Att äta är gott i Stockholm (Govindas på torsdagar)
Re: Att äta är gott i Stockholm
Jag har bara positiva erfarenheter från första gången jag kom till "Torsdagar med emer2".
Zirre skrev:Jag har bara positiva erfarenheter från första gången jag kom till "Torsdagar med emer2".
Kan det tänkas att fröken har läst Tisdagar med Morrie?
Re: Re: Att äta är gott i Stockholm
slackern skrev:Zirre skrev:Jag har bara positiva erfarenheter från första gången jag kom till "Torsdagar med emer2".
Det där känner jag inte till alls.
Zirre skrev:slackern skrev:Zirre skrev:Jag har bara positiva erfarenheter från första gången jag kom till "Torsdagar med emer2".
Det där känner jag inte till alls.
Här kan du läsa om den om du är intresserad
http://www.boksidan.net/bok.asp?bokid=83
Plats? Govindas, Fridhemsgatan 22
När? Torsdag, klockan 17:30, som vanligt.
Vem kan komma? Alla som tycker sig ha aspergers diagnos.
När? Torsdag, klockan 17:30, som vanligt.
Vem kan komma? Alla som tycker sig ha aspergers diagnos.
Synd att det är så tidigt på kvällen. Jag har tyvärr ingen chans att hinna till denna tid. Men jag antar att detta har att göra med restaurangens öppettider.
Kristofer skrev:Synd att det är så tidigt på kvällen. Jag har tyvärr ingen chans att hinna till denna tid. Men jag antar att detta har att göra med restaurangens öppettider.
Stämmer! Dom stänger dörren 19.00, och sen brukar vi slänga ut oss själva innan 19.30.
Som sagt, om man kommer innan sju så blir man insläppt. Du skulle inte bli den ende som kommer lite sent, ingen nämnd och ingen glömd.
Brukar bli en promenad för dom som orkar efteråt.
En tand sprack oförklarligt materialbetingad?
tandläkaren 12 IMORGON
få SE VAD SOM HÄNDER , SÅ ONT.
Ev kommer om ingen kan ta min plats i tandläkarstolen?
tandläkaren 12 IMORGON
det lutar åt att jag kommer också.
hur ska jag veta att det är ni som är ni? brukar ni sitta uppe eller nere?
- LostInAForest
- Anslöt: 2011-07-15
LostInAForest skrev:hur ska jag veta att det är ni som är ni? brukar ni sitta uppe eller nere?
Såg detta först nu!
Jag hoppas att ni hittade varandra (inklusive bittin), det brukar faktiskt inte vara så svårt att identifiera andra Aspergare i samband med träffar.
Jättetrevlig kväll. Vi var åtta stycken varav några nya ansikten.
Fyra av oss fortsatte vidare på "nanopromenad", det var också jättetrevligt
Fyra av oss fortsatte vidare på "nanopromenad", det var också jättetrevligt
Miche skrev:LostInAForest skrev:hur ska jag veta att det är ni som är ni? brukar ni sitta uppe eller nere?
Såg detta först nu!
Jag hoppas att ni hittade varandra (inklusive bittin), det brukar faktiskt inte vara så svårt att identifiera andra Aspergare i samband med träffar.
Jag såg Mikael vars avatar jag kände igen så var väl med dom sista 45minutrarna och sen gick jag på en nanopromenad
bittin skrev:Miche skrev:LostInAForest skrev:hur ska jag veta att det är ni som är ni? brukar ni sitta uppe eller nere?
Såg detta först nu!
Jag såg Mikael vars avatar jag kände igen så var väl med dom sista 45minutrarna och sen gick jag på en nanopromenad
LostInAForest skrev:det lutar åt att jag kommer också.
Vi sitter i en grupp som du inte kan ta miste på.
Notera: Jag skriv ungefär samma sak till 'Diskussionsgruppen Sthlm'.
Jag önskar med själ och hjärta att jag kunde uppbringa 'mod' att besöka den här vänliga gourmé-gruppen och kanske få lite utbyte med själar som sitter i samma båt som jag själv.
Jag har - som många aspies - enormt svårt att vistas i grupp, delta i diskussioner, vara på fest eller mingla i olika sammanhang: Kallsvett, utanförskapskänsla, tom i bollen, titta non-stop på klockan och längta, längta, längta tills 'showen' tar slut, spela vara-normal-teater med pastor Ågren grinande i kulisserna etc. En del av oss borde bli nominerade till en Oscar för bästa huvud-/biroll i dokumentären "Sweaty Single Aspie vs. A Crowd of unknown Humans".
