Omflyttning bland avdelningarna
102 inlägg
• Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Omflyttning bland avdelningarna
Admin
Som ni säkert ser har jag flyttat om lite bland avdelningarna. Ingenting har försvunnit men den stora skillnaden är att tidigare Övriga ämnen har blivit Aspergare off-Google. Det är i princip samma avdelning med samma innehåll men den kräver numera inloggning för att läsa. Det betyder att vi nu har en insynsskyddad avdelning med krav på att hålla sig till ämnet, vilket många har frågat efter.
Aspergare off-topic ligger under denna liksom Privata avdelningen. Icke inloggade ser bara det grå "bandet" med texten Bara för medlemmar.
Det är en balansgång mellan att vara ett öppet forum, som många kan hitta till, och ett slutet forum där det vi skriver inte omedelbart hamnar i sökmotorerna på internet. Jag hoppas det här blir en bra avvägning däremellan. De avdelningar som det är viktigast att de är tillgängliga för dem som söker och ännu inte hittat hit är de, som på olika sätt handlar om asperger och de förblir öppna.
Som ni säkert ser har jag flyttat om lite bland avdelningarna. Ingenting har försvunnit men den stora skillnaden är att tidigare Övriga ämnen har blivit Aspergare off-Google. Det är i princip samma avdelning med samma innehåll men den kräver numera inloggning för att läsa. Det betyder att vi nu har en insynsskyddad avdelning med krav på att hålla sig till ämnet, vilket många har frågat efter.
Aspergare off-topic ligger under denna liksom Privata avdelningen. Icke inloggade ser bara det grå "bandet" med texten Bara för medlemmar.
Det är en balansgång mellan att vara ett öppet forum, som många kan hitta till, och ett slutet forum där det vi skriver inte omedelbart hamnar i sökmotorerna på internet. Jag hoppas det här blir en bra avvägning däremellan. De avdelningar som det är viktigast att de är tillgängliga för dem som söker och ännu inte hittat hit är de, som på olika sätt handlar om asperger och de förblir öppna.
Re: Omflyttning bland avdelningarna
Sheyen skrev:Jag tycker verkligen inte om den här förändringen!
Man blir sjösjuk och får ångest. Hehe...
Skitsamma nu tar jag en öl!
Sheyen skrev:Jag tycker verkligen inte om den här förändringen!
Förklara istället hur du skulle vilja ha det!
Själv märker jag den knappt då jag alltid använder Nya inlägg-funktionen för att hitta trådar alternativt Avancerad sökning, Forumindex använder jag endast då jag ska skapa en tråd.
Sluta med underforum! Vad spelar det för roll om indexsidan ryms på skärmen eller inte?
Jag ser bara nackdelar med underforum.
Bra att Övrigt blev Offgoogle.
Jag ser bara nackdelar med underforum.
Bra att Övrigt blev Offgoogle.
Trådarna går att hitta via google fortfarande men inte de senaste inläggen, verkar det som.
Har barn och föräldraskap tagits bort?
- svartamolnet
- Anslöt: 2009-09-25
svartamolnet skrev:Har barn och föräldraskap tagits bort?
Nej då, det har blivit ett underforum till Övriga Aspergerfrågor.
Varför ska ni flytta omkring så att man inte hittar något? Alla gråa band gör förövrigt att jag inte får hela första sidan på skärmen..
Titti skrev:Det betyder att vi nu har en insynsskyddad avdelning med krav på att hålla sig till ämnet, vilket många har frågat efter.
Jättebra! Kommer nog ta ett par dagar att vänja sig vid den nya ordningen men spontant tycker jag att det är en klar förbättring.
Dagobert skrev:Jag ser bara nackdelar med underforum.
+1
underforum är jobbiga och jag kollar nästan aldrig i dem. menmen, jag får väl leva utan privata och off-topic.
bra att 'övriga ämnen' hamnade off-google, det har jag längtat efter länge.
Fenren skrev:bra att 'övriga ämnen' hamnade off-google, det har jag längtat efter länge.
Det har faktiskt jag också längtat efter länge, så det var väl den enda bra förändringen.
Till Miche:
Miche skrev:Sheyen skrev:Jag tycker verkligen inte om den här förändringen!
Förklara istället hur du skulle vilja ha det!
Det enda som jag gillar med förändringen är att "Övriga ämnen" blev off-google. Jag gillar inte när det ändras för mycket på forumet, för jag "går vilse" här då.
Jag skulle hellre se att man bytte plats på 'annat än asperger' och 'bara för medlemmar' och sedan drog ut alla underforum så de hamnade direkt under kategorierna. om man oroar sig för att 'regler, nyheter och synpunkter' hamnar för långt ner så folk måste scrolla, så kan man flytta upp den så den hamnar överst.
Fenren skrev:Jag skulle hellre se att man bytte plats på 'annat än asperger' och 'bara för medlemmar' och sedan drog ut alla underforum så de hamnade direkt under kategorierna. om man oroar sig för att 'regler, nyheter och synpunkter' hamnar för långt ner så folk måste scrolla, så kan man flytta upp den så den hamnar överst.
Bra idé tycker jag. Jag brukar också glömma att titta i underforum.
Tiblan skrev:Finns det underforum?? Har jag inte hittat än....
Admin
Vi har åtta vanliga avdelningar och sju underforum till dessa. Om alla låg som vanliga avdelningar skulle indexsidan bli nästan dubbelt så lång. Jag ser inte det som någon fördel alls, alternativet vore i så fall att minska antalet avdelningar totalt sett och det är precis det motsatta mot vad många andra frågar efter. Nio, möjligen tio, avdelningar skulle kunna få plats men definitivt inte fler.
Jag gillar förändringen eftersom fler avdelningar skärmas av från google. I övrigt bryr jag mig inte eftersom jag använder funktionen "nya inlägg".
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Titti skrev: Nio, möjligen tio, avdelningar skulle kunna få plats men definitivt inte fler.
varför inte plocka fram off topic och privata igen, då? då får vi tio avdelningar, och ett par underavdelningar.
jag tycker det är jättesynd att både privata och Off Topic inte får vara riktiga avdelningar längre, då väldigt många bra trådar ligger där och jag inte kommer gå in i dem mer
Det måste verkligen vara världens mest otacksamma uppgift att göra förändringar i ett forum för aspergare (om man ser till diagnoskriterierna så borde det vara svårt att hitta en grupp människor som är mindre flexibla och mer negativt inställda till förändringar...)
Iridia skrev:Jag gillar förändringar till det bättre.
hihi, din skämtare där! vi vet båda två att sådana förändringar inte finns
Jo, just snyggt... Jag erbjuder PM-kontakt åt en medlem, och sedan försvinner hela den spalten..
Edit: Tydligen hjälpte det att klaga, den kom tillbaka genast när jag skrivit.
Edit: Tydligen hjälpte det att klaga, den kom tillbaka genast när jag skrivit.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter