Försäkringskassan avslog min handikappersättningsansökan

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Försäkringskassan avslog min handikappersättningsansökan

Inläggav StirrigeSune » 2008-01-30 6:18:50

Hej!

Försäkringskassan avslog min ansökan om handikappersättning trots att de ansåg att jag hade ett stort hjälpbehov.

De godkände bidrag till tvättmaskin, diskmaskin, engångshandskar (1200 stycken!), Torkypapper (52 rullar), läkarkostnade, läkemedelskostnader, men de godkände inte hushållspapper, engångstrasor, pengar för tandvård m.m.

Eftersom jag är paranoid ansökte jag om bidrag för dokumentförstörare, scanner, USB-minnen för trippla backuper. Det ogillades med, men jag ska formulera mig annorlunda den här gången.

De fula jäklar "räknade fel" med så jag fick påpeka det och matematiskt överbevisa de vilket inte gjorde mig ett dugg. Det är kul att jäklas lite med de onda. ;-)

I alla fall. Nu filar jag på ny ansökan och nu ska de få däng så det skriker om det. Nu har jag dessutom kompletterat med väldigt mycket anant. För att få plats med tvättmaskinen har jag fått flytta till större lägenhet eftersom det inte går in i en etta. Och då ska de få överraskningen att jag ansöker om skillnaden för det större rummet med hänvisning till medicinsk utrustning.

Jag måste dock komma på fler saker så jag säkert kommer upp i beloppet. Godkänner de lägenheten så är saken biff, men annars är det problem.

Alla tips är välkomna. Formuleringar och upplägget är inga problem. Jag ska lägga upp det på problemområde den här gången istället.

Som t.ex. att jag lägger upp min paranoida vaneföreställningar och förklarar vad jag behöver för att inte påverkas av det i min dagliga livsföring. Jag är t.ex. rädd för inbrott, brand, vattenskador ska förstöra alla mina papper så jag har scannat in kanske 2000 papper. Det tog tid kan jag meddela. Och dessa har jag lagt på USB-minne som backup, men behöver ett till att ha hos en kompis.

Så jag ansöker om:
Scanner (1) - 1000 kr
USB-minne 4 GB (2) ca 1500 kr
Dokumentförstörare (1) - 400 kr

Avslag på allt senast, men envis som man är så ger jag mig inte. ;-) Jag hävdar att jag verkligen behöver detta. Det är ju inte som jag säger att en vecka varje år tror jag att ett gäng utomjordningar ska kidnappa mig och att jag måste befinna mig på safari i Afrika eftersom utomjordningarna är rädda för lejon.

Babbel, babbel. I alla fall. Kom gärna med tips och synpunkter med fördel om du själv sökt.

StirrigeSune
Senast redigerad av StirrigeSune 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
StirrigeSune
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2008-01-30

Inläggav tahlia » 2008-01-30 9:58:20

Jag misstänker att du har "mer" problem än bara din AS?
Jag var in och läste på FK's hemsida och har varit tidigare och har tvingats avfärda handikappsersättning, då det är något som jag knappast skulle få godkänt.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Kvasir » 2008-01-30 10:07:19

Du kanske ska börja med lite realistiska priser på prylarna. Du ligger nog minst på det dubbla mot vad det behöver kosta för samtliga prylar.

Om det sedan spelar någon roll vet jag inte, men det är ju onödigt att ge intryck av att försöka luras.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Parvlon » 2008-01-30 10:39:21

Tvättmaskin är ingen medecinsk utrustning rofl
Arbetar du med datorer? O är du arbetar hos din kompis? Jag tror inte annars Fkassan bryr sig nämnvärt ifall du måste kopiera över spel eller nerladdade porrfilmer hos din lankompis hem till dig. 4GB är inte vanliga textfiler iallfall. Det finns 50MB minnen för hundringen och 4GB går nog att få ner till hälften iallafall

men de godkände inte hushållspapper, engångstrasor, pengar för tandvård m.m.

Det är väl hos kommunen man får söka tandkort om ja inte kommer ihåg fel, sök på tandkort här så finns flera trådar om det.
Hållspapper trasor osv räknas att det ska räcka ifall man har en inkomst. (det är alltså inkluderat redan i bidrag som socialnormen och sjukersättning)

Dokumentförstörare är väl onödigt? Det går att klippa sönder papper, med sax, alternativt släng de i en låda och bränn skiten när våren kommer på tomten.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Pemer » 2008-01-30 11:57:12

Har nyligen fått en extern hårddisk på 500 GB som ytterligare arbetsredskap av hockeyklubben, och den gick vad jag förstod på mindre än tusenlappen. Men okej, det var kanske med den rabatt klubben fick som sponsring?

