Nästa tullingeträff - 24 september

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

Tullingeträff hos Pemer

Inläggav Benita » 2011-09-22 0:50:23

Anmäl er på den här länken:

http://stockholm.aspergare.org/anmalan.html
Benita
Ny medlem

Anslöt: 2010-07-26

Nästa tullingeträff - 24 september

Inläggav Pemer » 2011-09-22 1:06:22

Kanske delvis lite medvetet sen tråd, men info har funnits att hitta för den intresserade och i min signatur här på forumet sedan i våras någon gång. Och nu blir det inte en klassisk träff hemma hos mig utan en lite mer rumphuggen i lokalen, där vi ska börja komma iväg därifrån efter 21.30 så där någonting. Det är någon handfull anmälda redan, och fler är förstås välkomna!

Alla med ställd eller misstänkt NPF-diagnos (företrädesvis inom autismspektret, men som grundare av adhdforum.se välkomnar jag givetvis rena adhd-isar också) är således välkomna på löst och lättsamt samkväm i Tullinge lördag 24 september, denna gång i bostadsrättsföreningen Akvarellens fritidslokal, ingång omedelbart till höger om porten Elgentorpsvägen 15.

Kom så lång eller kort stund under dagen du vill, så dags som passar dig. Jag "slår upp portarna" och välkomnar besökare från och med ca kl 14.00 (observera, ny starttid sedan förra träffen i våras, dessutom var tydligen lokalen upptagen just fram till 14.00 denna lördag) till ca 21.30 för avveckling av träffen och tömning av lokalen till 22-snåret.

Medlemsmöte i OA Stockholm kan bli aktuellt, men det är inte säkert. Blir så fallet blir icke-medlemmar givetvis inte utkastade.

Den som har möjlighet att komma betydligt längre fram är precis lika välkommen så dags som man kan komma, även om man inte kommer att hinna vara kvar fullt lika länge en sådan här gång, som när det är hemma hos mig. På de träffarna brukar det vara folk kvar minst till ungefär när sista pendeltågen går någon timme in på söndagen, men nu på lördag är väl pendeltågen mot stan 21.56 eller mot Södertälje 22.03 en lämplig allra senaste hållpunkt att sikta in sig på.

Mat ordnar var och en själv t ex vid stamstället nere i Centrum eller annan egen önskad variant. Micro för att värma medhavt käk finns inte i lokalen, och springande upp till mig för att värma mat kommer inte att vara genomförbart, då mitt hem är under nedpackning för tillfällig utflyttning nästa vecka pga sanering efter avloppsöversvämning och fuktskadade golv. Fika kommer att finnas, och en del te finns om vatten kan värmas vettigt. Har någon teälskare vattenkokare att medta kan det underlätta tekokning. Kaffebryggare har jag och kommer att bära ner till lokalen. Antagligen kommer jag att ha lite gott och snacks att bjuda på, men ta gärna med egen dryck och gott du vill mumsa på!

Jag har stor del av träffarna genom åren bjudit på det jag bjuder på ur egen ficka, så en liten sparbössa som eventuella frivilliga donationer kan stoppas ner i kommer att finnas. Kanske jag också ställer i ordning någon typ av boklåda med sådant jag vill bli av med och ändå har tänkt fotografera av för att lägga ut på Tradera någon gång vilket år som helst. Nu ska jag ju ändå just sortera upp mina tillhörigheter inför magasinering och flytt, så vem vet?

Aktivitet i övrigt: i huvudsak allmänt samkväm. Jag kommer att bära ner lite spel, åtminstone. Ta gärna med egna spel!

Vill man gärna träffa nya aspisar men inte är så mycket pratkvarn är det helt okej att bara sitta i ett hörn och lyssna. Eller om så bara sitta i ett hörn och läsa en bok.

Lite mer info, karta hur man hittar hit och anmälningsformulär finns här.

Välkomna!
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Re: Tullingeträff hos Pemer

Inläggav Pemer » 2011-09-22 1:13:21

Aha, här blev det lite dubbelarbete och för säkerhets skull så makalös tajming att det skrevs och skickades just när jag äntligen satt och jobbade med att starta en tråd. De kanske kan slås ihop då... :)
Pemer

Inläggav Benita » 2011-09-22 1:29:38

Behövs väl inte. Den här tråden räcker ju!!
Benita
Ny medlem

Inläggav Benita » 2011-09-22 1:30:18

Den 24:e September är alltaå träffen!
Benita
Ny medlem

Inläggav Pemer » 2011-09-22 2:39:45

Ja, men det är ju alltså två trådar nu. Och jag skriver alltid egna trådar om mina träffar, även om det var i klart senaste laget den här gången. Jag vill förbehålla mig rätten att göra det själv även fortsättningsvis.

Men visst, hade jag kommit in på forumet för att äntligen starta tråd om lördagens träff och fått se att någon annan redan hade skrivit en, så hade jag väl inte startat en egen också, utan lagt in mitt eget info-inlägg om träffen i den tråd som redan fanns. Men nu var det just när jag äntligen hade börjat på min tråd som du kom in och lade in en kort blänkare med länk till info-sidan och blev klar och skickade just medan jag samtidigt satt och skrev på min trådstart. :)
Pemer

Re: Nästa tullingeträff - 24 september

Inläggav Alien » 2011-09-22 3:08:29

Moderator: Slog ihop trådarna.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav mikael » 2011-09-23 7:59:50

Kommer
mikael

Anslöt: 2009-06-21

Inläggav nano » 2011-09-23 22:29:04

Då har jag anmält mig för att det är sannolikt att jag kan komma :)
Ska bara sätta upp en skorsten på föräldrarnas tak.
nano

Anslöt: 2008-06-20

Återgå till Träffar

Logga in