I situationer som i början av förra stycket, känns hjärnan ganska snart som om den var smockfull med Juliafraktaler (-mängd). Tyvärr kanske jag är en utpräglad stäppvargsaspie, som någon Einstienare en gång påstod med djupa veck i pannan och tänkte förmodligen på "Der Steppenwolf" / Hermann Hesse. Känner någon av Damerna eller Herrarna på Forumet igen sig? Jag låter frågan gå vidare! Ber om överseende om det här var lite ego-trippat...
Juliafraktaler/-mängd: http://sv.wikipedia.org/wiki/Juliam%C3%A4ngden
Jag önskar med själ och hjärta att jag kunde uppbringa 'mod' att besöka den här vänliga gourmé-gruppen och kanske få lite utbyte med själar som sitter i samma båt som jag själv.
Jag har - som många aspies - enormt svårt att vistas i grupp, delta i diskussioner, vara på fest eller mingla i olika sammanhang: Kallsvett, utanförskapskänsla, tom i bollen, titta non-stop på klockan och längta, längta, längta tills 'showen' tar slut, spela vara-normal-teater med pastor Ågren grinande i kulisserna etc. En del av oss borde bli nominerade till en Oscar för bästa huvud-/biroll i dokumentären "Sweaty Single Aspie vs. A Crowd of unknown Humans".
I situationer som i början av förra stycket, känns hjärnan ganska snart som om den var smockfull med Juliafraktaler (-mängd). Tyvärr kanske jag är en utpräglad stäppvargsaspie, som någon Einstienare en gång påstod med djupa veck i pannan och tänkte förmodligen på "Der Steppenwolf" / Hermann Hesse. Känner någon av Damerna eller Herrarna på Forumet igen sig? Jag låter frågan gå vidare! Ber om överseende om det här var lite ego-trippat...
- Lord Bulinham
- Anslöt: 2011-10-05
Lord Bulinham skrev:Notera: Jag skriv ungefär samma sak till 'Diskussionsgruppen Sthlm'.
Kom då ,vad väntar du på?
Fraktaler kan du ju prata lite om!
mikael skrev:En tand sprack oförklarligt materialbetingad?
tandläkaren 12 IMORGON
:<
emer2 skrev:I dag är det torsdag igen.!!!
Funderar på om jag ska dyka upp eller inte
Hej alla intresserade!
Nio personer blev det sist. Kul att det finns ett intresse.
Ni som var där i torsdags vet att jag ska börja jobba.
Och jag kommer inte kunna komma varje gång. Men jag kommer väl ibland.
Det verkar som att det hela numer kan ses som ett inarbetat sätt att träffas och de som var där sist verkar övertygade om att det hela kommer att fungera även utan mig.
Det tror jag verkligen på och tråden kommer att förbli öppen, fast jag kanske inte kommer att underhålla den lika kontinuerligt som hitintills. Jag räknar med att ni som kommit regelbundet hjälper till med detta och den kommer att hållas öppen tills mötet upphör eller spammas sönder eller kanske stängs av forumet.
Tack för alla trevliga möten och hoppas att ni fortsätter att komma även utan mig.
Nio personer blev det sist. Kul att det finns ett intresse.
Ni som var där i torsdags vet att jag ska börja jobba.
Och jag kommer inte kunna komma varje gång. Men jag kommer väl ibland.
Det verkar som att det hela numer kan ses som ett inarbetat sätt att träffas och de som var där sist verkar övertygade om att det hela kommer att fungera även utan mig.
Det tror jag verkligen på och tråden kommer att förbli öppen, fast jag kanske inte kommer att underhålla den lika kontinuerligt som hitintills. Jag räknar med att ni som kommit regelbundet hjälper till med detta och den kommer att hållas öppen tills mötet upphör eller spammas sönder eller kanske stängs av forumet.
Tack för alla trevliga möten och hoppas att ni fortsätter att komma även utan mig.
Jag ska på konsert och köpa present till min Syster som fyller år på Lördagen, men kommer dyka upp 27:e och förhoppningsvis flera Torsdagar framåt