Ensamtid
30 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Ensamtid
Jävla idioter, visa dem din diagnos, autism innebär att man inte kan vara social 24/7 utan behöver väldigt mycket ensamtid.
Miche skrev:Jävla idioter, visa dem din diagnos
Instämmer!! Du kan också begära att kontaktperson/habkontakt skall vara med på möten med af.
Själv blir jag snabbt rubbad av att träffa för många personer. Jag kan lätt bli smått paranoid av att inte få endamtid.
FK vet vad jag har för diagnos men de verkar anse att jag ska bli botad om jag träffar folk.
De som har hand om min DV och så verkar vara mer på min sida men jag vågar inte riktigt säga att jag redan tycker det är för mkt och de vill gärna att jag ska vara med på minst en av deras grejer + min DV. Så generellt sett ser mitt veckoschema ut så här: Mån - DV 3h, Tis - LSSgrej 2h, Ons - DV 2h, Tor - LSSgrej + möte 2,5h, Fre - psykolog 1h och helgen är jag med min pojkvän, vilket iof är lite avslappnande. Till detta tillkommer ju resor till och från ställena och sen så bor jag ju med min farbror så har inte så många timmar per dag jag kan vara helt själv på och många av de timmarna går ju bort till aktiviteterna.
De som har hand om min DV och så verkar vara mer på min sida men jag vågar inte riktigt säga att jag redan tycker det är för mkt och de vill gärna att jag ska vara med på minst en av deras grejer + min DV. Så generellt sett ser mitt veckoschema ut så här: Mån - DV 3h, Tis - LSSgrej 2h, Ons - DV 2h, Tor - LSSgrej + möte 2,5h, Fre - psykolog 1h och helgen är jag med min pojkvän, vilket iof är lite avslappnande. Till detta tillkommer ju resor till och från ställena och sen så bor jag ju med min farbror så har inte så många timmar per dag jag kan vara helt själv på och många av de timmarna går ju bort till aktiviteterna.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Nej verkligen inte. Det sista jag är är avskärmad, men jag skulle behöva minst två hela dagar med irl-människoavskärming, men det kan jag inte få nu.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Återgå till Att leva som Aspergare