Jag skall vara med i radio!
63 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Nu är den debuten avklarad,det kändes bra.Hon som var programledare verkade nöjd med det hela.
Jag kunde inte låta bli att ge henne en kram,vem missar ett tillfälle att krama om en söt tjej,inte jag ialla fall.
Vad tyckte ni som lyssnade om programmet?
Jag kunde inte låta bli att ge henne en kram,vem missar ett tillfälle att krama om en söt tjej,inte jag ialla fall.
Vad tyckte ni som lyssnade om programmet?
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 11:19:29, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Jag skulle ha satt en klocka, mitt fån. Återkommer när jag lärt mig att få mediaprogrammet i datorn att ta sig an ljudfiler från nätet. Förlåt, så länge. Bra att det kändes bra!
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 11:19:29, redigerad totalt 1 gång.
Finns redan att lyssna på på nätet:
http://www.sr.se/cgi-bin/malmo/program/index.asp?ProgramID=1628&
http://www.sr.se/cgi-bin/malmo/program/index.asp?ProgramID=1628&
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:19:29, redigerad totalt 1 gång.
Oj,vad snabba de var att lägga ut det,då kan alla höra på mig redan nu.
- tvilling99
Sådär, färdiglyssnat.
Det gick ju riktigt bra. Du gav ett väldigt lugnt och samlat intryck, och tog på dig en svår uppgift att försöka prata om AS i allmänhet och inte bara ditt specifika fall. Jag tycker att framgick ganska väl att det finns en stor spridning mellan individer med AS, även om du förstås inte hade tid att gå på djupet med det hela.
Det gick ju riktigt bra. Du gav ett väldigt lugnt och samlat intryck, och tog på dig en svår uppgift att försöka prata om AS i allmänhet och inte bara ditt specifika fall. Jag tycker att framgick ganska väl att det finns en stor spridning mellan individer med AS, även om du förstås inte hade tid att gå på djupet med det hela.
Tack,det var trevligt att höra att ni gillade programmet.
- tvilling99
Jag tyckte det svåraste var att få fram det viktigaste på så kort tid.
- tvilling99
tvilling99 skrev:Jag tyckte det svåraste var att få fram det viktigaste på så kort tid.
Jovisst, och så kan jag tänka mig att det är väldigt stressande att sitta i direktsändning också, så med tanke på omständigheterna tycker jag du skötte det bra. Det är ju en sak att sitta i lugn och ro och skriva en liten artikel eller något, men att sitta och svara på frågor i direktsäning måste vara en totalt annorlunda situation.
Jag visste på förhand vilka frågor hon skulle ställa,så på det sättet kändes det inte stressande.
- tvilling99
Kristofer skrev:Din röst gör sig mycket bra i radio
Fast han pratar sådan där konstig utrikiska.
För den som inte har hört programmet så pratar han alltså skånska.
Jag har lyssnat på intervjun nu. Tyckte du var jättebra, Tvilling! Med tanke på att det är svårt att svara på de ofta förledande lätta frågorna. Skönt med en sådan lång och lugn intervju i dagens snuttvärld. Jag stördes t ex inte av någon musik, minns knappt att det var några låtar men det är det ju alltid i radio nuförtiden...
Jag har "rippat" dvs spelat in programmet till en ivr-fil. Den blev 5,5 MB, 22 min 28 sekunder lång. För er som tror att jag har något mystiskt eller dyrt ripp-program: jag har bara gratisversionen av Real Player version 11. Det är sant! Den har en funktion som heter "Web Download & Recording Manager" som är integrerad med min Firefox (minns inte på rak arm ifall det krävs ett tillägg för detta). När jag klickar på en länk till ett radioprogram, får jag upp webbradiofönstret; där väljer jag Real Player (inte Windows Media Player), då börjar radioprogrammet. Jag klickar på den blå Real-ikonen och väljer "Download This Video to Real Player" - då laddar Managern ned programmet som en ivr-fil, som sedan är spelbar i Real Player. Nån som begrep något? Ok det är inte helt lätt att förklara. De som behöver hjälp kan pm:a eller maila mig så ska jag försöka guida er.
Tvilling99, är det ok att jag lägger ut programmet på min <a target="_blank" href="http://minosa.wordpress.com">NPF-blogg</a>?
Filen kan förresten laddas hem <a target="_blank" href="http://www.tant.se/%7Ebarracuber/P4 Radio Malmöhus Lunchboxen - Aspergers Syndrom.ivr">här</a>.
/Barracuber
Jag har "rippat" dvs spelat in programmet till en ivr-fil. Den blev 5,5 MB, 22 min 28 sekunder lång. För er som tror att jag har något mystiskt eller dyrt ripp-program: jag har bara gratisversionen av Real Player version 11. Det är sant! Den har en funktion som heter "Web Download & Recording Manager" som är integrerad med min Firefox (minns inte på rak arm ifall det krävs ett tillägg för detta). När jag klickar på en länk till ett radioprogram, får jag upp webbradiofönstret; där väljer jag Real Player (inte Windows Media Player), då börjar radioprogrammet. Jag klickar på den blå Real-ikonen och väljer "Download This Video to Real Player" - då laddar Managern ned programmet som en ivr-fil, som sedan är spelbar i Real Player. Nån som begrep något? Ok det är inte helt lätt att förklara. De som behöver hjälp kan pm:a eller maila mig så ska jag försöka guida er.
Tvilling99, är det ok att jag lägger ut programmet på min <a target="_blank" href="http://minosa.wordpress.com">NPF-blogg</a>?
Filen kan förresten laddas hem <a target="_blank" href="http://www.tant.se/%7Ebarracuber/P4 Radio Malmöhus Lunchboxen - Aspergers Syndrom.ivr">här</a>.
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 11:19:29, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Det är okej att du lägger ut programmet på din Npf-blogg,Barracuber!
- tvilling99
Nu har jag också hört det! Håller med jonsch; hon ställde en del rätt lösa frågor som inte skulle gått att besvara på den korta tiden, men jag tyckte ändå du lyckades bra med att tänka efter och få fram det viktigaste. Om det var stressigt så hördes det inte på dig.
Senast redigerad av Matilda 2011-05-04 11:19:29, redigerad totalt 1 gång.
Jag tyckte inte det var fel på frågorna som sådana, men de det tar tid o. svara på sådana frågor. Men jag tyckte det var viktiga frågor - hon tryckte på de rätta punkterna dvs. det som var viktigast att få fram.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 11:19:29, redigerad totalt 1 gång.
Mycket bra jobbat, Erik! Kanonsvar! Och bra att du fick med lagom mycket om hur dåligt det är med kunskap "där ute". Förhoppningsvis fick en och annan vetgirig skåning vid radion en liten tankeställare.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:19:29, redigerad totalt 1 gång.
Vad roligt att höra att ni tycker att programmet var bra,jag passar tydligen för att göra såna här saker.
Jag hoppas att många som lyssnade förstår mer om asperger nu.
Min mor tyckte det var bra och en kvinna på jobbet berättade att hon hört programmet och känt igen min röst.
Har inte fått så många andra reaktioner hittils.
Jag hoppas att många som lyssnade förstår mer om asperger nu.
Min mor tyckte det var bra och en kvinna på jobbet berättade att hon hört programmet och känt igen min röst.
Har inte fått så många andra reaktioner hittils.
- tvilling99
Sikta på tv nästa gång! Varför inte? Du har ju "alla hästar i hagen" och uttrycker dig bra & tydligt.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 11:19:29, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10