Adressbok och synkning :-)

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Adressbok och synkning :-)

Inläggav Iridia » 2011-10-02 19:15:59

Har aldrig vågat mig på att synka något. Men nu provade jag att importera adressboken från Mac:en till Gmail-kontot och fick dem t o m sorterade i samma grupper. :D

Sen plingade mobilen oväntat och det visar sig att den passade på att importera alla adresser också, utan att jag bett den. Superskumt men praktiskt. Hade jag vetat att det var så enkelt hade jag sluppit fylla i de viktigaste adresserna för hand när den var ny. :?

Nu undrar jag: finns det adressböcker för PC som också går att sortera i kategorier som i Mac och Gmail? Finns det i Hotmail?
Iridia

Anslöt: 2011-09-22

Re: Adressbok och synkning :-)

Inläggav Iridia » 2011-10-03 12:44:26

Hittade en adressbok som verkar hyfsad (åt en kompis med pc, utan gmail).http://download.cnet.com/E-Z-Contact-Bo ... uctListing

Själv är jag mycket nöjd med den som gick att migrera från Mac till gmail. Men hade gärna velat bli tillfrågad först innan den hällde över hela skiten i telefonen. :x icon Nu fick jag ännu ett problem med att skapa ordning i telefonen igen. :( Och så blir jag osäker på om jag törs radera nåt i telefonen utan att det försvinner från gmail-adressboken? Kan man stänga av synkningen på något sätt?
Iridia

Anslöt: 2011-09-22

Återgå till IT-forum

Logga in