen att gå tillbaka till 5 kg hantlar igen...Inga krafter alls.
Utbrändhet tar på kroppen så det är nog inte så märkligt.
Way to go, Treeman!
Way to go, Treeman!
Dandelo skrev:Jag har varit tvungen att gå tillbaka till 5 kg hantlar igen...Inga krafter alls.
Way to go, Treeman!
Jo men du kommer igen!!
treeman skrev:Nästa två mål:
Att folk curlar 30kgs hantlarna med någorlunda strikt form är inget man ser varje dag om man säger så.
Det motsvarar väl hantelpress med två 55kgs hantlar.
Flawed skrev:Att folk curlar 30kgs hantlarna med någorlunda strikt form är inget man ser varje dag om man säger så.
Det motsvarar väl hantelpress med två 55kgs hantlar.
Jag sitter ner med hanteln och har armbågen på ena låret (kanten av låret). Det lär ta till sommaren innan jag kan göra 8-10 curls med den vikten. Jag kanske ändrar sättet jag gör mina curls, får se.
Två 55kg's i hantelpress. Jävlar då är man urstark.
Letar nån efter billiga tyngder till 25mm skivstång/hantel så finns det på webbutiken Ellos.
http://www.ellos.se/dv/1-Traningsredska ... ?Nr=340576
Exempel:
2 stycken x 5 kg - 25 mm
179kr
Jag har beställt såna och ska se hur de är. De är inte vackra men det skiter jag i.
http://www.ellos.se/dv/1-Traningsredska ... ?Nr=340576
Exempel:
2 stycken x 5 kg - 25 mm
179kr
Jag har beställt såna och ska se hur de är. De är inte vackra men det skiter jag i.
Jag har blivit besatt av styrketräning. Bättre sent än aldrig. Grymt kul alltså!
Mitt nya number one specialintresse.
Efter att jag biffat upp mig lite (1-2 år) så ska jag styla för babes på nåt gym sen hehe.
Mitt nya number one specialintresse.
Efter att jag biffat upp mig lite (1-2 år) så ska jag styla för babes på nåt gym sen hehe.
Har besvärlig träningsvärk i överkroppen.. så jag gjorde nåt rätt häromdan
Ska svira i helgen och kanske svänga de lurviga, så benen får vänta tills på söndag!
Ska svira i helgen och kanske svänga de lurviga, så benen får vänta tills på söndag!
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
treeman skrev:Nästa två mål:
kör du 25kiloshantlarna nåtsånär strikt? Akta ryggen, inte bra att "gunga" upp dom!
treeman skrev:Efter att jag biffat upp mig lite (1-2 år) så ska jag styla för babes på nåt gym sen hehe.
Med 25kiloshantlar är du nog rätt biffig redan i allmänhetens ögon.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Trädman?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Savanten Svante skrev:kör du 25kiloshantlarna nåtsånär strikt? Akta ryggen, inte bra att "gunga" upp dom!
Jag sitter när bara och stödjer armbågen lite på ena benet. En hantel för curl. Skulle vara typiskt mig om jag sabbar ryggen hehe.
Savanten Svante skrev:Med 25kiloshantlar är du nog rätt biffig redan i allmänhetens ögon.
Jag ser mig som klen. Jag är stenhård mot mig själv. No mercy!
Savanten Svante skrev:Trädman?
När det ser ut lite så, så är jag nöjd hehe. Nu ser jag ut som en dam mer.
Man ska inte vara viktfixerad,treeman.
Jag tror nog på att du får större bizepz om du kör strikt och mycket "time under Tension" istället.
Speciellt eftersom ingen tittar och pekar om du använder småvikter hemma.
Jag tror nog på att du får större bizepz om du kör strikt och mycket "time under Tension" istället.
Flawed skrev:Man ska inte vara viktfixerad,treeman.
Nåt att tänka på.
Flawed skrev:Jag kör helst hantelcurls som en tjej istället för som en man.