Henrik Ragnevi skrev någonstans om att Aspergerdiagnos föreslås ge automatisk rätt till handikappersättning, troligen i så fall av den pågående LSS-utredningen. Ska bli intressant att se om det blir verklighet. Med dagens regler skulle inte jag kunna få ut handikappersättning för någonting. Vad jag förstår av informationen man hittar på FK:s hemsida.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13590
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Kvasir » 2008-01-30 11:59:29

Pemer skrev:Har nyligen fått en extern hårddisk på 500 GB som ytterligare arbetsredskap av hockeyklubben, och den gick vad jag förstod på mindre än tusenlappen. Men okej, det var kanske med den rabatt klubben fick som sponsring?


Bekostades den av myndigheterna eller vad är poängen?
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Re: Försäkringskassan avslog min handikappersättningsansökan

Inläggav Mystiqa » 2008-01-30 13:43:23

hmmm varför skulle du få såna dataprylar. Vad ska du med toapapper till? kan du la köpa för din vanliga ersättning?
Kanske borde ansöka jag med, behöver ny säng, nya möbler,körkort, kläder..undrar om jag skule få beviljat detta:P nåt att testa kanske
Senast redigerad av Mystiqa 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
Mystiqa
Inaktiv
 
Inlägg: 616
Anslöt: 2006-04-22

Inläggav sugrövmanövern » 2008-01-30 15:15:41

Parvlon skrev:Tvättmaskin är ingen medecinsk utrustning rofl
Men det är nödvändigt att ha en i lägenheten om man är paranoid. Jävligt intressant att man kan få den betald, jag införskaffade nyligen både tvätt och torkmaskiner för hopsparade pengar. Dags att verkligen bli en kravmaskin, jag ska ha en Elecrolux Wascator, bolltäcke, tempurmadrasser med mera.

Fila på motiveringarna, skaffa diagnoser svart på vitt, snyfta hos prattant :twisted: .
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav Parvlon » 2008-01-30 15:23:59

sugrövmanövern skrev:Men det är nödvändigt att ha en i lägenheten om man är paranoid. Jävligt intressant att man kan få den betald, jag införskaffade nyligen både tvätt och torkmaskiner för hopsparade pengar. Dags att verkligen bli en kravmaskin, jag ska ha en Elecrolux Wascator, bolltäcke, tempurmadrasser med mera.

Fila på motiveringarna, skaffa diagnoser svart på vitt, snyfta hos prattant :twisted: .

Jo, det med paranoida tänkte jag inte på. Löjligt att man måste ha en diagnos för att få vara paranoid dock..
Har ju egen tvättmaskin själv men det var för jag fick tag på en gratis. De kostar inte speciellt mycket, köper man tex en beg. toppmatad maskin ifrån gula börsen, får man de för någon hundring. Dock är den väl inte speciellt resurssnål + den går sönder emellanåt men den duger åt mina behov. Skönt att slippa dela tvättrum me resten av folket som bor i samma område. Det har hänt att folk rotar i tvättmaskinerna o en gång var det en som hade vikt upp min tvätt..
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Kvasir » 2008-01-30 15:25:44

sugrövmanövern skrev:Men det är nödvändigt att ha en i lägenheten om man är paranoid. Jävligt intressant att man kan få den betald, jag införskaffade nyligen både tvätt och torkmaskiner för hopsparade pengar. Dags att verkligen bli en kravmaskin, jag ska ha en Elecrolux Wascator, bolltäcke, tempurmadrasser med mera.


Hm, kravmaskin! Kan man få bidrag till en sådan? Då slipper man kräva själv. :)
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav sugrövmanövern » 2008-01-30 16:04:13

Kvasir skrev:Hm, kravmaskin! Kan man få bidrag till en sådan? Då slipper man kräva själv. :)
:idea: Hehe, ja man kan säkert få en tant på något sätt som man kan använda som kravmaskin :) . Varför inte, allt verkar ju möjligt, gäller bara att tänka till lite, man får många uppslag här på forumet tycker jag. Sådant man aldrig ens reflekterat över.

