Att söka en partner på krogen
Nja, alltså. Jag kanske hade lovat dig en kram eller något. Jag vet inte, jag kan säga sådant och sen glömma bort. Jag har inga större problem med att krama andra killar så. Och du var ju ändå känd genom forumet och jag visste lite lite om vem du var, som att du t ex kan använda "de" och "dem" på rätt vis.
Jaha okej! Shit, jag trodde du skämtade med mig först eller att jag hade lovat en kram, men glömt bort och du kanske förstod att jag kunde ha glömt bort, men försökte påminna mig men ändå säga att handtag gick bra det med. Social interaction = complicated.
Jaha okej! Shit, jag trodde du skämtade med mig först eller att jag hade lovat en kram, men glömt bort och du kanske förstod att jag kunde ha glömt bort, men försökte påminna mig men ändå säga att handtag gick bra det med. Social interaction = complicated.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:24:21, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Problem med dating på krogen
Har prövat att träffa en tjej på krogen, en polare sammanförde mig med en tjejkompis som han trodde jag skulle passa med.
Problemet är att krog eller pub miljö oftast är ganska stökig och därför blir det väldigt svårt för mig att samtala med någon i en miljö där det ibland kan pågå ett tiotal samtal omkring oss som vi inte kan stänga ute.
Så nej, jag tror inte dating på krogen är något för mig
Problemet är att krog eller pub miljö oftast är ganska stökig och därför blir det väldigt svårt för mig att samtala med någon i en miljö där det ibland kan pågå ett tiotal samtal omkring oss som vi inte kan stänga ute.
Så nej, jag tror inte dating på krogen är något för mig
Senast redigerad av Spagazz 2011-05-04 20:24:21, redigerad totalt 1 gång.
Tack Inger m fl för att ni hurrade för mina försök att leva ett jämställt singelliv! VAD får en ensam kvinna göra mer än att sina inburad i sitt rum? Vi måste ju kunna göra saker på egen hand!
Jag tycker det är bra att gå ut ensam eftersom man inte behöver hålla reda på väninnan medan man raggar karlar. Fast, jag datingraggar ju egentligen, vilket männen inte förstår.
En gång träffade jag en man Utanför krogen. Vi promenerade omkring och pratade, gick hem till honom och pratade, pratade, pratade - fram till kl.5 på morgonen, då jag åkte hem. (Vi var båda fiskar!)
erlydayminer: DET SKER MIRAKEL!
(PS. Jag raggade upp en aspergare i kyrkan ikväll!!! Har fått hans tel.nr. Synd bara att han är 20 år för ung, men - what the hell! Jag är ju inte mognare än en 3-åring
Jag tycker det är bra att gå ut ensam eftersom man inte behöver hålla reda på väninnan medan man raggar karlar. Fast, jag datingraggar ju egentligen, vilket männen inte förstår.
En gång träffade jag en man Utanför krogen. Vi promenerade omkring och pratade, gick hem till honom och pratade, pratade, pratade - fram till kl.5 på morgonen, då jag åkte hem. (Vi var båda fiskar!)
erlydayminer: DET SKER MIRAKEL!
(PS. Jag raggade upp en aspergare i kyrkan ikväll!!! Har fått hans tel.nr. Synd bara att han är 20 år för ung, men - what the hell! Jag är ju inte mognare än en 3-åring
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 20:24:21, redigerad totalt 1 gång.
BMW skrev:earlydayminer skrev:Ledsamt att det ska behöva vara så.
Verkligen, som tjej skulle man känna sig väldigt ansatt, för många killar skulle nog tro att man var där enbart för att bli uppraggad för ett ONS.Sen anses det egendomligt att man som tjej är ute helt själv, för killar är det lättare, kanske är det annorlunda för lite äldre kvinnor?
Jag har åkt på festival själv ett par gånger. Det är betydligt bättre än krogbesök eftersom det alltid är musik och sker saker på flera ställen så man kan cirkulera och välja var man vill vara, vad man vill lyssna på och vem man vill prata med.
Haken är att om man inte hittar någon vettig att snacka med kan man förbli cirkulerande i timtal...
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Re: Att söka en partner på krogen
jonsch skrev:Och apropå, bråka inte med nallen! Om folk i allmänhet samfällt betraktar helt logiska frågor som idiotiska, så kan man väl håna dem tillbaka med det mer eller mindre allvarliga förslaget att de utrustar sig med skyltar? Även om det bästa för alla vore att vi alla minskade våra tendenser att komma överens om att vissa saker är fel.
Varför får man inte bråka med just nallen? Om jag tycker att någon skriver något och jag vill säga emot, för att jag tycker det är irrationellt, orealistiskt el oetiskt, då gör jag det. Alla får vara beredda på mothugg.
Och förslaget om krogen med klisterlappar var inget hån, utan en vison om den aspievänliga krogen. Sen är det en annan sak att det känns omöjligt att uppnå. För det första, aspergare är väl ingen stor och köpstark grupp, så vem skulle vilja satsa på en sådan krog? För det andra, hur hindrar man oärliga NT från att sätta på sig missvisande lappar?
Kanske behövs det singelträffar för aspies (apropå en tråd i Träffar)?
Edit: Bumpning pga att detta inlägg skrev jag 2009, men jag lyckades klanta mig så det kom i en annans inlägg. Nåja, innehållet i tråden är väl alltid aktuellt.
Alien skrev:Edit: Bumpning pga att detta inlägg skrev jag 2009, men jag lyckades klanta mig så det kom i en annans inlägg. Nåja, innehållet i tråden är väl alltid aktuellt.
Dessvärre kommer denna tråd att vara aktuell så länge det finns krogar och så länge det finna aspisar. Det språk som talas där, mest kroppsspråk, är liksom överkurs för oss. Men jag har rationaliserat det hela till: Allt alla män på krogen säger är lögn. Så länge jag får dansa disko med ungdomarna på diskogolvet så finns det ännu ett glädjeämne i livet.
"Ska vi gå hem till mig eller gå hem till dig?" är den fråga som fortfarande gäller. (Spelades vid stängningsags i somras). "Vill du ha en date med mig någon dag?" Den låten är inte uppfunnen än. Männen på krogen vill konsumera kvinnor. Något mer än sexobjekt kan man nog aldrig bli där - tills man blivit för gammal.
För övrigt: pubar etc i Storbritannien tycks profilera sig lite olika. Vissa är mer för de äldre, andra för de yngre. Musiken kan dundra på rejält på helgerna. Frågetävlingar, sport etc tar över allt mer och pubarna bli allt mer lik de svenska - fast det de är inte där än.
Att söka en partner på krogen ser jag verkligen som det sämsta tillvägagångssättet ifall man har denna diagnos.
-Jag kan inte spontant inleda samtal med främlingar - det är något som inte finns i min natur helt enkelt.
-Det är jobbigt att försöka prata i en sådan miljö och det underlättar inte precis att det pågår femtielva andra konversationer i ens omgivning.
-Jag har dansfobi. Aldrig i livet att jag ställer mig på dansgolvet och skämmer ut mig med nå jävla mupprörelser.
Ändå tycker jag att krogen är en intressant miljö för att studera beteenden. Men det är verkligen ingen optimal miljö för att hitta en partner.
-Jag kan inte spontant inleda samtal med främlingar - det är något som inte finns i min natur helt enkelt.
-Det är jobbigt att försöka prata i en sådan miljö och det underlättar inte precis att det pågår femtielva andra konversationer i ens omgivning.
-Jag har dansfobi. Aldrig i livet att jag ställer mig på dansgolvet och skämmer ut mig med nå jävla mupprörelser.
Ändå tycker jag att krogen är en intressant miljö för att studera beteenden. Men det är verkligen ingen optimal miljö för att hitta en partner.
- Deadly_Nightshade
- Anslöt: 2009-07-03
Deadly_Nightshade skrev:Att söka en partner på krogen ser jag verkligen som det sämsta tillvägagångssättet ifall man har denna diagnos.
Man behöver inte dansa för att ragga. Det är en fördom och ingenting annat.
Utelivet är skitintressant! Där snackar vi både crash course i socialt samspel och praktisk sociologi. En kväll på stan lär dig mer om socialt samspel än en månad med hundra socionomer.
