Städer i sånger
Re: Städer i sånger
Senast redigerad av LordNelson 2011-09-22 17:09:35, redigerad totalt 3 gånger.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
Från 7:10 Allan Edwall - I Eksjö sta' på Ränneslätt
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Lok - Bedragen i Murmansk
- LordNelson
- Förhandsgranskad
Strejkvisa från Pajala - Norrlåtar
- LordNelson
- Förhandsgranskad
Konstigt ingen tagit denna:
Stockholm
New Orleans, Louisiana, USA
Nybro Flames gamla sång. Division 5 lag, men jävla mö folk på läktarna. Fullsatt hall och faktiskt hall rekord ett tag har jag för mig. Första säsongen i Division 5 hade de ett snitt på nästan 1500. Va fan, det var ju fritt inträde, och en sak ska ni veta: Nybro ÄLSKAR hockey (om än dålig sådan). Vet ej om de nämner Nybro dock i texten.
Stockholm
New Orleans, Louisiana, USA
Nybro Flames gamla sång. Division 5 lag, men jävla mö folk på läktarna. Fullsatt hall och faktiskt hall rekord ett tag har jag för mig. Första säsongen i Division 5 hade de ett snitt på nästan 1500. Va fan, det var ju fritt inträde, och en sak ska ni veta: Nybro ÄLSKAR hockey (om än dålig sådan). Vet ej om de nämner Nybro dock i texten.
Han lyckas pricka in Manhattan ingen stad men en stadsdel i NY och sen vidare till Berlin.
slackern skrev:Han lyckas pricka in Manhattan ingen stad men en stadsdel i NY och sen vidare till Berlin.
Intressant. Även i denna sången sjunger de exakt samma ord "First we take Manhattan, then we take Berlin". Fast resterande delar av sången är helt annorlunda. REVOLUTION!
Staden som nämns är Beirut i Libanon, men sången handlar även om Afghanistan. Även om inga städer där nämns vid namn.
Låt mig se så jag får med alla nu.
Askersund, Gnesta, Falsterbo, Koster, Flen, Hjo, Kloster, Örebro, Stockholm stad, Stockholms Skärgård, Grums, Trosa, Tjörn, Härnösand (tror det var alla städer i denna).
Askersund, Gnesta, Falsterbo, Koster, Flen, Hjo, Kloster, Örebro, Stockholm stad, Stockholms Skärgård, Grums, Trosa, Tjörn, Härnösand (tror det var alla städer i denna).
Reglerna:
Å andra sidan har en del städer flera sånger. Så om man tar upp en stad som redan nämnts men i en annan sång tycker jag det är ok; vi får ändå inga poäng.
Låten skall ha en stad i titeln. Staden får ligga var som helst i världen. Du behöver inte gå i bokstavsordning, men en redan nämnd stad får inte väljas igen.
Å andra sidan har en del städer flera sånger. Så om man tar upp en stad som redan nämnts men i en annan sång tycker jag det är ok; vi får ändå inga poäng.
Abiline (den sången handlar egentligen om Abiline i Kansas, inte i Texas). George Hamilton fortsätter med sången Fort Worth, Dallas or Houston, tre texasstäder i ett.
Återgå till Intressanta intressen