Parvlon: Var glad att din maskin inte är resurssnål, de är värdelösa. De använder på tok för lite vatten, och därför kan man inte tvätta så mycket. Min har en trumma som rymmer 6 kilo tvätt, men jag kan inte tvätta ens hälften av det pga vattensnålheten. Det blir inte ens genomblött, och ut kommer kläderna fulla med intorkat tvättmedel.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav Pemer » 2008-01-30 16:25:02

Kvasir skrev:
Pemer skrev:Har nyligen fått en extern hårddisk på 500 GB som ytterligare arbetsredskap av hockeyklubben, och den gick vad jag förstod på mindre än tusenlappen. Men okej, det var kanske med den rabatt klubben fick som sponsring?


Bekostades den av myndigheterna eller vad är poängen?


Nej, jag tänkte på mängd minneskapacitet för pengarna, ställt mot 2 USB-minnen på 4 GB för ca 1500 kronor, som Sune skrev om.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13590
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Kvasir » 2008-01-30 16:37:40

Pemer skrev:
Kvasir skrev:
Pemer skrev:Har nyligen fått en extern hårddisk på 500 GB som ytterligare arbetsredskap av hockeyklubben, och den gick vad jag förstod på mindre än tusenlappen. Men okej, det var kanske med den rabatt klubben fick som sponsring?


Bekostades den av myndigheterna eller vad är poängen?


Nej, jag tänkte på mängd minneskapacitet för pengarna, ställt mot 2 USB-minnen på 4 GB för ca 1500 kronor, som Sune skrev om.


OK, men det finns gott om 500 GB hårddiskar under tusenlappen, om du inte har speciella krav. Ett 4 GB Sandisk USB-minne kan man få för 299 :- på Clas Ohlson, och troligen ännu billigare om köper något okänt fabrikat när det är specialerbjudande, så det var tilltaget i överkant, som jag påpekade.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav weasley » 2008-01-30 16:51:09

Sune.

Du har alltså lyckats kapa åt dej så massa saker att du måste flytta för att få plats med dem och nu ska du ha nya lägenheten betald? Jag är hemskt ledsen att säga detta, men det låter lite väl onödigt i mina öron att snylta till sej alla dessa saker.

Vad ska du med dokumentförstörare till? Och scanner? Låt bli att skriva saker på papper vettja! Och hur mycket dokument har du egentligen? 4GB är rätt mycket! Eller sparar du allt som bilder? Lägg över det på en extra hårddisk istället och du får ner snyltkostnaderna lite.

Dessutom är det tveksamma kostnader för dina saker du listar som absolut livsnödvändiga. Det ser VÄLDIGT dyrt ut.

A4-scanner för 392:- inkl moms

4GB USB-minne för 295:- inkl moms

Jag lever själv på soc just nu. En form av snyltning det också. Just därför försöker jag hålla nere kostnaderna för mej så mycket det går. Det känns inte bra att svenska folket skulle betala för mina extravaganser. Det är en väldigt bra sak att möjligheten till hjälp och stöd finns, men man ska väl inte suga ut den hand som föder en, liksom.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Pemer » 2008-01-30 16:58:27

Kvasir skrev:
Pemer skrev:
Kvasir skrev:[quote="Pemer"]Har nyligen fått en extern hårddisk på 500 GB som ytterligare arbetsredskap av hockeyklubben, och den gick vad jag förstod på mindre än tusenlappen. Men okej, det var kanske med den rabatt klubben fick som sponsring?


Bekostades den av myndigheterna eller vad är poängen?


Nej, jag tänkte på mängd minneskapacitet för pengarna, ställt mot 2 USB-minnen på 4 GB för ca 1500 kronor, som Sune skrev om.


OK, men det finns gott om 500 GB hårddiskar under tusenlappen, om du inte har speciella krav. Ett 4 GB Sandisk USB-minne kan man få för 299 :- på Clas Ohlson, och troligen ännu billigare om köper något okänt fabrikat när det är specialerbjudande, så det var tilltaget i överkant, som jag påpekade.[/quote]
Ja, det var precis det jag trodde, vi är med andra ord helt överens. Själv har jag fått min externa som arbetsredskap av en uppdragsgivare så jag kunde inte vara mer nöjd. Minnet räcker med råge till den tänkta uppgiften, och till att rädda över, gå igenom och säkerligen radera massor av allt jag hade på gamla stationära datorn innan jag hivar den till någon elektronikåtervinning. Mycket glädjande.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13590
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav StirrigeSune » 2008-01-30 18:43:30

Oj vad mycket skit jag fick här då. ;-)

Kom ihåg att Försäkringskassan gav bifall till både tvättmaskin och diskmaskin innan mitt inköp. Att jag valde dyrare maskiner beror på att jag lagt in tvätt-/diskeffekt, reparationskostnader och elförbrukning i kalkylen.