Jag har bytt hur jag gör nu. Jag står upprätt med ryggen mot en dörrkarm och sen lyfter med en hantel i ena handen. Jag borde ha två identiska hantlar som på bilderna till bicepscurls. Ska köpa fler.
Jag vill inte ha nån rörelse av ryggen alls, ingen vickning, endast armen ska röra sig.
Du får stå lite bredare med benen eller spänna fast dig på något sätt.
Personligen föredrar jag full kontroll. Om man vickar har man för mycket vikt eller kanske är fullständigt hängig i övriga delarna av kroppen. Spänn magen, ut med bröstet, ner med axlarna och pumpa!
Personligen föredrar jag full kontroll. Om man vickar har man för mycket vikt eller kanske är fullständigt hängig i övriga delarna av kroppen. Spänn magen, ut med bröstet, ner med axlarna och pumpa!
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Köpte en till hantel idag på Överskottsbolaget. Ska dit och köpa en likadan när jag vaknar imorgon bitti. Dom verkar helt okay så.
Sen ska jag beställa två paket med vikter på 17kg styck. Efter det så tror jag att jag har så det räcker för ett tag.
2 hantlar för hantelpress.
2 hantlar för bicep curls.
1 extra hantel som får stå helt utmobbad i hörnet... icke använd. Den är gammal med fjäderlås. Bläh!
Fixar skivstång och skivstångsställning nästa år nån gång. Bänk för hantelpress har jag och den
går att använda till bänkpress också om jag köper ett separat skivstångsställning.
EDIT:
Jag kanske borde köpa 3 hantlar på ÖB och inte 1 imorgon. De verkar ha jävligt bra skruvlås. Sitter kvar och glider inte sakta utåt så man får spänna igen.
6 hantlar sen då. Hmmm...
Sen ska jag beställa två paket med vikter på 17kg styck. Efter det så tror jag att jag har så det räcker för ett tag.
2 hantlar för hantelpress.
2 hantlar för bicep curls.
1 extra hantel som får stå helt utmobbad i hörnet... icke använd. Den är gammal med fjäderlås. Bläh!
Fixar skivstång och skivstångsställning nästa år nån gång. Bänk för hantelpress har jag och den
går att använda till bänkpress också om jag köper ett separat skivstångsställning.
EDIT:
Jag kanske borde köpa 3 hantlar på ÖB och inte 1 imorgon. De verkar ha jävligt bra skruvlås. Sitter kvar och glider inte sakta utåt så man får spänna igen.
6 hantlar sen då. Hmmm...
Har en fråga.
Om man pumpar med 40kg i hantelpress, innebär det då 2 hantlar med 20kg på varje eller 2 hantlar med 40kg på varje?
Tacksam för svar.
EDIT:
Jag tror att om nån säger jag pumpar med 40kg i hantelpress så menar de 2 hantlar med 20kg på varje?
Om man pumpar med 40kg i hantelpress, innebär det då 2 hantlar med 20kg på varje eller 2 hantlar med 40kg på varje?
Tacksam för svar.
EDIT:
Jag tror att om nån säger jag pumpar med 40kg i hantelpress så menar de 2 hantlar med 20kg på varje?
2*20? Ah, jahaja, då är jag ju coolare än jag trodde ju
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
dom som pumpar med 40 kg hantlar skriver det gärna tror jag. Pumpa med 20:or skriver "nog" ingen.
Kör personen ifråga på 20:or så är han realtivt nybörjare.
När du pumpar med 40 kg hantlar är du mkt stark och ganska stor , jag själv tränar på 40 kg men jag pumpar absolut inte
träna = 3-6 reps på 30 sekunder
pumpa = 30 reps på 30 sekunder
Kör personen ifråga på 20:or så är han realtivt nybörjare.
När du pumpar med 40 kg hantlar är du mkt stark och ganska stor , jag själv tränar på 40 kg men jag pumpar absolut inte
träna = 3-6 reps på 30 sekunder
pumpa = 30 reps på 30 sekunder
Återgå till Intressanta intressen