"Social träning" ledd av pedagoger på schematid är bullshit. Det lär dig inte ett smack eftersom det är en helt artificiell och konstlad samvaro.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
kullan skrev:Jag skulle aldrig få iden att söka en partner på krigen. fy nej.
Vilka krig är det du tänker på?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:kullan skrev:Jag skulle aldrig få iden att söka en partner på krigen. fy nej.
ojdå! krogen skulle det vara. Ja typiskt mig.
Vilken underbar felsägning
Skulle nog röna en hel del huvudbry om du går till en strid och frågar om o dejta eller något
Skulle nog röna en hel del huvudbry om du går till en strid och frågar om o dejta eller något
nano skrev:Vilken underbar felsägning
Nej jag tror faktiskt att vi har mycket, mycket högre chanser om vi istället dejtar på internet än att söka på krogen. Det lär ju fungera väldigt bra för er aspiekvinnor iaf - det är ju trots allt samhällets övertygelse att det är mannen som ska vara aktiv och sköta allt jobb med uppvaktning etc. Men jag tror att även för oss män så är internetdejting en bra idé.
- Deadly_Nightshade
- Anslöt: 2009-07-03
Jag hoppar krogen/nattklubb. Efter utebliven framgång, vilket även omfattar nätet, håller jag mig till att vara med eskorttjejer en gång i månaden.
då båda är ungefär lika otrevliga...kullan skrev:KrigarSjäl skrev:kullan skrev:Jag skulle aldrig få iden att söka en partner på krigen. fy nej.
ojdå! krogen skulle det vara. Ja typiskt mig.
- Mellanvärld
- Anslöt: 2010-11-28
Deadly_Nightshade skrev:-Jag kan inte spontant inleda samtal med främlingar - det är något som inte finns i min natur helt enkelt.
Exakt så där är jag också...
Det slog mig just att det där är ett sjukt bra sätt att inleda ett samtal med någon man inte känner.
Jag slår ett slag för internet. Krogen är överskattad som fan när det gäller något annat än tillfälliga ligg. Hittade min kille på en sajt för hårdrockare, skrev ett mail där jag gav honom komplimanger för hans stiliga yttre, roliga presentation och goda musiksmak.
Vi skrev fram och tillbaka i några dagar och träffades sedan för en fika där jag såg ut som skabb i Helly Hansen och flottigt hår. Vi hade dock mycket att prata om och vart förälskade tämligen omgående.
Lite fräckhet, humor och självdistans kommer man långt med. Vi började med att skämta om hur vi skulle klara av att vara sociala utan sprit i kroppen. Bättre isbrytare kan jag inte föreställa mig.
Vi skrev fram och tillbaka i några dagar och träffades sedan för en fika där jag såg ut som skabb i Helly Hansen och flottigt hår. Vi hade dock mycket att prata om och vart förälskade tämligen omgående.
Lite fräckhet, humor och självdistans kommer man långt med. Vi började med att skämta om hur vi skulle klara av att vara sociala utan sprit i kroppen. Bättre isbrytare kan jag inte föreställa mig.
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
nano skrev:Vilken underbar felsägning
Make love, not war!
Flia skrev:Det är inte en teori. Jag såg ett program om dvärgchimpanserna på TV.
De har socialt sex, dominerande sex, och barnalstrande sex.
När hanar t.ex. har slagits så sätter vinnaren på förloraren. När honorna är fertila pippar de bara med dem som är lämpliga fäder.
När jag och exet hade bestämt oss för att vi skulle ha barn gjorde mina hormoner mig till en galen hona. Stackars maken blev tvungen att sätta på upp till 10 ggr per dag, och jag hade inga lekfulla känslor alls. Min kropp ville bara ha sperma. Å andra sidan gick det bara en vecka innan jag visste att jag var gravid, och då skulle stackarn bara stänga av, för då sa mina hormoner att jag inte behövde längre.
Jag saknar tydligen dessa hormoner. När jag och min man bestämt oss för att skaffa barn och jag slutat med p-pillren så hände inget mer än att vi blev besvikna en gång i månaden. Jag blev inte pilskare än vanligt. Kanske därför det tog så lång tid då.
Edit: Detta hör kanske mer ihop med denna tråd: gravid-hos-manniska-och-djur-t19832-24.html
Återgå till Att leva som Aspergare