Om någon nu tycker det är värt 400 kr att klippa flera tusen papper med sax istället för att makulera det i dokumentförstörare så får de stå för de/honom/henne, men i mina ögon har jag viktigare saker att göra.

Att jag valt att digitalisera alla papper är för att jag varit med om brand två vågningar under min. Lägenheten totalförstördes och en laptop i grannrummet där branden startade smälte. Och det är en korridor mellan på två meter, två betongväggar och tre meter in i rummet. Hur kan jag veta det?

För jag har själv bott i laptoprummet så om jag inte bytt till lägenhet så hade jag inte haft ett skit kvar.

Och jag kan ju inte säga att 1000 kr för en scanner med Linuxdrivare är inte så dyrt. USB-minnet köpte jag för ett år sen och då kostade det mer, där av det höga priset. Dessutom är det Corsair med tio års garanti och inga lösa delar. Mina scannade dokument tar i dagsläget 1,2 GB. Jag har samlat alla papper i över tio år. Tror du inte man får många då?

Jag fick nästan allt jag ville ha, men sen efter överklagandet gjorde jag kompletteringar och de prövades inte av Länsrätten då de inte varit med i beslutet jag överklagade.

Jag har faktiskt väldigt sakliga argument och fick stort beröm av kuratorn som ville läsa genom ansökan och hon hade inga invändningar mot något.

Och det med ladda ner var ju bara patetiskt. Det är knappt värt att ens kommentera, men jag retar mig så mycket på det. Jag kan ju säga så att inga av mina servrar har med handikappersättningen att göra. Inga komponenter, inga modifikationer, Dremel m.m. Jag ansöker enbart om saker som gör att jag kan leva med friktionsfritt. Det är ju trots allt det som det går ut på. Allt jag ansöker om har jag också kunnat specificera med kvitto.

StirrigeSune
Senast redigerad av StirrigeSune 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
StirrigeSune
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2008-01-30

Inläggav Kristofer » 2008-01-30 20:31:33

sugrövmanövern skrev:
Parvlon skrev:Tvättmaskin är ingen medecinsk utrustning rofl
Men det är nödvändigt att ha en i lägenheten om man är paranoid. Jävligt intressant att man kan få den betald, jag införskaffade nyligen både tvätt och torkmaskiner för hopsparade pengar. Dags att verkligen bli en kravmaskin, jag ska ha en Elecrolux Wascator, bolltäcke, tempurmadrasser med mera.

Fila på motiveringarna, skaffa diagnoser svart på vitt, snyfta hos prattant :twisted: .


Å sen så gnäller vi när folk anser att vi är pjåskiga eller ifrågasätter våra ersättningar. Vi skadar oss själva med sådant här horeri.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav tahlia » 2008-01-30 22:32:20

StirrigeSune skrev: Jag ansöker enbart om saker som gör att jag kan leva med friktionsfritt. Det är ju trots allt det som det går ut på. Allt jag ansöker om har jag också kunnat specificera med kvitto.

StirrigeSune


Till att börja med: Har du lust att svara på min fråga? Om du missade den så undrade jag om du har fler "problem" än "bara" AS?

Sedan höjer jag ögonbrynen lite när du säger "Saker som gör att jag kan leva friktionsfritt". Sist jag kollade var det ingen rättighet i samhället. Man lever så friktionsfritt man har råd med. Det finns många människor som är ensamstående med barn, jobbar heltid men inte har råd med en tvättmaskin.
Att springa i tvättstugan minst två gånger i veckan när du har 2-3 småbarn är inte direkt friktionsfritt. Således borde även dessa människor ha rätt att få bidrag för tvättmaskin och torktumlare.

Nej, det där låter väldigt illa i mina öron, så vida du inte har många fler och allvarligare bekymmer än "bara" AS.

Toapapper är ju rent ut löjligt att begära bidrag för. Ligger du på eller över existensminimum så har du råd att köpa ditt toapapper för de pengar du har.

Det retar mig en aning när man väljer att kalla sig handikappad för att man ska sko sig på ett eller annat sätt.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav StirrigeSune » 2008-01-30 23:08:36

Handikappersättning handlar visst om att leva mer friktionsfritt och inte påverkas i sin dagliga livsföring av sitt handikapp. Ett handikapp är inget man väljer, men det är barn så om man nu gnäller över att det är tufft ekonomiskt och tidsmässigt med ungar så är det någon man själv valt och därför får man också stå för konsekvenserna.

Och toalettpapper har jag över huvud taget inte nämnt. Du tänker säkert på Torky som jag fick bidrag för, så tydligen var min motivering inte löjlig eftersom de godkände allt jag ansökte för.

Och jag såg din fråga om "andra problem" både första gången och nu. :-P

StirrigeSune
Senast redigerad av StirrigeSune 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
StirrigeSune
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2008-01-30

Inläggav tahlia » 2008-01-31 0:05:19

StirrigeSune skrev:Handikappersättning handlar visst om att leva mer friktionsfritt och inte påverkas i sin dagliga livsföring av sitt handikapp. Ett handikapp är inget man väljer, men det är barn så om man nu gnäller över att det är tufft ekonomiskt och tidsmässigt med ungar så är det någon man själv valt och därför får man också stå för konsekvenserna.

Och toalettpapper har jag över huvud taget inte nämnt. Du tänker säkert på Torky som jag fick bidrag för, så tydligen var min motivering inte löjlig eftersom de godkände allt jag ansökte för.

Och jag såg din fråga om "andra problem" både första gången och nu. :-P

StirrigeSune


Ahh, du väljer bara att inte svara. Då kommer jag också att anta att du "bara" har AS och ser då inte varför du skulle få pengar till hälften av det du rabblat upp.

Antingen bor du på en jäkla givmild plats, eller så sitter det en massa lättlurade personer på FK där du hör hemma.

Tror inte att någon av oss här på forumet med "bara" AS skulle få ett skit beviljat. Iofs gör det detsamma för mig, även om tvättmaskin skulle underlätta min tillvaro.
Dock var det många år sedan jag var så naiv att jag trodde att det öht fanns något sådant som att "leva friktionsfritt".
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Kvasir » 2008-01-31 0:09:18

Min spontana reaktion när jag såg denna tråd och det första inlägget var att Sune, som då var helt nyreggad, var ett troll som bara ville driva med oss Aspergare, eller försöka få några fördomar bekräftade. Dock vill jag inte vara fördomsfull och utgå från att så är fallet, varför jag gav ett seriöst svar. Jag måste dock säga att han hitills inte precis har lyckats göra det mindre sannolikt att han inte är ett troll. Jag påstår inte att han är det, men en obehaglig misstanke klamrar sig envist fast i min hjärna.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-01-31 0:12:52

Mmm....eller också är det kanske någon av forumets kära medlemmar som har behagat att dubbelregga sig för att trolla lite? :wink:
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav weasley » 2008-01-31 0:20:22

StirrigeSune skrev:Handikappersättning handlar visst om att leva mer friktionsfritt och inte påverkas i sin dagliga livsföring av sitt handikapp. Ett handikapp är inget man väljer, men det är barn så om man nu gnäller över att det är tufft ekonomiskt och tidsmässigt med ungar så är det någon man själv valt och därför får man också stå för konsekvenserna.



Visst, att leva friktionsfritt. Frågan är om det blir friktionsfritt bara för att du lyckas tjata till dej massa materiella ting som andra betalar. Du har rätt i att man inte väljer att ha handikapp, men man kan fasiken välja hur mycket man låter -andra- spendera på ens handikapp!


StirrigeSune skrev:Och toalettpapper har jag över huvud taget inte nämnt. Du tänker säkert på Torky som jag fick bidrag för, så tydligen var min motivering inte löjlig eftersom de godkände allt jag ansökte för.


Du sökte bidrag för BÅDE torky OCH hushållspapper!? Dessutom godkände de inte allt du sökte för, du fick ju inte engångshandskarna tex.


StirrigeSune skrev:Och jag såg din fråga om "andra problem" både första gången och nu. :-P

StirrigeSune


Du bara lät bli att svara eftersom.......?

<spekulation>
Det verkar som om Sune lider av OCD, eller tvångstankar som det kanske också kan kallas. </spekulation>

.....!

:shock: :shock: :shock: :-)198 :-)198
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:27:58, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Kvasir » 2008-01-31 0:22:52

Bjäbbmonstret skrev:Mmm....eller också är det kanske någon av forumets kära medlemmar som har behagat att dubbelregga sig för att trolla lite? :wink:


Jo, det är förstås också en möjlighet. Jag har dock ingen omdelbar idé om vem och varför, i så fall.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:27:59, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Återgå till Aspergare och vården



Logga in